Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Pantburk:

Nu vet man att det är dags för rtx 5090 släpp snart. 😁

När de rear ut de svaga aggregaten.

Svaga? Är 850n inte att rekommendera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenmelonen:

När cpu kan dra ca 300w och gpu 400+w så är 850w även på den klena sidan om du kör total high end med allt annat inräknat. 4090 spikade väl ännu högre än så om jag inte minns fel.

Men kör man inte allra tyngsta på strömförbrukning så är 850w toppen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

När cpu kan dra ca 300w och gpu 400+w så är 850w även på den klena sidan om du kör total high end med allt annat inräknat. 4090 spikade väl ännu högre än så om jag inte minns fel.

Förlåt mig men jag köpte nog fel highend processor <..< >..>

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Var lite strul att köpa airpods i Örebro, fick teckna ett abonnemang á 5gb surf för 199 + 49kr fakturaavgift som jag i värsta fall kommer att få betala 1 månads uppsägning på.

Supporten var vänlig i telefon och bistod i uppsägningen utan vidare, det lät på supporten som att jag enbart skulle faktureras för airpodsen då abonnemanget ej aktiverats ännu men jag inväntar slutfakturan helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Förlåt mig men jag köpte nog fel highend processor <..< >..>

Nä, jag kommer också köra AMD nästa gång. Intel har ju sjuk strömförbrukning. Men det är fortfarande populärt bland många. "I9 vill jag ha!"

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Mortal1ty:

Var lite strul att köpa airpods i Örebro, fick teckna ett abonnemang á 5gb surf för 199 + 49kr fakturaavgift som jag i värsta fall kommer att få betala 1 månads uppsägning på.

Supporten var vänlig i telefon och bistod i uppsägningen utan vidare, det lät på supporten som att jag enbart skulle faktureras för airpodsen då abonnemanget ej aktiverats ännu men jag inväntar slutfakturan helt enkelt.

Jaså? Jag köpte ett par AirPods på tre Marieberg igårkväll, räckte att betala direkt, inget tjafs

Måste vara olika personal som värderar principen i att värva tre kunder olika högt 🙈

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Jaså? Jag köpte ett par AirPods på tre Marieberg igårkväll, räckte att betala direkt, inget tjafs

Måste vara olika personal som värderar principen i att värva tre kunder olika högt 🙈

Verkar inte som 3 har så lätt med kommunikationen haha. Från början sa support till mig att man skulle kunna köpa ut direkt men nu på deras hemsida står det att man behöver vara kund för att det ska gälla. Så det verkar som butikerna gör lite vad de känner för. Tvivlar på att de tjänar något på att sälja de rakt av för så pass lågt, så tanken var nog egentligen att locka kunder för att få det priset. Men kul ändå att så pass många här också lyckas köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Säljaren sade att man hade kunnat köpa ett par utan problem under gårdagen, men att det var nya direktiv nu.

Försökte sälja på mig ett familjeabonnemang också, påpekade att jag ämnade säga upp det direkt och ville ha det billigaste möjliga. Nåja det var fortfarande ett bra pris även om det tillkommer som mest 250kr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Skrivet av Vattenmelonen:

@Vattenmelonen

Jag kunde inte svara men @Sh4d0wfi3nd förklarade det .

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 9600X - Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Asus 4080S Strix - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Köpte två AirPods hos tre via telefon, då sa säljaren att det gick att köpa hur många som helst. Ringde tillbaka men då gick det bara att köa ett par till, Max tre per kund. Är kund sedan tidigare.

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Köpte två AirPods hos tre via telefon, då sa säljaren att det gick att köpa hur många som helst. Ringde tillbaka men då gick det bara att köa ett par till, Max tre per kund. Är kund sedan tidigare.

Japp, står 3 i villkoren. Vad ska du ha så många till förresten till vänner/familj?

Det kan ju vara ett tips till folk förresten som inte har 3, kolla med vänner om någon har så kan man ju lösa det på de sättet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Samma i Eskilstuna men där var jag tvungen att teckna ett extrasim till mitt befintliga abbonemang samt även tvungen att delbetala lurarna. Efter allt var klart så upptäckte de att inga fanns på lager *suck*.
Ringde kuntjänsten hos 3 efteråt som direkt tog bort abbonemanget och fixade så att hela beloppet för lurarna dras ifrån nästa faktura.
Upplevelsen ifrån Eskilstunbutiken var katastrof och jag avråder alla från att sätta sin fot där. Även kundtjänst medgav att jag blev lurad till att teckna nytt kort helt i onödan... Butiken uttryckte sig dessutom väldigt lurigt och sa att jag behövde teckna extrakortet för att behålla mitt pris jag har idag. Det visade sig bero på att 3 sänkt priset på mitt obegränsat med 100kr sen jag tecknade! Så butiken fick det att låta som att jag tjänade på det och att dom hjälpte mig att behålla mitt låga pris på huvudabbonemanget. Bedrövligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Japp, står 3 i villkoren. Vad ska du ha så många till förresten till vänner/familj?

Det kan ju vara ett tips till folk förresten som inte har 3, kolla med vänner om någon har så kan man ju lösa det på de sättet

Ok, ja det var sjukt eftersom första försäljaren jag pratade med sa att jag kunde köpa hur många jag ville. Fattar inte varför folk har så mycket emot delbetalning, 49kr är ju mer nu än om 3 år med inflationen. 3st löneökningar a 3-4% gör det ju ekonomiskt att betala 49/mån.
Studentpresent, födelsedag och ett extra par till mig själv för träning blev det tillslut!

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nä, jag kommer också köra AMD nästa gång. Intel har ju sjuk strömförbrukning. Men det är fortfarande populärt bland många. "I9 vill jag ha!"

Får se hur de gör från intel 14A (2026 och framåt) den skall vara sjukt energieffektiv

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Ok, ja det var sjukt eftersom första försäljaren jag pratade med sa att jag kunde köpa hur många jag ville. Fattar inte varför folk har så mycket emot delbetalning, 49kr är ju mer nu än om 3 år med inflationen. 3st löneökningar a 3-4% gör det ju ekonomiskt att betala 49/mån.
Studentpresent, födelsedag och ett extra par till mig själv för träning blev det tillslut!

Jag har faktiskt själv tre men behövde inte visa upp det när jag köpte. Min bindningstid går ut nästa månad, och då lämnar jag tre, så då hade jag ändå fått den slutfakturerad så lika bra att bara köpa direkt när möjligheten fanns. Många här har nog redan abonnemang på andra ställen, jag själv tycker de är för dyra och därför tog jag ett billigare abb på ett lågpris ställe med studentrabatt (Fello). Hade jag planerat att stanna på tre närmsta 3 åren hade jag valt delbetalning.

Permalänk
Skrivet av mans51:

verkar som dom har stängt av möjligtheten att kombinera trade in med mecenat erbjudandet . trist. nu är det endast upp till 3000 på abbonemang ner från 5000, samt ingen bonus på trade in.

Jag beställde igår för ca 9000 (6000 efter inbyte med värde 3000), så det verkar ha funkat att kombinera allt för mig. Möjligt att de bara blockade kombinationen för vanligt Mecenat - jag är inte student längre så använde erbjudandet via Mecenat Alumni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Produkt: Andersson DPF-M2000 Höj- och sänkbar elektrisk ram till skrivbord
Länk: https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingstolar-gamingbord/ga...
Kategori: Övrigt

Pris: 990kr

Det är "motorben"och det finns även några skivor men det går ju även att fixa en egen skiva i "rätt storlek"
Priset gäller t.o.m. 2024-05-26 eller så länge lagret räcker.

Har ratat allt som det står Andersson på i 25år, men nu känner jag att det är dax att ge dom en chans igen. Tack för tipset!

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Denna kom upp i månadens drop-tråd i och för sig, men får väl räknas som ett "dagens fynd". Nöp en då jag tänkte byta ut lite delar och kände att mitt 600 W nätagg kommer vara för klent för kommande GPU-uppdatering och där garantin också har gått ut.

Nu till frågorma. Såg att den inte har ATX 3.0, vad jag förstår förhindrar detta nätagget att överbelastas vid korta tillfälliga spikes då GPU:n kräver mer kraft än nätaggregatet klarar att leverera? Borde väl inte vara ett problem om man köper en GPU som specar max 850 W (bättre att ligga i underkant såklart)? Tanken är ett RX 7900 GRE eller liknande framöver på sikt, gärna ännu mer strömsnålt och energieffektivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Produkt: Andersson DPF-M2000 Höj- och sänkbar elektrisk ram till skrivbord
Länk: https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingstolar-gamingbord/ga...
Kategori: Övrigt

Pris: 990kr

Det är "motorben"och det finns även några skivor men det går ju även att fixa en egen skiva i "rätt storlek"
Priset gäller t.o.m. 2024-05-26 eller så länge lagret räcker.

Fint tips!
Fick bli en sån här, funderat på höj/sänkbart ett tag.
Kollade på vit Ikeas skrivbordsskiva Bekant 120×80, 695kr enligt hemsidan och utgående, men i butik var det halva priset. Så totalt drygt 1350 för paketet här blev ju närmast oslagbart.
Faktum är att det var mer Ikea Bekant som var halva priset på, som deras höj/sänkbara i 120×80, komplett för där 2300 då.

Visa signatur

|| Ryzen 7800x3d || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey G7 27" ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Fint tips!
Fick bli en sån här, funderat på höj/sänkbart ett tag.
Kollade på vit Ikeas skrivbordsskiva Bekant 120×80, 695kr enligt hemsidan och utgående, men i butik var det halva priset. Så totalt drygt 1350 för paketet här blev ju närmast oslagbart.
Faktum är att det var mer Ikea Bekant som var halva priset på, som deras höj/sänkbara i 120×80, komplett för där 2300 då.

Har du satt ihop det ännu? Funderar på att slå till men orolig över att det ska vara ostabilt för 2 skärmar.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Vive la liberté!
Skrivet av T4kti:

Denna kom upp i månadens drop-tråd i och för sig, men får väl räknas som ett "dagens fynd". Nöp en då jag tänkte byta ut lite delar och kände att mitt 600 W nätagg kommer vara för klent för kommande GPU-uppdatering och där garantin också har gått ut.

Nu till frågorma. Såg att den inte har ATX 3.0, vad jag förstår förhindrar detta nätagget att överbelastas vid korta tillfälliga spikes då GPU:n kräver mer kraft än nätaggregatet klarar att leverera? Borde väl inte vara ett problem om man köper en GPU som specar max 850 W (bättre att ligga i underkant såklart)? Tanken är ett RX 7900 GRE eller liknande framöver på sikt, gärna ännu mer strömsnålt och energieffektivt.

Grovt, ATX3.0 ställer krav på att nätagget testas för strömspikar (transienter) vilket inte gjorts innan.
Sen kan ett icke-ATX3.0 mycket väl klara av kraven också, vilket de flesta bra agg nog ändå gör, dock utan att det finns ett "papper" på det.
Det andra är att ATX3.0 aggen tenderar att komma med 12VHPWR/12V-2x6/(vad de nu väljer att kalla den nu)-kontakt, icke 3.0-aggen saknar denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Har du satt ihop det ännu? Funderar på att slå till men orolig över att det ska vara ostabilt för 2 skärmar.

Hoppas inte det! Inte satt ihop det, det blir först mot slutet av juni det sker 😬

Visa signatur

|| Ryzen 7800x3d || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey G7 27" ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apanx:

Grovt, ATX3.0 ställer krav på att nätagget testas för strömspikar (transienter) vilket inte gjorts innan.
Sen kan ett icke-ATX3.0 mycket väl klara av kraven också, vilket de flesta bra agg nog ändå gör, dock utan att det finns ett "papper" på det.
Det andra är att ATX3.0 aggen tenderar att komma med 12VHPWR/12V-2x6/(vad de nu väljer att kalla den nu)-kontakt, icke 3.0-aggen saknar denna.

Aha okej, krävs den kontakten eller går det att lösa på annat sätt? Tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Aha okej, krävs den kontakten eller går det att lösa på annat sätt? Tack för svar

Följer med en adapter med grafikkortet. Går även att köpa bara kabeln löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCrab:

Följer med en adapter med grafikkortet. Går även att köpa bara kabeln löst.

Sweet. Då känner jag mig nöjd med köpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Kostar 13000kr enligt angiven länk.

Du skriver i fel tråd.
Den blev såld så du blir omdirigerad till det ordinarie sortimentet.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Produkt: MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB VENTUS 3X OC - Fyndvara
Länk: https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13236451
Pris: 9790kr

@JoeSun är det samma samma kort igen tro?
Nu tillbaka med ännu lägre pris än de tidigare vändorna, börjar NetOnNet ge upp!?

Fixade trasig "/quote"
Permalänk
Medlem
Skrivet av flexm:

[/quote]
@JoeSun är det samma samma kort igen tro?
Nu tillbaka med ännu lägre pris än de tidigare vändorna, börjar NetOnNet ge upp!?

Vad händer med det? Vad kan felet vara iom att det ständigt kommer tillbaks?

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Måste vara ett fruktansvärt högt spoltjut på detta koret?
Samma kort dyker upp om och om igen.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | ASUS Chakram X Ori | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Om vi antar att det är samma kort hela tiden så skrev jag om min upplevelse här #20474449, som axxt skriver så handlar det om spoltjut.