Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Ingen signal till skärmen

Hallåj!

Nu har jag förmodligen gått och gjort det. Jag var missnöjd med en uppdatering från nvidia och skulle återställa till en tidigare version. Vad jag istället gjorde var att jag avinstallerade nvidias drivrutiner helt och hållet. Klantigt, helt klart. Problemet nu är att jag inte får någon signal till min skärm. Varken när jag kopplar in via DP/HDMI på antingen moderkortet eller direkt till grafikkortet (GTX 1080).

Vid det här laget har jag testat att koppla ut alla sladdar, väntat ett tag och kopplat tillbaka allt. Det fungerade inte.

Testade sedan att plocka ut litiumbatteriet (CMOS?) utan någon framgång. För att sedan testa att plocka ut grafikkortet och damma av den rejält.

Är det någon här som har stött på ett liknande problem och löst det problemet jag har? Tycker inte att jag hittar någon annan information som kan lösa mitt problem.

Är väldigt tacksam över all hjälp jag kan få!

Permalänk
Medlem

Du har inte en CPU med inbyggd iGPU? du kan ju isf prova att boota från den ingången och sen installera Nvidia på nytt.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Du har inte en CPU med inbyggd iGPU? du kan ju isf prova att boota från den ingången och sen installera Nvidia på nytt.

Är inte helt hundra på vad du menar, är ganska oteknisk om jag ska vara ärlig. Om du skulle kunna förklara det som att jag vore en femåring så vore jag tacksam haha 😄

Försökte hitta specifikationerna till datorn och fann att det här är CPU:n aom används:
CPU: Intel® Core™ i7-7700 processor Quad-core 3.60 GHz.

Permalänk
Medlem

Problem solved!

Lösningen var att dra ut strömkablarna för både dator och skärm samt DP-kontakten. Efter att ha kopplat tillbaka strömkablarna så hade jag bara i HDMI-kontakten i datorn och när jag då startade datorn fick skärmen sin signal. Därefter laddade jag bara tillbaka drivrutinerna och så funkade även DP. 👍