Helbreath/HelSing ett GRATIS MMORPG

Permalänk
Medlem

Helbreath/HelSing ett GRATIS MMORPG

När jag först fick tipset från en av admins till HelSing så trodde jag verkligen inte detta spelet skulle vara roligt.
Men till min förvåning så fann jag spelet riktigt underhållande. Det är som ämnet antyder, ett MMORPG.
Dem vanliga grejerna finns med, man kan slå ihop sig och ut o röjja. Det finns även tillgänglighet att skapa en Guild också.
Man kan även välja en fredlig väg. Bestående av olika yrken som fiske,smideri m.m. Vilken sida man vill kämpa på väljer man ibörjan.
Elvine eller Aresden.

Helbreath är egentligen ett MMORPG som kostar pengar i månaden. Men HelSing är en privatserver till HelBreath som är gratis att spela på. En del av HelSing hostas av en i Sverige.

Ett nytt inslag som jag inte hört talas om är Crusade som finns i detta MMORPG. En gång i veckan kan detta arrangeras av en GameMaster (Dem som styr och håller ordning på servern). Det är då ett enormt krig emellan Elvine och Aresden. Än så länge har detta inte hänt på HelSing. Men ju fler spelare som kommer desto närmare lär detta evenemang komma.

Helbreath är på ungefär 150MB
HelSing är på 9MB
Båda finns att tanka på
http://helsing.mine.nu/

Du installerar Helbreath först och sedan HelSing.
Notera att du senare får en genväg till Helbreath på skrivbordet. Men denna kan du ej använda för att komma in på HelSing. Utan du kan antingen ändra i genvägen så att det står Helsing.exe i slutet. På så sätt så kommer du in på HelSing servern som är gratis.


http://helsing.mine.nu/
finns även en mängd småpatchar som du kan ha hjälp av.
Dem flesta av dem rekommenderas att du installerar också.

Du kan få hjälp och kontakt med admins och andra som också spelar @
#Helsing QuakeNet IRC

Ytterligare hjälp du kan få om Helbreath/HelSing t.ex. hur du ska starta:
http://www.hbportal.net
Tryck sedan på
Beginners' Guide.

/WhiteTigeR

Edit: Jag och flera andra spelar på Abaddon server inne i HelSing.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Bilder osv?

Permalänk

Finns på sidan ffs.

Visa signatur

Salta pinnar

Permalänk
Medlem

Bilder finns också på
http://www.helbreathusa.com
under artwork -- screenshots.

Sen finns det ett program som genererar login. Så ni kan logga in i HelSing om ni bestämmer er för att tanka det. Finns på HelSing-sidan också.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Laggar detta spel mycket?

Permalänk
Medlem

Inte vad jag märkt av ännu i alla fall. Sen är ju dels HelSing servern i Sverige på 10mbit BBB så det lär nog vara fin fin ping .

Edit: Tänkte bara informera om händelserna på HelSing servern:
http://helsing.mine.nu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic...

3händelser som händer 3ggr i veckan.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

WhiteTigeR, tack för tipset!
Nu verkar dom ju gjort så att man inte behöver ladda hem Helbreth utan bara deras HelSing klient...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Inga problem Rawis.
Mjo den nya installen blev klar igår. Så det är bara och tanka hem spelet och se ifall du gillar det. Om man jämför med t.ex. Pristontale så är väl den största skillnaden att grafiken är lite mer "vuxen" om man får säga så . Inget illa om Pristontale menat .

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Okej, låter bra. Men om servern ligger på en 10mbits lina, hur ska det då funka bra om flera hundra spelar sammtidigt?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Hela HelSing universumet är uppdelat på flera servrar. Jag vet inte hur många exakt. Men alla är sammanlänkade. T.ex. en stad hostas på en server. Något annat på en annan server.
Så en del är hostad på 10mbit. Resten vet jag inte. Förmodligen i europa kanske.

#Helsing @ QuakeNet IRC
Om du har några frågor till admins.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

jag kan inte installera spelet, det står bara the 3 day trial period has expired for this installer. It was built with a demo version of Installer VISE from mindvision software. Fan jag som ville spela

Permalänk

Det känns som att ngn har gjort bort sig, verkar som att helsing installern är gjord på en testversion.
Detta felmedelande får jag "The 3 day trail period for this installer has expired. It was built with a demo version of installer VISE from MindVision Software."

Så det blir väl att installera på det beskrivna sättet då.

EDIT: Filerna som nämns i första posten finns inte kvar på Helsing sidan.
Blir nog PSTale för mig ett tag till iaf.
/Henrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenkeTheMan
Det känns som att ngn har gjort bort sig, verkar som att helsing installern är gjord på en testversion.
Detta felmedelande får jag "The 3 day trail period for this installer has expired. It was built with a demo version of installer VISE from MindVision Software."

Så det blir väl att installera på det beskrivna sättet då.
/Henrik

Äh, vilket skit... *avbryter installationen*

Håller mig nog till PristonTale...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Oj då , Jag säger till här när det fungerar igen, ska meddela admin om det.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

whitetiger. kan man ladda hem en fugerande version nånstans?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhiteTigeR
Inga problem Rawis.
Mjo den nya installen blev klar igår. Så det är bara och tanka hem spelet och se ifall du gillar det. Om man jämför med t.ex. Pristontale så är väl den största skillnaden att grafiken är lite mer "vuxen" om man får säga så . Inget illa om Pristontale menat .

på screenshotsen såg det mest plottrigt ut enligt mig men iaf

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blodörnsoffer
Finns på sidan ffs.

Var? Inte under gallery i alla fall.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Var? Inte under gallery i alla fall.

http://www.helbreathusa.com - under artwork

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk

???

hur i helaste helsike installerar man skiten, min säger att 3-dagars trial period gått över!

Visa signatur

Det skulle inte bli någon tvist om den okunnige iakttog tystnad.
"never let a buddy drink alone"

Permalänk
Medlem

Re: ???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ultra-Magnus
hur i helaste helsike installerar man skiten, min säger att 3-dagars trial period gått över!

Tyvärr har det hänt ett fel när någon gjorde install-filen på hemsidan. Bör snart vara åtgärdat om någon dag.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Installationsfilen ska nu fungera. Så här står det på hemsidan:
The new installer is done and can be downloaded. I hope this new installer will work better than the old one. Sorry for this problem, we hope this won't happen again.

#HelSing @ QuakeNet IRC
/WhiteTigeR

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Jag har laddat hem och installerat det nu men när jag ska logga in så står det bara connected waiting for response. Sen händer inget mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Septera
Jag har laddat hem och installerat det nu men när jag ska logga in så står det bara connected waiting for response. Sen händer inget mer.

Connectade du till Abaddon server? Om inte så testa den först.
Har du skapat ett login med accountprogrammet?

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

:)

Tack för att du påminde mig om Pristontale var ett tag sedan....

Permalänk
Medlem

Jag connectade till abaddon och jag skapade ett login med accountprogrammet. Men ska man kanske lägga accountprogrammet i samma mapp eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Septera
Jag connectade till abaddon och jag skapade ett login med accountprogrammet. Men ska man kanske lägga accountprogrammet i samma mapp eller?

Nä det behövs inte.

#Helsing @ QuakeNet IRC

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Funkar fin fint för mig iaf, förutom att flera lvlar kan försvinna när jag får connection lost

Visa signatur

Cpu: Athlon64 winchester 3000+ @ 2340Mhz | MB: MSI K8N Neo2-54G | Ram: Ballistix 2x512 520Mhz| HD: Barracuda IV 40GB, Maxtor DaimondMax 160GB, WD Caviar 250GB | Gpu: Geforce6800 LE @ 16/6 430/883 | Os: winXP SP2 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BaDLiFE
Funkar fin fint för mig iaf, förutom att flera lvlar kan försvinna när jag får connection lost

Samma här, och det är inte alls kul ;<

Permalänk
Medlem

Nu funkar det för mig med jag har inte set en enda person förutom mig själv och så fort jag går på någon stenplatta med ett öga så får jag connection lost.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Septera
Nu funkar det för mig med jag har inte set en enda person förutom mig själv och så fort jag går på någon stenplatta med ett öga så får jag connection lost.

Ibland kan det hända att vissa delar av världen går offline några sekunder. Det är bara att testa igen annars. Sen för vissa så verkar spelet gå sämre. För andra går det bättre. Jag tror det beror på uppkopplingen man har.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core