Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Är bara deras trognaste kunder som får detta erbjudande.

Vilken level är du?

Funkar inte för lvl 16.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Funkar inte för lvl 16.

Lvl 17 funkar.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Är bara deras trognaste kunder som får detta erbjudande.

Vilken level är du?

Jag är level 7 så jag är nog inte deras trognaste kund.

Permalänk
Medlem

Och 19 har samma, så det är nog ett fast pris.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD för 1390kr hos Webhallen (medlemspris för level 17+ så postar inte i tipstråden)
https://www.webhallen.com/se/product/343248-Kingston-Fury-Ren...

Ren nyfikenhet, hur fick du nys / info om denna deal? Själv lvl 17 så tänkte om det gått ut något mail eller SMS till Black-medlemmar och >

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ren nyfikenhet, hur fick du nys / info om denna deal? Själv lvl 17 så tänkte om det gått ut något mail eller SMS till Black-medlemmar och >

Nytt typ av VIP mejl de testar. Skickades ut igår.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD för 1390kr hos Webhallen (medlemspris för level 17+ så postar inte i tipstråden)
https://www.webhallen.com/se/product/343248-Kingston-Fury-Ren...

Ganska meningslöst tips som berör några fåtal.
Länge leve INET😄

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Ganska meningslöst tips som berör några fåtal.
Länge leve INET😄

Och därför postade personen inte i tipstråden. Jag tycker det är helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Och därför postade personen inte i tipstråden. Jag tycker det är helt ok.

Helt okej om personen hade skrivit i tipset att det berör bara VISSA användare med ett visst antal levels👍
Den informationen kom långt senare😊

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Helt okej om personen hade skrivit i tipset att det berör bara VISSA användare med ett visst antal levels👍
Den informationen kom långt senare😊

Man vet inte vilken level det gäller för. Webhallen går inte ut med det tyvärr. Antingen så ser man erbjudandet eller så ser man det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Helt okej om personen hade skrivit i tipset att det berör bara VISSA användare med ett visst antal levels👍
Den informationen kom långt senare😊

Informationen kom senare när fler sa vilka levels de hade och om de såg erbjudandet eller ej. Tyckte det var värt att tipsa här eftersom det var 500kr billigare är normalt och någon rätt nyligen hade efterlyst 2TB SSD:er. Men då en del verkar känsliga av att se ett erbjudande de inte är kvalificerade till får det väl vara sista gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

Informationen kom senare när fler sa vilka levels de hade och om de såg erbjudandet eller ej. Tyckte det var värt att tipsa här eftersom det var 500kr billigare är normalt och någon rätt nyligen hade efterlyst 2TB SSD:er. Men då en del verkar känsliga av att se ett erbjudande de inte är kvalificerade till får det väl vara sista gången.

Nä då, låt dom känsliga vara det, det blir bättre om man inte tar åt sig Fortsätt posta tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

Informationen kom senare när fler sa vilka levels de hade och om de såg erbjudandet eller ej. Tyckte det var värt att tipsa här eftersom det var 500kr billigare är normalt och någon rätt nyligen hade efterlyst 2TB SSD:er. Men då en del verkar känsliga av att se ett erbjudande de inte är kvalificerade till får det väl vara sista gången.

Det var inget menat illa mot dig, utan mer mot Webhallen som butik.
Tycker absolut att du ska fortsätta posta fynd, även om det är tråkigt att alla inte kan ta del utav erbjudanden.

Det är mer Webhallens problem att dom har ett sådan system som kräver att man BARA handlar utav dem för att få bygga upp levels. Därför bojkottar jag dem så långt det går och handlar av andra som är mer rättvisa och schyssta mot ALLA och inte bara mot sina blint trogna kunder.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Man kan få mycket poäng över tid genom att öppna sin ”supply drop” varje vecka. Så ”trogen kund” behöver inte betyda att man spenderat massor av pengar, utan varit aktiv länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunkwill:

Man kan få mycket poäng över tid genom att öppna sin ”supply drop” varje vecka. Så ”trogen kund” behöver inte betyda att man spenderat massor av pengar, utan varit aktiv länge.

Varför ska man behöva göra en massa grejer för att få "exklusivt" rabatt. Räcker det inte att man är medlem. Inte konstigt skräphallen håller på att konkursa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Varför ska man behöva göra en massa grejer för att få "exklusivt" rabatt. Räcker det inte att man är medlem. Inte konstigt skräphallen håller på att konkursa.

Jag tycker att deras gamification av nivå är ganska kul, men det är kanske bara jag. Jag köper dock sällan från webhallen.

Permalänk
Medlem

Orka hata

Skrivet av Tiiii86:

Varför ska man behöva göra en massa grejer för att få "exklusivt" rabatt. Räcker det inte att man är medlem. Inte konstigt skräphallen håller på att konkursa.

Varför sånt hat mot att Webhallen ger vissa medlemmar "exklusiva" rabatter om man varit trogen kund länge eller är en storkund? Det är ju inte direkt ofta det händer trots allt.

Varför inte samma hat mot Inet kring att man måste hänga i deras livestreams för att få de bästa droppsen? Det räcker inte att man bara "är medlem" där heller.

Själv uppskattar jag Inet och tycker det är kul med deras livestreams. Att jag inte orkar hänga där varje gång och därmed inte får de bästa dealsen jämfört med de mer "trogna kunderna" gör mig inget. Kul för dem.

Samma sak här, kul för de som får exklusiva erbjudanden från Webhallen, det skadar ju ingen annan direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

Informationen kom senare när fler sa vilka levels de hade och om de såg erbjudandet eller ej. Tyckte det var värt att tipsa här eftersom det var 500kr billigare är normalt och någon rätt nyligen hade efterlyst 2TB SSD:er. Men då en del verkar känsliga av att se ett erbjudande de inte är kvalificerade till får det väl vara sista gången.

Nappade på erbjudandet iaf, tack som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Fick hem routern idag. Det var en RMA-produkt som såldes. Det stod på tjeckiska att 5GHz-nätverket ej fungerade. Mycket riktigt så fungerade inte 5GHz ur lådan men efter att ha bytt firmware till Merlin så funkar allt perfekt. Så en väldigt bra deal.

Fick hem min förra veckan och installerade den under helgen. Inte märkt något prolem förutom att den bytte IP nummerserie till 192.168.50.x istället för 1.x. Så fick konfa om en del grejer.
Vart såg du infon om att det var RMA och att något inte fungerade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Fick hem min förra veckan och installerade den under helgen. Inte märkt något prolem förutom att den bytte IP nummerserie till 192.168.50.x istället för 1.x. Så fick konfa om en del grejer.
Vart såg du infon om att det var RMA och att något inte fungerade?
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Fanns en lapp tejpad på baksidan som stod på tjeckiska.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Fanns en lapp tejpad på baksidan som stod på tjeckiska.

Ja nu ser jag. På den jag fick står det "THE CONNECTION SUFFERS MICROCUTS". Inget jag har märkt än så länge men har ju inte använt den så länge heller. Den uppdaterades till senaste FW vid installation.
Men är det inte konstigt om de säljer trasiga produkter som inte är reparerade? Speciellt när det inte står vad det är för fel när de säljs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Ja nu ser jag. På den jag fick står det "THE CONNECTION SUFFERS MICROCUTS". Inget jag har märkt än så länge men har ju inte använt den så länge heller. Den uppdaterades till senaste FW vid installation.
Men är det inte konstigt om de säljer trasiga produkter som inte är reparerade? Speciellt när det inte står vad det är för fel när de säljs.

Ja, låter väldigt skevt och näst intill olagligt att sälja defekta varor utan att faktiskt beskriva vad som är defekt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Den där Satechi-dockan gick verkligen som smör i solsken, när jag beställde för en timme sen fanns 50+ i lager och nu är de tokslut!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Årets klipp? Imorse i ungefär 10 min var det en bugg på Netonnet. Jag lyckades klippa och betala nedan innan dem upptäckte det.

https://ibb.co/CmXvpY1

Gick snabbt upp till 1899kr igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruun:

Årets klipp? Imorse i ungefär 10 min var det en bugg på Netonnet. Jag lyckades klippa och betala nedan innan dem upptäckte det.

https://ibb.co/CmXvpY1

Gick snabbt upp till 1899kr igen

De ordern kommer de garanterat makulera tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

De ordern kommer de garanterat makulera tyvärr.

Då får dem springa efter instabox. Fanns en anledning att jag betalade extra för express

https://ibb.co/t3DCPMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Produkt: Applaws Cat Dry Adult Chicken 2kg
Länk: https://www.amazon.se/gp/aw/d/B003ZG7HR0/
Kategori: Kattmat
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=711503
Pris: 89kr

Nästa är 220kr.

Ta bort om man endast får tipsa tech-relaterat.
Högkvalité kattmat där kg priset är lägre än för större påsar.

Du kan tipsa om den i övriga fynd-tråden: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1465406-ovriga-fynd-ba...

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ah tack, skall göras. Tänkte inte på att det är endast lite datorrelaterat

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Produkt: LG UltraGear 27GR95 27" OLED
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7257044
Pris: 7490kr

Roligt med all time low på en OLED 240Hz.

Någon som vet hur den står sig mot qd-oled skärmarna? Tänker om det är värt att lägga till några tusen för ”framtidssäkerhet”?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte någon 35%-voucher på ugreen-laddaren. Är den slut?