Permalänk
Medlem

Frågor om fabriksåterställning

Hej,

Vill göra en fabriksåterställning men undrar om det finns något sätt att spara sina filer direkt i Windows så att man sedan kan ta tillbaka de på ett enkelt sätt efter återställningen?

Har en extern hårddisk som jag skulle kunna använda men finns det något sätt att föra över allt man har på datorn till hårddisken med ett knappklick eller måste man göra allt manuellt?

Fick dessa instruktioner av Lenovo på hur jag ska återställa men de sa inget om hur jag ska backa up datan.

1. Stäng av datorn och se till så att strömkabeln är ansluten.

2. Tryck på ”Novo-knappen". På sidan 6 i nedan manual hittar du var ”Novo-knappen" sitter.

3. Nu kommer ni till ”Novo button menu", välj - ”System Recovery”.

4. Välj ”Restore from initial backup” sedan ”Next”.

5. Välj igen ”Next” sedan ”Start”

OBS! Alternativt kan du få upp Windows gränssnitt, då kan du följa dessa steg istället:

1. Välj "Felsök - Återställ datorn eller visa avancerade alternativ"

2. "Återställ den här datorn."

3. "Ta bort allt." och bekräfta för att starta processen.

Permalänk
Medlem

Windows har ju inbyggd funktion för att återställa och spara dina filer, är inte det ett alternativ?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ha alltid backup! Du ska säkerhetskopia din egna data själv till extern disk/molnet etc.