Permalänk
Medlem

Program hindrar sleep

Hej,

Jag köpte i veckan nytt tangentbord+mus och båda är Asus ROG enheter. Med detta var jag ju tyvärr tvungen att installera Armoury Crate för att kunna ställa in flertalet inställningar till både mus och tangentbord och även för att kunna se batteristatus på de.
Ända sen dess har jag märkt att programmet av någon anledning förhindrar skärmen att släckas vid inaktivitet och även förhindrar datorn att gå i sleep. Jag har provat att installera ett program som kan skicka datorn i sleep och/eller släcka skärmen och gå i standby, men problemet är att datorn väcks några sekunder efter att jag aktiverar det.

Varför detta är så kritiskt att det fungerar är för att jag har en Alienware OLED-skärm som aktiverar sin pixel refresh grej när skärmen släcks och går i standby. Det går alltså inte att stänga av skärmen och aktivera det, utan det måste vara i standby. Tidigare så när skärmen behövde en refresh, så gick jag och gjorde något annat och lämnade datorn i fred i typ 10 minuter, sen var det klart och jag kunde använda datorn igen.
Det går att tvinga fram det genom att stänga av datorn, men det är jag inte speciellt sugen på att göra varje gång jag ska aktivera det.

Någon som har haft samma erfarenhet med Armoury Crate och hittat en lösning?
Eller om det finns något annat sätt att förhindra Armoury Crate från att väcka datorn?