Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Swedishliquid:

Dessvärre hade du nog aldrig hunnit använda presentkort på den dealen

Smarta människor förladdar varukorgen med presentkort 😉

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

[quote postid="19821740" userid="290090" name="RazorKrist"]
Om det inte är allt för långt att ta sig dit skulle jag gå tillbaka,

Jag gav 499 (vilket är det jag betalar idag för obegränsad. Förstår att de sänkt till 399)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Priserna var riktigt bra, men jag blev lite besviken över att de inte hade någon GPU bland dropsen. Håller tummarna för torsdag!

Ah, tur för mig, det var precis GPU jag var ute efter och jag, liksom flera andra missade Live Streamen och hade inte fått något mail om den heller, fast jag har ihopkopplade konton?
Hittade inte posten här på forumet heller och alla reklam-banners som varit upp ett par dagar var borta redan, så jag gav upp och antog att det bara skulle vara på torsdag =(

Får sikta in mig på torsdag och helgen!

EDIT: Jag hade inte utskick ikryssade på kontot, nu är det fixat iaf...

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Hmm, så värdelöst. Känns ju himla skumt att behöva betala för 3 år av ett abonnemang man aldrig kommer eller då ens kan använda.

Vi kanske kan lösa det här, jag vill ha 3 år abb men ingen mobil!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Lite snålt kan jag tycka, även om det var en tydligt felsatt produkt. Iom att både Forza 4 och 5 finns i Game Pass som många av köparna säkert redan har.

Bara jag som tycker att 4TB Samsung disken på Inets Swecexlusive var riktigt bra för 1799?
Perfekt för speldisk för spel som inte kräver extremt snabba laddtider. Min tanke är att ha som komplement till NVME disken som är överfull

Jag har redan 3X 2 TB nvme, men skadar aldrig med mer utrymme. Så jag köpte en sådan SSD
Riktigt bra deal.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Samma här, fick en återbetalning imorse tyvärr.
Dem kommer ge alla en återbetalning även om man har installerat och lirat det.

Japp, samma här. Lite besviken men inte så förvånad. Var ändå kul att lira det, jag hade aldrig köpt det för hundralappar innan men nu satt jag och funderade på ratt Får väl bli game pass ett par månader.

Det ser dock inte avinstallerat ut, MS Store är ju lite hemlig av sig men jag är ganska säker på att spelet fortfarande ligger på min disk. Finns det något sätt att ta bort det när det inte längre finns tillgängligt i biblioteket?

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Jag antar att det låga priset var felaktigt, men att Komplett ändå skickade dem. Jag funderade lite på att köpa en med, men det kändes onödigt när jag använder inte platta särskilt mycket och redan har en Surface pro.

Nej. Priset är rätt. Beställde från Samsung tab S8 WiFi 128GB med mobil i inbyte och total pris hamnade på 3480:-. Kan få ner till 1449:- om jag byter in min Tab S6 LTE istället. Samsung rabatt är direkt 3500:- + 2000:- i inbyte + värdet på enheten som bytes in.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Funderar på att köpa en stationär dator nu under black week/friday, då jag inte har tiden att bygga själv. Söker en med minst ett 3060, ju billigare desto bättre. Har kollat runt lite men ingen som faller mig på smaken prismässigt. Tror ni det blir större rea på bf?

Permalänk

Någon som sett fler erbjudande på Playstation Plus (än Playstations egna -25%)? Gifted har fortfarande "slut" på Playstation-presentkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Man skall räkna med att alla produkter som är utvecklade i Kina av kinesiska bolag (dvs. inte produkter som enbart monteras där) har avlyssning. Det är mer eller mindre tvingade av kinesiska staten och militären att implementera det i alla sina produkter. Huwei har dessutom direkt koppling och delägande av kinesiska militären och staten, så där är det mer eller mindre garanterat sådan funktionalitet på plats. Dock kanske den inte aktiveras förens vid behov.

Förstår att Huawei har varit i blåsväder beträffande upphandling etc. Men finns det någon gedigen evidens för att de faktiskt har haft mjukvara på deras datorer som kunnat härledas till avlyssning? Annars är vi praktiskt taget på foliehatt-nivå. Apple är praktiskt taget den enda spelaren som tar den motsatta sidan på spektrumet.

Lenovo nyttjas frekvent bland företag och sjukvård, kinesiskt, men mig veterligen dras de inte med samma stigma.

Lenovo hade förövrigt ännu bättre priser med motsvarande hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Dom sa att på torsdag så kommer det inte släppas några komponenter, men vem vet, dom kanske ändrar sig.

Kommer säkert släppas några komponenter, men fokus kommer inte enbart ligga på komponenter, utan hela sortimentet. Sen kommer vi heller inte se någon repris på gårdagens erbjudanden imorgon, utan det blir andra produkter som kommer dyka upp.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Produkt: Samsung Galaxy Tab A8 10,5" 32GB
Länk: https://www.proshop.se/Tablet/Samsung-Galaxy-Tab-A8-105-32GB-...
Kategori: Surfplatta
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5932819
Pris: 1390:-

Finns i flera färger.

Samma pris hos Amazon. Och bara en hundring mer om du köper från Samsung (och från andra auktoriserade återförsäljare, t.ex. Inet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Har du xboxet offline bör du kunna spela allt ändå 😉

Forza kräver väll internet för att fungera ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem

Fanns tidigare någon deal hos amazon om man valde typ 10st pennor så kunde man få 10% extra rabatt. Någon som vet om det erbjudandet är kvar?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Fanns tidigare någon deal hos amazon om man valde typ 10st pennor så kunde man få 10% extra rabatt. Någon som vet om det erbjudandet är kvar?

Refills för pennor är slut men här har du det näst billigaste.
https://www.amazon.se/gp/product/B0875PMDWN

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Refills för pennor är slut men här har du det näst billigaste.
https://www.amazon.se/gp/product/B0875PMDWN

Hmm det verkar inte funka längre, får bara rabatten på just dom produkterna.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Jag har idag CANTON MOVIE 155 QX och till film via HDMI och dator så är det klockrent, men musik funkar det inte alls bra till. Sedan så kör jag som sagt inte dator till TVn längre så nu blir det stereoljud till frontarna enbart, vilket blir dassigt med Nvidia Shield Pro. Kör även film via Plex samt Kodi och även där med Shield.

Förstärkaren såg ju trevlig ut, men jag kommer troligen inte tycka ljudet i sig blir tillräckligt bra ändå... Vad för surroundhögtalare skulle man satsa på till den förstärkaren utan att det drar iväg för långt i budget?

Tja! Ja antingen kan du kika på något som det här
Yamaha RX-V4A + Canton Movie 365
https://www.hembiobutiken.se/produkter/forstarkare/av-receive...

Det här är mer prisvärt i min mening dock!
Denon AVR-S660H + Argon Audio 5.1 paket
https://www.hifiklubben.se/denon-avr-s660h--argon-audio-alto-...

Formatering
Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Skrivet av Lehto:

Produkterna måste ingå i den dealen, allt gör inte det

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lehto:

Funkar för mig. Man behöver gå hela vägen till "checkout" innan man ser rabatten, inte bara kolla i kundvagnen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Produkterna måste ingå i den dealen, allt gör inte det

Aha då äre nog därför Trodde det gällde allt, jag kollade på:
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B004DI7350/ref=ox_sc_ac...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lehto:

Ah den måste även ingå i "prime savings" för att fungera

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Ah ja nej den ingår inte i dealen. Men frågan är om du behöver MXS 10 och inte kan klara dig på MXS 5.0 och spara in lite. Jag kör en sån och är helnöjd.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Valet och kvalet här. Hjälp mig välja.

Ska köpa en ny platta till dottern 6 år. Hon har nu en synnerligen trött tab 10.1 från 2016.

För 1400 får man tab A 10.5.
För 3100 får jag tab s8 direkt från samsung. Med inbyte av hennes nuvarande.

Hon har inte behov av en så bra rackare som s8, då hon mest youtubar och spelar enklare spel, men vem vet framöver? S8 lär ju i vart fall hålla väsentligen längre...svårt. någon med inputs som kan få bägaren att rinna över åt nått håll?

Allt gott //

Permalänk
Skrivet av svintooo:

Ska köpa en ny platta till dottern 6 år. Hon har nu en synnerligen trött tab 10.1 från 2016.

Hon har inte behov av en så bra rackare som s8, då hon mest youtubar och spelar enklare spel, men vem vet framöver? S8 lär ju i vart fall hålla väsentligen längre...svårt. någon med inputs som kan få bägaren att rinna över åt nått håll?

Allt gott //

Sitter själv och kollar på dessa två.
För mig är det största problemet med Tab S8 att den inte har någon 3.5mm, som Tab A8 har, så där måste man antingen köra trådlöst eller med en usb c till 3.5mm adapter för att få till det.

Utöver det så är ju Tab S8 bättre på alla andra punkter vad gäller SOC/RAM/skärm etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Allt gott //

Jag skulle nog satsa på tab A 10.5 om det exklusivt är till dottern på 6 år. Även om S8 håller längre så kan det alltid ske olyckor och kör du på den billigare är det inte en lika stor grej ifall den skulle gå sönder/något spills/den tappas osv osv. Köper du S8an kommer "vill ha"-uppgraderingen vara lika nära om något år oavsett tänker jag

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av svintooo:

Allt gott //

Hade kört på A i det fallet med nuvarande behoven och lite med tanke på "slit och släng", den dagen det blir större behov så är risken att S8:an känns förlegad den med.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Allt gott //

Är dottern ung och samtidigt rädd om sakerna så skulle jag gå på en S8.
Mer utrymme, ram, snabbare CPU, snabbare laddning, större batteri, stöd för nyare OS längre framöver m.m.

Det finns ju inget mer irriterande än när man "bara" behöver byta ut plattor pga att hårdvaran är för långsam och utrymmet sinar.
Jag har tre grabbar mellan 7-13 år och har bara haft två plattor på dessa år. En Ipad Mini och en Ipad Air 2. Första byttes endast ut pga att nya OS sänkte den helt, samt att utrymmet tog slut.
Air 2:an är inne på sista andningen nu av samma orsaker.

Ingen av dessa har någonsin råkat ut för en olycka och är i väldigt fint skick trots tre barn.
Så jag skulle lätt lägga extrapengen (ändå billigt för en premiummodell) för en S8 om ditt barn är rädd om sakerna.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Allt gott //

Jag fick hem min Tab s8 igår och det är en helt fantastisk liten pryl. Värdet i topprestanda ska inte underskattas. Det är helt sjukt mycket platta för det priset, även om en 6-åring kanske inte får användning av det värdet som pennan tillför, bortsett från att kunna rita på ett roligare sätt.

Den kommer vara stark nog om du vill installera gamecube och n64 emulatorer åt henne

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Skrivet av Akiba90:

Arctic.de/en har black deals upp till 66%
Köpte 5 st Arctic Bionix F140mm PWM PST för 376 kr inklusive VAT och frakt till Sverige ifrån Tyskland.
Tänk på att deras fläktar har större tjocklek än standard 25mm
Länk: https://www.arctic.de/en/black-deals

Det här är jävligt bra priser på bra fläktar. 4st 140mm pwm beställda.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

SoC:en i A8 är väl katastrofalt dålig, men visst det kan ju fungera ett tag för ett barn.
Annars kan det nog vara värt att lägga lite mer om man vill ha det lite mer långsiktigt.

Är på jakt efter en platta att sätta på väggen som dashboard och även till det begränsade användningsområdet så tvekar jag på A8:ans prestanda i förhållande till priset