Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Dont do it! Om du inte verkligen tänkt läsa skiten! Jag va nästan på väg att göra det, men inser att jag bara slösar på jordens resurser!

Sent svar men likväl.

Tecknade en gratis månad eller om det var två förra sommaren. Sa upp prenumerationen när det närmade sig slutet. Fick diverse erbjudanden efteråt och nappade på. Deras +allt för 25kr i månaden i ett år. Enda som saknas för mig är DI.

Men Bonnier är "duktiga" att ringa och mycket mobilnummer när de ringer men är ju också lättta att hitta på exempelvis hitta. Lite alternativa epostaadresser och telenummer rekommenderas nog ändå.

Själv rätt nöjd med utbudet, trots att DI inte ingår och köra en gratis månad om man är intresserad och invänta erbjudanden på mailen kan vara lönsamt.

Lite spridda tankar om någon funderar på dessa tjänster men oroar sig för kontakter med dom. Tycker det fungerat bra när de ringer upp så haft bra personlig erfarenhet ändå, till skillnad från liknande från andra. Försäljning av användarinfo är inte okej men alla gör det.

Och när, jobbar inte för DN eller Bonnier men tänker det är bra att sprida min erfarenhet.

För mig har de sålt ett svårslaget erbjudande, enda som vore en förbättring är om de lägger till DI. Skulle kunna acceptera en höjning på 5kr/månad. xD

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av Jallle:

Uppblåsbar stand up paddleboard Aqua Marina.
Billigaste jag sett och köpte två.
999 kr.
https://www.rusta.com/se/sv/uppblasbar-stand-up-paddleboard-a...

Någon som har koll på kvalitén på den här? Blir väldigt sugen då jag sneglat på en SUP ett tag men det är ju ovärt om det är usel kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Någon som har koll på kvalitén på den här? Blir väldigt sugen då jag sneglat på en SUP ett tag men det är ju ovärt om det är usel kvalitet.

Funderade på samma sak, provade att googla runt lite och hittade flest recensioner på den mindre varianten från samma tillverkare på Bauhaus (länk))

Verkade vara okej, så provade att beställa en.

Permalänk
Skrivet av Levan:

Funderade på samma sak, provade att googla runt lite och hittade flest recensioner på den mindre varianten från samma tillverkare på Bauhaus (länk))

Verkade vara okej, så provade att beställa en.

Lyckades du beställa? Jag blev precis medlem online och la till den i varukorgen, men i kassan blir priset 1999. Får ta mig till en butik imorgon, gissar att erbjudandet gäller veckan ut.

Står även "Medlemspris 1999" i kassan

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av allstar16:

Lyckades du beställa? Jag blev precis medlem online och la till den i varukorgen, men i kassan blir priset 1999. Får ta mig till en butik imorgon, gissar att erbjudandet gäller veckan ut.

Står även "Medlemspris 1999" i kassan

Hade samma problem, testade att logga ut och in och då funkade det.

Jag kollade runt lite och verkade OK, köpte 2 st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Någon som har koll på kvalitén på den här? Blir väldigt sugen då jag sneglat på en SUP ett tag men det är ju ovärt om det är usel kvalitet.

Samma här. Hittar inte jättemycket om den men finns en del kundomdömen för den mindre storleken. Ev. är det samma tillverkare som Fanatic Pure Air, ser i alla fall förvillande lik ut. Eller så är det bara en rip-off/kopia med samma namn.

I vilket fall verkar det vara en äldre utgående modell. Verkar väl inte helt oäven för en nybörjare.

Vill nog inte veta hur mycket förbjudna ftalater det är i PVC:n på en snorbillig gammal Kina-bräda dock ... Ska väl inte slicka på den men ändå.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Lyckades du beställa? Jag blev precis medlem online och la till den i varukorgen, men i kassan blir priset 1999. Får ta mig till en butik imorgon, gissar att erbjudandet gäller veckan ut.

Står även "Medlemspris 1999" i kassan

Jag får fortfarande 999:- i kassan nu och jag lägger till den, är du säker på att du är inloggad?

Permalänk
Medlem

Angående tipset på BritBox, nån som vet om det är samma man får via TV4 Plus, eller är det större utbud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vip8888:

Angående tipset på BritBox, nån som vet om det är samma man får via TV4 Plus, eller är det större utbud?

Alla titlar som finns på britbox huvudhemsida utan att logga in finns på tv4, sen om det finns ännu mer...?

Här är kompletta listan
https://www.britbox.com/se/programmes
Men det är lite svårt att jämföra då tv4 listar svensk översättning a-ö.
https://www.tv4play.se/kategorier/britbox

Det mesta verkar finnas

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Fick ett mail om en kampanj för Nespressos kapselmaskiner Vertuo Pop Svart & Vit: https://www.nespresso.com/se/se/order/capsules/vertuo

"Välj 100 Vertuo-kaffekapslar och lägg till en kampanjkod för den maskinen du vill ha i gåva"

POPBLACK eller POPWHITE för respektive maskin. (Gäller alltså endast svart och vit)

Det blir ~550-900kr för 100 kapslar och en maskin värd 1399kr på deras sida, beroende på vilka man väljer.

Ej insatt i deras maskiner, om man blir låst till deras kapslar osv, men kanske blir någon intresserad ändå.

Någon som vet gällande kapslarna? Är man låst till deras kapslar eller kan man använda andra som t.ex Dolce Gusto Kapslar?

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Någon som vet gällande kapslarna? Är man låst till deras kapslar eller kan man använda andra som t.ex Dolce Gusto Kapslar?

Man är alltid låst om man inte köper tredje parts adapter

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Man är alltid låst om man inte köper tredje parts adapter

Har du koll på vart man hittar dessa adaptrar?

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Har du koll på vart man hittar dessa adaptrar?

Man får kika på amazon, vet ej hur bra de är.

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Funkar kapslarna med kaffemaskinen man får? Står ju original på maskinen och Vertuo på kapslarna. Verkar ju finnas särskilda kaffemaskiner till dom?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Funkar kapslarna med kaffemaskinen man får? Står ju original på maskinen och Vertuo på kapslarna. Verkar ju finnas särskilda kaffemaskiner till dom?

Vertuokapslar bör fungera till Vertuo Pop maskiner. Det hörs väl på namnet?

Eventuellt kan man ju köpa 100 kapslar och sedan sälja maskinen för en femhunka när man druckit klart och gå +/- noll. Om den har det värdet kvar sedan.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Skrivet av ToxicMonkey:

Vertuokapslar bör fungera till Vertuo Pop maskiner. Det hörs väl på namnet?

Eventuellt kan man ju köpa 100 kapslar och sedan sälja maskinen för en femhunka när man druckit klart och gå +/- noll. Om den har det värdet kvar sedan.

Tack missuppfattade vilken kapselmaskin som man fick på köpet.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Fick ett mail om en kampanj för Nespressos kapselmaskiner Vertuo Pop Svart & Vit: https://www.nespresso.com/se/se/order/capsules/vertuo

"Välj 100 Vertuo-kaffekapslar och lägg till en kampanjkod för den maskinen du vill ha i gåva"

POPBLACK eller POPWHITE för respektive maskin. (Gäller alltså endast svart och vit)

Det blir ~550-900kr för 100 kapslar och en maskin värd 1399kr på deras sida, beroende på vilka man väljer.

Ej insatt i deras maskiner, om man blir låst till deras kapslar osv, men kanske blir någon intresserad ändå.

Tack för tips! Jag behövde inte en maskin då jag främst dricker från min Moccamaster. Men ibland är man lite sugen på en kopp bara och då kan det vara smidigt!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Nespresso Vertuo-koden fungerade inte för mig nyss, efter att jag lagt till 100 Vertou-kapslar i kundkorgen.
"Vi är ledsna men du är inte berättigad till detta erbjudande."

Permalänk
Skrivet av Malve:

Nespresso Vertuo-koden fungerade inte för mig nyss, efter att jag lagt till 100 Vertou-kapslar i kundkorgen.
"Vi är ledsna men du är inte berättigad till detta erbjudande."

Fungerade för mig och min kompis på förmiddagen iaf.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Fungerade för mig och min kompis på förmiddagen iaf.

Koden för den svarta maskinen fungerade alldeles nyss, körde på ett 40 och ett 60 pack och reggade mig på sidan.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Donhoz:

Vart ligger detta "exakt"?

https://www.google.se/maps/place/Karlsv%C3%A4gen+2,+828+32+Ed...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Fick ett mail om en kampanj för Nespressos kapselmaskiner Vertuo Pop Svart & Vit: https://www.nespresso.com/se/se/order/capsules/vertuo

"Välj 100 Vertuo-kaffekapslar och lägg till en kampanjkod för den maskinen du vill ha i gåva"

POPBLACK eller POPWHITE för respektive maskin. (Gäller alltså endast svart och vit)

Det blir ~550-900kr för 100 kapslar och en maskin värd 1399kr på deras sida, beroende på vilka man väljer.

Ej insatt i deras maskiner, om man blir låst till deras kapslar osv, men kanske blir någon intresserad ändå.

Denna verkar vara begränsad till särskilda användare.

"Vi är ledsna men du är inte berättigad till detta erbjudande. För mer information vänligen kontakta Nespresso-klubben och uppge felkoden C140."

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Denna verkar vara begränsad till särskilda användare.

"Vi är ledsna men du är inte berättigad till detta erbjudande. För mer information vänligen kontakta Nespresso-klubben och uppge felkoden C140."

Min kommer idag, gjorde bara konto och addade kapslar + kod. Kan inte komma på vad för kriterier jag skulle uppfylla.

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Denna verkar vara begränsad till särskilda användare.

"Vi är ledsna men du är inte berättigad till detta erbjudande. För mer information vänligen kontakta Nespresso-klubben och uppge felkoden C140."

Jag skapade ett nytt konto, då gick det. Fick samma felmeddelande med mitt befintliga konto.

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ullus:

Min kommer idag, gjorde bara konto och addade kapslar + kod. Kan inte komma på vad för kriterier jag skulle uppfylla.

Skrivet av ingenjören:

Jag skapade ett nytt konto, då gick det. Fick samma felmeddelande med mitt befintliga konto.

Detta funkade för mig också. Gissar på att det är ett erbjudande endast för nya kunder?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Detta funkade för mig också. Gissar på att det är ett erbjudande endast för nya kunder?

Aha! Jag har ett konto sedan tidigare. Förmodligen är det så - gäller endast nya kunder! Skapar nytt konto och testar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Aha! Jag har ett konto sedan tidigare. Förmodligen är det så - gäller endast nya kunder! Skapar nytt konto och testar

Är erbjudandekoden personlig? Eller hur får man tag i den?

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Koden är POPBLACK eller POPWHITE.

Frågan är vad kostar dessa kapslar att köpa sen? Kan man köpa aluminiumlock och köra bryggkaffe?

Permalänk
Medlem

Kan meddela att det funkade med nytt konto! 680 kr för 100 kapslar och en nya maskin är hyggligt prisvärt
Kapslarna kostar från typ 6 kr och uppåt framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Är erbjudandekoden personlig? Eller hur får man tag i den?

Lägg till rabattkoden "POPBLACK" eller "POPWHITE" i kassan. Så läggs en svart eller vit maskin till i korgen för 0kr.