Hörlursförstärkare/DAC

Permalänk

Hörlursförstärkare/DAC

Nu är det dags att byta ut min Soundblaster x4 till något som fungerar bättre.

Jag har kollat lite på en Fiio K11 men är öppen för alla förslag som är runt samma prisklass (ish 2k).
Det ända kravet är att det ska kunna driva mina DT 770 250 ohm utan bekymmer och ge ett bra ljud i både spel och musik.

Mic kör jag via USB och är nöjd med så att man kan fokusera på en produkt som lägger all kraft på ljud.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3D
Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Medlem

Kanske "captain obvious" här, men det finns en stor tråd för hörlursgalningar och där tipsades nyligen om Fosi Audio K7...
Kanske nått för dig?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av KimKrigsdans:

Nu är det dags att byta ut min Soundblaster x4 till något som fungerar bättre.

Jag har kollat lite på en Fiio K11 men är öppen för alla förslag som är runt samma prisklass (ish 2k).
Det ända kravet är att det ska kunna driva mina DT 770 250 ohm utan bekymmer och ge ett bra ljud i både spel och musik.

Mic kör jag via USB och är nöjd med så att man kan fokusera på en produkt som lägger all kraft på ljud.

vad jag kan se/förstå så driver den bara 32 ohm, så den är inte kraftfull nog. men jag tackar ödmjukt för tipset

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3D
Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimKrigsdans:

vad jag kan se/förstå så driver den bara 32 ohm, så den är inte kraftfull nog. men jag tackar ödmjukt för tipset

Njae, den driver mer än 32 ohm
Fosi själva rekommenderar 16-300 ohm om man scrollar ner till general specs:
https://fosiaudio.com/pages/fosi-audio-k7-dac-amp?srsltid=Afm...

Frågan är ju om den är kraftfull nog.. Jag skulle absolut tro det, men verkar i och för sig som den tappar ganska mycket effekt när motståndet ökar. Kanske värt att fråga om det i andra tråden

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimKrigsdans:

Här har du missförstått hur amps fungerar. Alla amps levererar mindre effekt till hörlurar med högre resistans (ohm). Både Fosi Audio och FIIO's K11 levererar nog med effekt för att förstöra din hörsel utan att närma sig gränsen av vad ampen klarar av.

Visa signatur

MLG Lurker