Inet reser till Computex – Vad vill du se på datormässan?

Permalänk
Melding Plague

Inet reser till Computex – Vad vill du se på datormässan?

Snart är Inet på plats i Taiwan för att bevaka Computex. Innan dess blir det ett nytt avsnitt av Dubbelklick, med tävlingar och roliga inslag.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag vill se nya coola chassin! Gärna dual chamber med mesh front som default om ni hittar något sådant.

Permalänk
Medlem

Små SFF-chassin på <10 liter som klarar entusiastkomponenter, så som t.ex. 7900 XTX.

Permalänk
Medlem

Innovativa lösningar för kylning och små chassin är min preferens!

Permalänk
Medlem

Hoppas på mer info och hårdvara för Ryzen 9000. Hoppas på att se intressanta datorlådor utan glasrutor/fönster.

Permalänk
Medlem

Kanske lite om vad som hänt på området gällande "riktiga dockor".

Permalänk
Medlem

hoppas höra mer om skärmarna som ska lanseras i q4? 45" "5k" ultrawide i 240hz. oled. det blir grejer det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chunken:

Små SFF-chassin på <10 liter som klarar entusiastkomponenter, så som t.ex. 7900 XTX.

Formd T1 finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Formd T1 finns

Jo, jag vet. Finns en hel del på marknaden. Är dock ute efter nya chassin som ännu inte visats upp, och hoppas få se några sådana under mässan.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se alla knasiga saker med AI som tillverkarna kommer på!
Tänker i form som korta reportage som betar av flera produkter, där ni beskriver dom väldigt kort initialt och sen avslutar med en skala från 1-5, från Shit till Hit.
Förmodligen hamnar 90% i "Shit" skalan men det blir säkert kul content!
Lite som när allt ska ha RGB, att allt blir nästan lite parodiskt... för parodiskt i viss fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Kanske lite om vad som hänt på området gällande "riktiga dockor".

Skrivet av HappyPie:

Jag skulle vilja se alla knasiga saker med AI som tillverkarna kommer på!
Tänker i form som korta reportage som betar av flera produkter, där ni beskriver dom väldigt kort initialt och sen avslutar med en skala från 1-5, från Shit till Hit.
Förmodligen hamnar 90% i "Shit" skalan men det blir säkert kul content!
Lite som när allt ska ha RGB, att allt blir nästan lite parodiskt... för parodiskt i viss fall.

Framtidens "anime waifus" kan inte komma fort nog för somliga...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Kommer inte Sweclockers vara på plats själva?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

Framtidens "anime waifus" kan inte komma fort nog för somliga...

Om det kommer Waifus kommer jag lätt att köpa en sådan, trots att jag har en fru.

Dåligt sexliv är ett dåligt sexliv.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Skrivet av Trazer:

Kommer inte Sweclockers vara på plats själva?

Verkar inte som det.

Permalänk
Medlem

Ljud!
Soundbars etc.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Trazer:

Kommer inte Sweclockers vara på plats själva?

Skrivet av Dinkefing:

Verkar inte som det.

Var inte oroliga, jag och @CrispVanDahl kommer att vara där.

Permalänk
Medlem

En AI-genererad porrfilm vore intressant att se men det är nog inte vad som efterfrågas. Bara ni hårdbevakar AMD så är jag nöjd! 😉

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av JonasT:

Var inte oroliga, jag och @CrispVanDahl kommer att vara där.

Prisa gudarna, återbäringen är här! 😁

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av DavidtheDoom:

Prisa gudarna, återbäringen är här! 😁

Årets höjdpunkt! Taipei kallar!

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av lindahlj:

Kanske lite om vad som hänt på området gällande "riktiga dockor".

Skrivet av backspace:

Framtidens "anime waifus" kan inte komma fort nog för somliga...

Skrivet av Pågenbröd:

Om det kommer Waifus kommer jag lätt att köpa en sådan, trots att jag har en fru.

Dåligt sexliv är ett dåligt sexliv.

Skrivet av Viceroy:

En AI-genererad porrfilm vore intressant att se men det är nog inte vad som efterfrågas. Bara ni hårdbevakar AMD så är jag nöjd! 😉

Är ni riktigt duktiga på att trolla eller har sommarsolen gjort att ni drabbats av kåtma? vad är det som händer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CrispVanDahl:

Är ni riktigt duktiga på att trolla eller har sommarsolen gjort att ni drabbats av kåtma? vad är det som händer.

Är väl bra? Vet man att testosteronet fortfarande rullar runt i kroppen

Dagen man inte känner för sex, då borde man söka efter hjälp.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem

En palantir/spåkula, dvs en böjd PEK-skärm med en dator inbyggd inuti.

Visa signatur

*5600|B550M|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB.
AMD Ryzen 5 @4891|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2750MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Vad som rör sig i nyare produktsegment som handhållna enheter och små kompakta system (i stil med dem minisforum och andra producerar).

Hör inte mycket om sånt annars innan det faktiskt börjar säljas, så lite framtidsriktningar från producentlandet skulle vara intressant!

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Var inte oroliga, jag och @CrispVanDahl kommer att vara där.

Härligt att höra!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av JonasT:

Var inte oroliga, jag och @CrispVanDahl kommer att vara där.

Skrivet av CrispVanDahl:

Årets höjdpunkt! Taipei kallar!

Kalas! Var lite orolig och tänkte skriva "Sweclockers" som svar på frågan.

#hemmahos

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ah, en till - wccftech påstår att Mediatek-Nvidias omtalade SoC kommer att presenteras på Computex. Det är högintressant i sig, men vad man kanske kan komma åt på plats är vilka tillverkare som väntas lansera system baserade på chippet. Att Asus och MSI doppar tårna är väntat, men vad som vore riktigt spännande vore om en volymsinriktad tillverkare som Acer vore intresserad.

I grund och botten - betraktas detta som en testballong, eller som en ny volymskategori där tillverkarna konkurrerar om att muta in mark?

Permalänk
Medlem

EKs monter.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Är ni riktigt duktiga på att trolla eller har sommarsolen gjort att ni drabbats av kåtma? vad är det som händer.

Inget av det. Jag är genuint nyfiken på vad AI kan åstadkomma i detta sammanhang. Förmodligen blir resultatet mer komiskt än upphetsande. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Är ni riktigt duktiga på att trolla eller har sommarsolen gjort att ni drabbats av kåtma? vad är det som händer.

I någon avlägsen feberdröm hade det varit kul att se Jonas recension av en robot, men håller med helt: trodde jag var på reddit eller något för en stund

Permalänk

Hoppas så klart på lite koncept innehållandes ARM processorer.