Permalänk
Medlem

Jag letar fynd - samlingstråd

Få hjälp av forumets fyndjägare att leta deals på just vad du behöver!

Försök att ge så mycket information som du kan så det slipper bli 100 följdfrågor

GO!

Permalänk
Medlem

Jag börjar då:

Fristående induktionsspis i rostfritt.
400V
Bredd 60cm
Någon typ av självrengöring av ugnen.
Pris max 8000kr (allt över har jag redan koll på)
Gärna ett välkänt märke

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Följer... Letar efter psu och tv 65 tums. Ev soundbar med

Permalänk

Letar efter hårdisk med mycket space, 18-20TB som är med pris från 190kr/TB och under, bara interna hårdiskar och inga med externa höljen man måste ha isär.
Har koll på prisjakt, så om någon ser någon deal som inte dycker upp där är vad jag mest letar efter.
Märke spelar inte någon roll.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Letar efter am4 kort samt ddr4 minnen.

Permalänk
Medlem

Söker dataskärm till ene grabben
1920x1080, IPS, 165hz, höj och sänkbar fot.
Tydligen hade Dell rea på en G2722HS för dryga 1600 kr som fyllde dessa krav, men var slutsåld när jag lyckades hitta fram dit.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Jag gissar att det det även lär komma att behövas en tråd som letar fyndjägare

Permalänk
Medlem

Letar grovdammsugare - gärna en Kärcher eller Nilfisk med 20-30 liter kapacitet, möjlighet att koppla in verktyg och lång räckvidd.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Jag gissar att det det även lär komma att behövas en tråd som letar fyndjägare

Jag tänker om det blir lite trafik här så kommer det börja lösa sig självt? Många här på forumet är ju aktiva i de andra trådarna och letar erbjudanden och fynd överallt som det verkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Letar efter hårdisk med mycket space, 18-20TB som är med pris från 190kr/TB och under, bara interna hårdiskar och inga med externa höljen man måste ha isär.
Har koll på prisjakt, så om någon ser någon deal som inte dycker upp där är vad jag mest letar efter.
Märke spelar inte någon roll.

Toshiba MG09ACA18TE 512MB 18TB
191,94kr per TB:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5832630

20 TB:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7172024

Finns billigare Seagates men rör inte Seagate med tång, personlig preferens. Kör själv WD Ultrastar men hört bra om Toshiba-diskarna också.

Testa Amazon om du vill ha ännu billagare diskar, var noga med att kolla att det inte är refurb bara.
Bra sida för att söka diskpriser på olika Amazon-sidor & länder:
https://diskprices.com/

Permalänk
Medlem

Letar prisvärda erbjudande på xiaomi 13t pro

Går i tankarna att uppgradera dator, skulle vilja köpa färdig byggd pc med yttersta toppskick komponenter, budget 30-40k. Vill ha så mycket dator som möjligt för pengarna. Komplett hade pc i delar runt 34k med rtx 4090, behöver dock färdigbyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

Letar prisvärda erbjudande på xiaomi 13t pro

Går i tankarna att uppgradera dator, skulle vilja köpa färdig byggd pc med yttersta toppskick komponenter, budget 30-40k. Vill ha så mycket dator som möjligt för pengarna. Komplett hade pc i delar runt 34k med rtx 4090, behöver dock färdigbyggt.

man kan ofta få datorn byggd för under 1000kr om du köper en dator i delar.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

man kan ofta få datorn byggd för under 1000kr om du köper en dator i delar.

Hej, vart då?

Tänkte på denna från komplett :
https://www.komplett.se/product/1222328/datorutrustning/paket...

Ser dock att de höjt priset på den nu 🤦

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

Hej, vart då?

Tänkte på denna från komplett :
https://www.komplett.se/product/1222328/datorutrustning/paket...

Ser dock att de höjt priset på den nu 🤦

Från Inet
Från Webhallen

Där har du två sidor han syftade på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

Hej, vart då?

Tänkte på denna från komplett :
https://www.komplett.se/product/1222328/datorutrustning/paket...

Ser dock att de höjt priset på den nu 🤦

Skrivet av towhatend:

Från Inet
Från Webhallen

Där har du två sidor han syftade på.

Komplett har åtminstone tidigare haft montering som en option vid köp tror jag.

Hoppas du hittar nåt passande!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Komplett har åtminstone tidigare haft montering som en option vid köp tror jag.

Hoppas du hittar nåt passande!

Konstigt för jag ringde de och de sa att de inte har det...

Permalänk
Medlem

Jättebra initiativ @medbor!

Har inte någon mikrovågsugn och tjejen vill (läs: kräver) att vi köper en nu under black friday.

Jag har ingen koll alls på vad som gör en bra mikrovågsugn, vad kan ni rekommendera upp till 1700 kr som har automatisk defrost? Gärna helsvart färg så den passar ihop med resten av vitvarorna.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av Epsilon:

Följer... Letar efter psu och tv 65 tums. Ev soundbar med

Vilken budget för tvn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrgentAlert:

Vilken budget för tvn?

10-15k

Permalänk
Medlem

Hade tänkt köpa en .se domänadress och lägga upp en hemsida+ett par maillådor. Någon som har koll på vilken sida som är att föredra för det?

Permalänk

Kan någon tipsa mig om en mobiltelefon för ca 3-4000kr. Kanske finns några nedsatta nu.

Har inga stora krav, men det vore trevligt med högre än 60hz på skärmen och rätt så mycket lagring (över 100gb vore gött).

Är i övrigt inte kräsen utan vill bara ha så mycket telefon för pengarna som möjligt

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaprisen:

Kan någon tipsa mig om en mobiltelefon för ca 3-4000kr. Kanske finns några nedsatta nu.

Har inga stora krav, men det vore trevligt med högre än 60hz på skärmen och rätt så mycket lagring (över 100gb vore gött).

Är i övrigt inte kräsen utan vill bara ha så mycket telefon för pengarna som möjligt

https://www.inet.se/produkt/2001244/samsung-galaxy-a54-128gb-...

Om du är snabb och är inloggad, 3499kr

Permalänk
Medlem

Hojta till om ni ser en stationär dator i liten format som Lenovo IdeaCentre Mini eller hp elite mini, alternativ en mini-PC på rea.

Intet kör Lenovo'n med 1000 kr rabatt, jag tycker dock att rabatten är för lite procentuellt.
https://www.inet.se/produkt/2223545/lenovo-ideacentre-mini-i5...

Permalänk
Snusfri

Behöver en ny AP då min Unifi AC Lite är lite väl slö numera, så om någon sett pra pris på en Unifi AP med Wifi 6 så tas det tipset glatt emot.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Tack för tipset. Riktigt bra pris. Blev ett köp som present/julklapp.

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

Jäklarns. För sent:/ Hade besök och kollade inte swec.
Tack så mycket för tipset dock. Såg ut att vara en bra deal!

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem

Något bra erbjudande på adapter för trådade hörlurar 3.5 till USB C?
Ex för samsung mobiler?

Intresserad även av laddningsstationer för mobiler och surfplattor av bra kvalité. Dvs trådlös laddning samt 3-5 usb portar för kabelladdning.
Har en idag som inte är alltför bra (Andersson)

Permalänk

Någon som letat laptops och hittat något vettigt? Lyckas inte hitta något som är i närheten av det som fanns förra året. https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...
Detta måste väl ändå vara lagom bra i prisklassen 6-8k? Smått förvånad över att elgiganten är den butik som haft bäst bf rea på laptops hittills, tycker jag sett förhöjda priser precis innan bf hos dem varje år, så kom lite oväntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Tack för tipset. Riktigt bra pris. Blev ett köp som present/julklapp.

Kul att se tråden funka

Permalänk
Medlem

Jag söker en Intel NUC i5, finns en uppsjö modeller på marknaden men jag är öppen för förslag och fynd.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB