Följ Black Week på SweClockers

Allround / gaming dator för ca 20-25k

Permalänk
Skrivet av Snusious:

V850 gold i multi PSUn från Komplett istället (billigare och bättre!) och du är hemma!

men behöver jag verkligen 850 w agg då? räcker det inte med 750w ? https://www.komplett.se/product/1220581/datorutrustning/dator... detta är ju galet billigt..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

men behöver jag verkligen 850 w agg då? räcker det inte med 750w ? https://www.komplett.se/product/1220581/datorutrustning/dator... detta är ju galet billigt..

Nej du behöver ju inte. Tänkte bara iom att det du hade valt redan var dyrare att du kunde ta 850 (kostar ju 1200 kr) och ha mer utrymme för framtida uppgraderingar. Framförallt tänkte jag på att de nätaggen är passiva, fläkten drar bara igång vid >50% belastning. Så med 850 W har man lite mer utrymme där med och får således en marginellt tystare maskin.

Men, som sagt, du *behöver* inte 850 W och räknar man W/kr så är 750 W någon procent bättre deal. Helt upp till dig!

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7800X3D, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem

Jag hade sparat in de 200kr på nvme utan heatsink då det följer med moderkortet finns crucial p5 plus med dram/cache som exempel. Samt thermalright peerless assassin se versionen.

4070ti drar en hel del mer ström än 4070. Min 13600k ligger på 220watt om jag låter den jobba. Så bara gpu och cpu kan ligga på 500w om du låter dem jobba sen alla andra komponenter drar en del med. 750 räcker under normala förhållanden men 850 är lite trygghet mot eventuella powerspikes.

Permalänk
Skrivet av AvantiJ:

Jag hade sparat in de 200kr på nvme utan heatsink då det följer med moderkortet finns crucial p5 plus med dram/cache som exempel. Samt thermalright peerless assassin se versionen.

4070ti drar en hel del mer ström än 4070. Min 13600k ligger på 220watt om jag låter den jobba. Så bara gpu och cpu kan ligga på 500w om du låter dem jobba sen alla andra komponenter drar en del med. 750 räcker under normala förhållanden men 850 är lite trygghet mot eventuella powerspikes.

ok så du hade kört på detta då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det ser bra ut, sista fråga samt sak att kolla för dig. Är det tillräckligt med de portar du vill ha på Moderkortet usb, thunderbolt etc?
Samt om du kör ljudenheter som kopplar in via 3.5mm så kan det finnas en poäng att ta ett moderkort med bättre audiocodec dock om du inte använder 3.5mm så har moderkortets audiocodec ingen betydelse för ditt ljudsystem.

Permalänk
Skrivet av AvantiJ:

Tycker det ser bra ut, sista fråga samt sak att kolla för dig. Är det tillräckligt med de portar du vill ha på Moderkortet usb, thunderbolt etc?
Samt om du kör ljudenheter som kopplar in via 3.5mm så kan det finnas en poäng att ta ett moderkort med bättre audiocodec dock om du inte använder 3.5mm så har moderkortets audiocodec ingen betydelse för ditt ljudsystem.

Ok bra. Nej jag kör inget via 3.5 mm.. enda jag ska införskaffa mig är ett par högtalare via bluetooth. Men det tar vi senare när jag köpt datorn.

Du vill inte ge mig tips på 1440p skärm nu när jag köper in ett 470ti? Samt tangentbord och mus? Även om det kommer införskaffas senare kan det vara bra att ha koll på priser osv..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kom tillbaka till forumet när det är dags då det kan hinna sluta säljas specifik modell samt komma nya modeller, priser ändras osv tills det är dags.

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera Dell Alienware AW2723DF, har den själv. Har testat många ips-skärmar, men den här skärmen var den enda som jag blev riktigt nöjd med på alla plan.

Jag ska beställa musen Logitech G502 X Lightspeed, vit färg.

Permalänk

så jävla typiskt, 850 w är slutsålt på komplett.se.

blir ett 750 w trots allt. jävla bra pris på bägge men what to do.. 750 w räcker också gott och väl för min del.

Visa signatur