Permalänk
Medlem

iGPU med sekundärskärm fungerar inte?

Har köpt ett nytt grafikkort som tyvärr kom med 2 HDMI och 2 displayport istället för 3 displayport så en av mina 3 skärmar kan inte koppla. Fick iden att koppla den direkt till moderkortet då jag har en 11700k men får ingen bild. iGPU finns men ingen skärm hittas som är kopplad genom display port till den, är det något mer jag måste göra? Aldrig använgt iGPU innan

Permalänk
Medlem

Du måste nog gå in i bios och aktivera iGPU - dom bukar inte vara aktiverade om man har en riktigt GPU

Permalänk
Moderator
Moderator

Du skrev inte vilket moderkort du har, men gissar att det är en inställning i BIOS som behöver ändras.
Att använda båda brukar i min erfarenhet inte vara standardinställningen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Du måste nog gå in i bios och aktivera iGPU - dom bukar inte vara aktiverade om man har en riktigt GPU

Skrivet av Daemon:

Du skrev inte vilket moderkort du har, men gissar att det är en inställning i BIOS som behöver ändras.
Att använda båda brukar i min erfarenhet inte vara standardinställningen.

Har Z490-F, har aktiverat iGPUn i bios, därav att jag ser intel UHD graphics 750, så det är inte problemet.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Karazhan:

Har Z490-F, har aktiverat iGPUn i bios, därav att jag ser intel UHD graphics 750, så det är inte problemet.

Och iGPU Multi-Monitor är påslaget också?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Och iGPU Multi-Monitor är påslaget också?

Yep, igång i bios

Permalänk
Medlem

På vissa skärmar behöver man gå in och ställa så kontakt versionen matchar det man har på datorn. (typ ställa in så man har DP 1.4 om det är en sån kontakt man har på moderkortet.)