Permalänk
Medlem

Vega 64, Tesla M40

Hej Sweclockers,
Börjar få lite mycket elektronik liggandes hemma, så tänkte se om nån är intresserad av ett par grafikkort.

- Sapphire Nitro+ RX Vega 64
- PNY Tesla M40 24GB

Viktigt om tesla-kortet innan ni budar
Detta är ett serverkort för beräkningar. Det har inga video-utgångar och kräver moderkort med stöd för bl.a. "above 4G decoding" eftersom det har 24GB VRAM. Många konsument-moderkort vägrar boota om du inte har video - då måste du antingen ha integrerad grafik eller ett extra grafikkort för video-ut. Vissa moderkort har inställningar i BIOS för att kringgå detta.
Kortet har ingen fläkt för kylning. Strömförsörjning sker via en EPS12V-kontakt, alltså inte vanlig PCI-E - en adapter för detta ingår med kortet. EPS12V är vad man vanligtvis kopplar in på moderkortet till processorn, brukar heta "CPU" på de flesta nätagg.
Många hobbyister som grejar med såna här kort 3d-printar egna fläktkåpor för att kyla dem.

Jag vill att ni är medvetna om vad ni köper innan ni budar på tesla-kortet. Jag tänker inte ta några returer om ni inte kan använda hårdvaran på grund av okunskap. Jag vill heller inte agera support i nån större utsträckning (det har jag inte tid med). Men jag svarar gärna på frågor innan ni köper.

Korten har funkat fint för mig. Vega-kortet var länge min daily-driver innan jag bytte upp mig. Tesla-kortet har jag använt för att greja med AI-lärning, men nu har jag slut på PCI-E slots så jag kan inte använda det längre.

Prisidé - buda gärna:
- Vega: 1000kr
- Tesla: 1000kr

Korten finns i Skövde. Ser helst att de hämtas, men kan såklart skicka dem om portot betalas av köparen.
Bor ni i närområdet kan vi säkert mötas upp nånstans.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 000 kr +frakt (Tesla)
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

| R9 7950x | 64GB |

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 100 kr Kr + frakt (Tesla)
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Vega 64, 600 plus frakt

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 800 kr Vega + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 2 000 kr Båda, hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

I kväll är jag upptagen, men i morgon slår jag en kik hur det ligger till med buden. Kul att intresse finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

2 000 kr Båda, hämtar

Du får båda för 2000. Är du sugen på att hämta redan i helgen eller? Skicka PM bara.

Permalänk
Medlem

Jag åker till skövde som det verkar 1a august på eftm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Jag åker till skövde som det verkar 1a august på eftm

Det blir bra, kan skicka info via PM. Avslutar annonsen då.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad