Intressekoll och Prisuppskattning

Permalänk
Medlem

Intressekoll och Prisuppskattning

Hejsan,
Sedan uppdatering av datorn har jag lite delar kvar som blev till en dator, använt både GPU och CPU sedan 2019 för gaming och klarar stabil FPS på E-sportstitlar med tillhörande inställningar för så bra prestanda som möjligt. Spelat mest PUBG med ett snitt på ca 100 FPS.
Datorn går hyffsat tyst men grafikkortets kylare jobbar på bra under belastning så har alltid haft fläkten på den i Afterburner på ca 70% för jämnare ljud. Datorn är perfekt till gaming på 1080p och kanske för några av de yngre gamersen som ska få sin första egna dator.
Har stress testat datorn med lite gaming och hade inga problem under tiden jag spelade.
Har aldrig fått NZXT fläktarna att lira med controllern så har dem enbart som intag, allt är dock draget om någon vill felsöka.

Specifikationen:
Chassi: Fractal Design Meshify C
MOBO: MSI Z370-A Pro
CPU: Intel Core i5 9400F 2.9 GHz 9MB
CPU Kylning: be quiet! Dark Rock 4
GPU: Nvidia GTX 1080 Blower cooler (Lenovo Cube 01AJ878)
RAMminne: HyperX FURY Memory Black - 32GB Module - DDR4 2400 Mhz CL15 DIMM
PSU: Corsair RM750X 750W v2
Nätverk: Asus pce ac56 Wifi
Fläktar: Fractal Orginal från chassi x1
NZXT Aer RGB140 x2 140mm Fans HUE+
Förvaring: M.2 SSD 250GB För Windows
SSD 250 GB Snabbare lagring
HDD 1000 GB för lagring
OS: Windows 10 ingen nyckel

Kommer bild på specifikationen i Windows inom några dagar

OBS, orienteringen på fläktarna kommer justeras korrekt innan eventuell försällning.

Pris?

Kommer enbart sälja datorn till den som känns rätt och seriös, upphämtning prioriteras, kan mötas eventuellt leverera datorn om det är så dealen görs.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Moderator
Moderator

På bilden ser det ut som att du råkat köra alla fläktar som utblås snarare än intag fram, kanske därför GPU:n svettas lite extra i onödan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

På bilden ser det ut som att du råkat köra alla fläktar som utblås snarare än intag fram, kanske därför GPU:n svettas lite extra i onödan.

Inte tänkt på det, haft AIO i fronten tidigare så temperaturer har inte varit något problem plus de satt en 9900k i slutet på denna datorn. Ska titta på orientering en av fläktarna innan eventuell försäljning.

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnts så finns inget luftflöde in i datorn vilket i kombination med blowerkylaren på grafikkortet gör det närmast omöjligt att hålla GPU’n i rimlig temperatur. Så till den som köper den är det gissningsvis bara att byta kylplatta på grafikkortet samt vända fläktarna åt rätt håll så borde det bli helt ok även om kylaren i sig är en aning högljudd.

Prismässigt så skulle jag uppskatta att du får runt 4000kr ungefär.

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Som tidigare nämnts så finns inget luftflöde in i datorn vilket i kombination med blowerkylaren på grafikkortet gör det närmast omöjligt att hålla GPU’n i rimlig temperatur. Så till den som köper den är det gissningsvis bara att byta kylplatta på grafikkortet samt vända fläktarna åt rätt håll så borde det bli helt ok även om kylaren i sig är en aning högljudd.

Prismässigt så skulle jag uppskatta att du får runt 4000kr ungefär.

Fläktarna kommer justeras innan försäljning, gick lite fort när jag städade igenom chassit och monterade ihop chassit igen, men tack för påpekandet.

Permalänk

Bjuder 3000:- hämtar på plats.

Mvh Andrée

Permalänk
Medlem
Skrivet av DirtMaster:

Bjuder 3000:- hämtar på plats.

Mvh Andrée

Har just nu bud via PM på 3500:- också med hämtning.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad