Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Synology DS414

Efter att ha gått över till riktig serverhårdvara så har min NAS blivit överflödig.

Det är en Synology DS414, osäker på när den köptes in, troligtvis början av 2014.
Kvitto finns inte längre kvar.

Skicket är bra men den skulle nog må bra av en grundligare rengöring än vad jag gjort. Speciellt fläktarna är i behov av lite kärlek.
Funktionen är det dock inga fel på, har rullat på fint under alla år.

Bara själva NAS:en och nätadaptern, inga diskar medföljer.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Pris?
Är det möjligt att uppgradera ram minnet på denna?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Pris?
Är det möjligt att uppgradera ram minnet på denna?

Bud.
Vet ej, en snabb sökning tyder på att det inte går att uppgradera RAM, men vet inte med säkerhet.

Permalänk
Medlem

Varför har du utgångs pris på 12345:- när den en gång för mycket länge sen kostat 4000:- ?

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 400 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Skrivet av oradd:

Varför har du utgångs pris på 12345:- när den en gång för mycket länge sen kostat 4000:- ?

För att jag inte kände att jag hade bra koll på vad lägsta pris på den kan tänkas vara och jag ville inte sätta 1:- och därefter få bud på 10:- åt gången (lärde mig det den hårda vägen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av oradd:

Är ett ganska vanligt utgångspris här på forumet när man ej vet vad man ska sätta för pris. Samma med 1337kr osv.

Betyder inte att det är det riktiga utgångspriset vanligtvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av §2:

Är ett ganska vanligt utgångspris här på forumet när man ej vet vad man ska sätta för pris. Samma med 1337kr osv.

Betyder inte att det är det riktiga utgångspriset vanligtvis.

Det kan vara förvirrande för en som inte vet..jag själv tänkte att denna produkt måste var en av dom bättre pga utgångs priset.. visa sig vara en medel måttig NAS.

Min poäng är att utgångs priset bör aldrig överstiga orginal priset.. i såna fall finns det ingen mening med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oradd:

Det kan vara förvirrande för en som inte vet..jag själv tänkte att denna produkt måste var en av dom bättre pga utgångs priset.. visa sig vara en medel måttig NAS.

Min poäng är att utgångs priset bör aldrig överstiga orginal priset.. i såna fall finns det ingen mening med det.

Men vad vet jag.. en gammal boomer som tycker att produkten är skit bra för en 4 -bay nas.. men med rätt pris så hadde den lockat mer. Mitt pris på 400 är ett skam bud.. får jag det så

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 500 kr Plus frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av oradd:

Exempelvis är det en annan person just nu som vill köpa ett grafikkort för 123 456 kr måste vara ett väldigt bra kort i så fall

Permalänk
Medlem

Budgivning avslutad.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad