Permalänk
Medlem

Ursäkta min okunnighet

Men finns det vr men kan kolla direkt till tvn? Eller är det bara till dator? Är ute efter en VR för mig och mina barn. Men till tvn. Finns det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romeon:

Men finns det vr men kan kolla direkt till tvn? Eller är det bara till dator? Är ute efter en VR för mig och mina barn. Men till tvn. Finns det?

Är väl ganska få vr system som inte kräver en pc/spelkonsol.
Efter lite snabbt googlande hittar jag några system som inte kräver en pc/konsol för att spelas på men hittar ingen information om att man kan skärmdela till tvn.
Fristående vr system.

Permalänk
Medlem

Förstår inte frågan. Vill du att VR ska kunna visas på TVn samtidigt som du spelar, eller vill du att TVn ska kunna driva spelet på VR-enheten? Eller menar du rätt av att TVn på nåt sätt likt 3d TV ska kunna "visa VR"? (Det sistnämnda går tyvärr inte)

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Om du helt enkelt menar att fristående headset som inte kräver en dator så kan du kolla på Meta Quest 2. Tror även att det ska vara möjligt att "casta" bilden från headsetet till tv:n, så att de som inte spelar ser vad som händer.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

PS5 + PSRVR2 + lite spel. Räkna med 20 000kr med några spel. Då kan man enkelt kasta till tvn under tiden man spelar.

Det finns andra alternativ, men eftersom TS själv skriver att hen inte är insatt så tror jag i praktiken det ovanför är det som skulle göra personen nöjd.

Det som är negativt med mitt förslag är priset 20 000kr. Men visst är produkterna bra, men de är långtifrån perfekt.
Min känsla är att sättet ovanför är typ första försöket att släppa VR sett som i praktiken en stor andel av folket skulle kunna ha, PS5 och VR2 lär i framtiden sjunka i pris och då blir det mer. Sedan lär vår krona säkerligen fortsätta att tappa värde så det sett till antal svenska kronor som det kostar inte blir mindre, men det är ett annat ämne.

Permalänk
Medlem

En TV har inte tillräckligt med beräkningskraft för att själv driva VR så antingen behöver man en dator, en Playstation ett VR headset med inbyggd ”dator”.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

PS5 + PSRVR2 + lite spel. Räkna med 20 000kr med några spel. Då kan man enkelt kasta till tvn under tiden man spelar.

Det finns andra alternativ, men eftersom TS själv skriver att hen inte är insatt så tror jag i praktiken det ovanför är det som skulle göra personen nöjd.

Det som är negativt med mitt förslag är priset 20 000kr. Men visst är produkterna bra, men de är långtifrån perfekt.
Min känsla är att sättet ovanför är typ första försöket att släppa VR sett som i praktiken en stor andel av folket skulle kunna ha, PS5 och VR2 lär i framtiden sjunka i pris och då blir det mer. Sedan lär vår krona säkerligen fortsätta att tappa värde så det sett till antal svenska kronor som det kostar inte blir mindre, men det är ett annat ämne.

Eller så köper man en Quest 2 eller Pico 4 för ca 5000.
Quest 2 är väll rekoemnderat om man ska skippa dator helt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc