Nästa steg i karriären
Hej
Jag har en fundering, jag tänker inte göra något karriär steg just exakt idag men jag har ändå börjat funderat på nästa steg som ligger kanske 6månader till 2 år framåt beror ju lite på om det ploppar upp något, men jag söker inget aktivt just nu.
Jag har ägnat mig åt att göra karriär inom it och det har gått okay.
Idag har jag en lön på 55k i månaden, efter 7 år i branschen jag är väl halv nöjd, men inser att jag måste börja planera nästa steg även om det är en bit framåt, så är mål och planer bra.
Min fundering är lite nu har tar jag nästa steg ekonomiskt och yrkesmässigt jag jobbar med intern it som senior sys admin( infra, 365, klienter, osv).
Jag inser att jag måste göra ett ganska stort hopp lönemässigt för att få ut mer i plånboken på en nivå som är värt det 3-4 mer påverkar inte min ekonomi direkt.
Så vad är min alternativ, konsult?
Tjänar man verkligen så mycket mera?
Bli chef för en grupp ? Vilka steg behöver jag ta för det ?
Starta eget, låter som det som kan ge mest utdelning av pengar men jag vet inte om det passar mig..
konsult är lite samma sak?
Jag vet inte om det passar mig men kanske,
Så min fråga är väl lite vad kan mina alternativ vara ? Tips och råd sökes
En snabb uträkning säger mig att jag behöver tjäna typ 20k mer för att jag anser att det vore värt det rent lönehoppsmässigt
Och för den som undrar det som är intressant är främst lön och möjligtvis volontärdagar och semester