Permalänk
Medlem

Gaming skärm KÖPRÅD?

Hej o God Jul!

Jag funderar på köpa denna skärm
https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/gamingskarm-27...

Eller:
https://www.komplett.se/product/1167860/gaming/spelutrustning...

Men nu är frågan. Är den värd pengarna? Vilken är bäst?
Funkar det med Nvidia?

Använder en 24 tum och vill uppgradera mig nu.

Jag spelar för det mesta CS GO.

Uppskattar all svar jag får!

Visa signatur

I5 11600KF l 32 gb RAM l GTX 1660 SUPER l 1 TB SSD l Windows 11

Permalänk

Skulle jag ta Samsung skärmen har dålig erfarenhet av MSI´s skärmar då de har en väldigt kall bild (allt har en tint av blått) möjligen är denna bättre än de jag sett då jag inte sett exakta modellen men några av de liknande modellerna.

Samsungen har jag aldrig sett i verkligheten så kan inte säga hur den är.

värt att notera är väl att bägge har VA panel så är du känslig för ghosting så är detta inte paneltypen för dig då VA tekniken lider av det över lag vissa har mindre än andra men ingen är helt utan.

men tror det är lite personlig åsikt om det jag själv har inget problem med varken mina 2 lenovo VA skärm eller MSI VA skärm när det kommer till ghosting visst det syns men inte så jag stör mig på det om jag inte specifikt kollar efter det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Skulle jag ta Samsung skärmen har dålig erfarenhet av MSI´s skärmar då de har en väldigt kall bild (allt har en tint av blått) möjligen är denna bättre än de jag sett då jag inte sett exakta modellen men några av de liknande modellerna.

Samsungen har jag aldrig sett i verkligheten så kan inte säga hur den är.

värt att notera är väl att bägge har VA panel så är du känslig för ghosting så är detta inte paneltypen för dig då VA tekniken lider av det över lag vissa har mindre än andra men ingen är helt utan.

men tror det är lite personlig åsikt om det jag själv har inget problem med varken mina 2 lenovo VA skärm eller MSI VA skärm när det kommer till ghosting visst det syns men inte så jag stör mig på det om jag inte specifikt kollar efter det.

Hmm , då försvinner nog båda valen av skärmarna. Då jag spelar en hel del csgo så känns kanske VA panel inte min typ.

Hmm får se om det dyker upp nåt på mellandagsrean med 1440p.

Är det IPS skärm man ska leta efter då? Vill även användas till youtube och annat.

Visa signatur

I5 11600KF l 32 gb RAM l GTX 1660 SUPER l 1 TB SSD l Windows 11

Permalänk
Skrivet av DuoMonky:

Hmm , då försvinner nog båda valen av skärmarna. Då jag spelar en hel del csgo så känns kanske VA panel inte min typ.

Hmm får se om det dyker upp nåt på mellandagsrean med 1440p.

Är det IPS skärm man ska leta efter då? Vill även användas till youtube och annat.

TN och IPS är väl de bättre taknikerna isf.

TN panel är låg responstid och billig men har sina brister så som oftast rätt dåliga betraktningsvinklar och bleka färger.

IPS vider över lag inte av någon nämnda sjukdom men inte ovanligt med IPS Glow istället tyvärr

men generellt sett så brukar det vanligen bara synas vid extremt mörk bild eller om man sitter i ett mörkt rum men kan såklart dyka upp som ett skräckexempel där det är riktigt extremt som på bilden ovan och även syns mycket vid ljusare bild och upplyst rum.

men brukar inte va något större problem att reklamera en IPS med extremt mycket IPS glow men är typ upp till butiken om det är tillräckligt för reklamation eller inte.

välja paneltyp är mer ett val av vad man kan leva med för nackdel.

men tror IPS är vad du söker och hoppas på att du får en med väldigt lite/utan glow, iaf inte överdrivet mycket.

vet inte alls hur denna skärmen är men med erfarenhet av 2 lenovoskärmar (visserligen med VA paneler) och väldigt nöjd med dem såhär 3-4år senare så kan det kanske va en bra skärm.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...

såg nu att prisjakt var fel den är en VA panel så ej aktuell. den med IPS panel heter Lenovo G27q-20 27"

denna ska väl va en rätt bra skärm också som jag förstått det.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5174152

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem