Karriärskifte
Hej! Jag ger mig på ett inlägg här då jag står och stampar en del med tanker kring karriärskifte.
Jag är 40 år och har en hyfsat karriär bakom mig inom logistik, logistikutveckling, management (avdelningschef och projektledning dvs) men känner att jag fullständigt tappat intresset för vad jag gör och min branch. Bytt jobb inom arbetsgivaren några gånger till helt nya grejer men kommer ständigt tillbaka till att jag alltid varit nyfiken på en karriär inom digitalt skapande och kodning. Gick natur/data som ung och kunde lägga enormt mycket tid på att förfina HTML-sidor och försöka lära mig asp på fritiden. För att det kändes kreativt och spännande. Känner att jag är lite för nyfiken på det återigen för att blunda för det.
Nu till frågan. Har funderat på om jag ska hoppa på en "karrärsskifte"-utbildning för Fullstack i stil med den från digitala lyfter eller liknande (https://digitalalyftet.se/wp-content/uploads/2023/09/Kursbros...)
. Är det någon som har erfarenhet av den? Min tanke är att jag kanske kommer kunna jobba ganska snart i sådana fall i en junior roll för att få koderfarenhet för att något senare möjligen jobba som projektledare eller dylikt i branschen. Jag skulle mycket troligt gå ner en hel del i lön genom det här draget, men det kan vara värt det om man trivs bättre i sin vardag som bekant.
Är jag ute och cyklar när det kommer till projketlederiet... dvs. Behövs mycket mer erfarenhet av hantverket innan man blir påtänkt för sådana roller?
Andra bra tips på utbildning?
Har ni erfarenhet av hur 40-plussare tas emot av arbetsmarknaden?
Tack till dig som tar dig tid att svara! 🤜