Minnestråd för Anders190 ❤️

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Minnestråd för Anders190 ❤️

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Det är riktigt tråkigt att höra om Anders. Var lite före min tid och våra vägar korsades aldrig. Det gör dock ont att läsa om resan med cancern och blir rörd av att se responsen här i tråden.

I och med att han varit med och modererat och varit en profil i forumet som hjälpt till att sätta tonen i forumet SweClockers kände vi att vi behövde göra något. Därför har vi startat en insamling på Cancerfonden till minne av @anders190 som du har möjlighet att donera pengar till om du skulle vilja göra det.

Insamligen hittar du här: Minnesinsamling för Anders190

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Jag beklagar. Vi var nog hundratals som följde hans resa här.
Kärlek från oss till er ❤️

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Det är med stor sorg jag läser detta. Jag tror aldrig jag hade ynnesten att träffa Anders IRL men så många minnen och ett stort avtryck på forumet. Vila i frid Anders. Ta hand om er.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida.

Vilken fruktansvärd nyhet. Beklagar verkligen er sorg och vill vara tydlig med att vi på SweC alltid kommer att dela den med er.

Närmast otroligt att han gick bort nästan på dagen tio år efter en av mina närmsta vänner dog (11e maj -14), som även han hette Anders. Det är så man knappt tror det är möjligt.

Vila i frid.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Jag beklagar sorgen 😢

Anders har varit en onlinebekant i många år och en flitig postare på forumet.
Han ha även varit en del av moderatorkåren på sweclockers.
Väldigt sorgligt att höra, han kommer vara mycket saknad! ❤️❤️❤️❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem

@anders190

Mycket tråkigt att höra, vi kommer sakna honom.

Skrivet av NordhNet:

Jag beklagar sorgen 😢

Anders har varit en onlinebekant i många år och en flitig postare på forumet.
Han ha även varit en del av moderatorkåren på sweclockers.
Väldigt sorgligt att höra, han kommer vara mycket saknad! ❤️❤️❤️❤️

Japp, blev många sena och trevliga IRC-kvällar med Anders.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Beklagar sorgen. Vi delade många samtal i diverse moderator-kanaler och dylikt i en tidigare tidsepok när han också var moderator här under lång tid. Svårt att få det att sjunka in. Uppskattar verkligen att du skrev här, så att även vi fick ett avslut.

Vila i frid Anders.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Beklagar verkligen sorgen.
Har pratat lite med Anders på forumet och han verkar alltid ha varit en väldigt positiv person.

Kommer att sakna han på forumet, han spred mycket glädje.

Vila i frid Anders.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Beklagar sorgen. Det var väldigt fint av dig att dela med dig denna tunga nyhet. Vila i frid, Anders.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 2x32 Kingston 64GB + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Hej!

Väldigt tråkigt att höra - jag beklagar sorgen! Även jag var moderatorkollega med Anders för länge sedan så vi har haft en del med varandra att göra.

De senaste veckorna har jag kikat om han skrivit något då han var duktig på att uppdatera om sjukdomsläget. Anders var en mycket aktiv medlem som skrev många och oftast positiva inlägg i forumet. Han höll huvudet uppe även i de inlägg som inte var särskilt positiva och som handlade om det läge han befann sig i.

Tack för att du tog dig tid att delge oss här i forumet. Låt gärna övrig familj få veta om de fina ord som skrivits om honom i denna tråd.

Vila i frid Anders!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Kent:

@anders190

Mycket tråkigt att höra, vi kommer sakna honom.

Japp, blev många sena och trevliga IRC-kvällar med Anders.

Ja jisses, många timmar som gick till bara slösnack om allt och inget. Tack för alla fina minnen Anders

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Tack för uppdateringen även om innehållet tar emot att läsa! Han var omtyckt av många här

Det som slagit mig genom alla hans inlägg är livsglädje och framtidstro, han såg inte slutet före det var slut på riktigt, det kräver styrka

Hoppas ni finner en bra väg framåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Jag bor inte så långt från honom i samma lilla bebyggelse och hade en rätt bra kontakt med honom för ett antal år sedan.. Var ofta förbi på fika och pratade.. Tyvärr tappade vi kontakten med tiden...

Beklagar sorgen. 😟

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Tack för uppdateringen. Jag beklagar er förlust. Det har varit fint av anders190 att dela med sig av sin sista tid, här på forumet. Det är svårt att skriva något vettigt som främling, men vet att det har varit värdefullt att få ta del av hans livsöde.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Så sorgligt detta. Tänkte på Anders idag för att jag insåg i bakhuvudet att jag inte sett något inlägg av honom på länge. Han citerade mig ibland så jag gick via citerade inlägg för att hitta profilen och sedan såg jag att det fanns ett inlägg nu nyligen som jag missat och kände hopp. Skickar över massor av stöd till er i familjen denna svåra tid. Har själv förlorat två vänner med liknande snabba sjukdomsförlopp ❤️

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Usch vad sorgligt Beklagar sorgen, ta hand om er 💕

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Beklagar sorgen!

Permalänk
Medlem

Vila i frid Anders, du kommer vara saknad på forumet

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

En ytterst tråkig nyhet.

En tanke skickas till familj och nära, kan inget annat än beklaga och möjligen dela lite av er sorg. Låt gärna övriga familjemedlemmar ta del av alla goda saker vi säger om Anders.

Fick likt många andra inte chansen att träffa Anders190 i person men har bytt både det ena och andra meddelandet utöver all interaktion i forumet vi hade. Det klämdes även in lite snack på discord och IRC en kort stund innan dess. Han var en bidragande medlem i forumet på mer än ett sätt och hans bidrag kommer saknas starkt, en sann eldsjäl som både syntes och hördes i forumet i allehanda trådar.

Vila i frid Anders.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Beklagar sorgen.

Får jag vara oförskämd och fråga anledningen till hans bortgång? Ålderdom, sjukdom?

Vila i fred.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Snusfri

Vila i frid Anders.
Vi har pratat ett gäng gånger här på forumet och du var alltid trevlig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Beklagar sorgen.

Vila i frid Anders, nu slipper du all smärta 💔

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Beklagar sorgen.

Får jag vara oförskämd och fråga anledningen till hans bortgång? Ålderdom, sjukdom?

Vila i fred.

Cancer tyvärr

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedishchef_90:

Cancer tyvärr

Jävla cancer.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem

Vila i frid Anders.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Ja anders har man sett på forumet länge och "stött" ihop med här. Hur gammal blev han?

Ja cancer tar många tyvärr, visste inte ens att han var sjuk förrän nu.

Som många skrivit verkade han vara en positiv person och han kommer vara saknad då han skrev ganska frekvent här.

Får mig att tänka på pale (hette han så här) som även han blev tagen av cancer i unga år.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ja anders har man sett på forumet länge och "stött" ihop med här. Hur gammal blev han?

Ja cancer tar många tyvärr, visste inte ens att han var sjuk förrän nu.

Som många skrivit verkade han vara en positiv person och han kommer vara saknad då han skrev ganska frekvent här.

Får mig att tänka på pale (hette han så här) som även han blev tagen av cancer i unga år.

Vet inte om han hann fylla 39, tror han skrev att han var 38 i september förra året då han fick cancerbeskedet.

Han tänkte själv på Pale och letade upp den tråden, det var inget jag kände till.

Jag kände honom inte alls men läst mycket här senaste året så följde hans historia vid sidan av.

Blev berörd av hans optimism i vad som framstod som ett snabbt sjukdomsförlopp, särskilt som jag själv är 39.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aent:

Vet inte om han hann fylla 39, tror han skrev att han var 38 i september förra året då han fick cancerbeskedet.

Han tänkte själv på Pale och letade upp den tråden, det var inget jag kände till.

Jag kände honom inte alls men läst mycket här senaste året så följde hans historia vid sidan av.

Blev berörd av hans optimism i vad som framstod som ett snabbt sjukdomsförlopp, särskilt som jag själv är 39.

Jag fyllde 40 för ett par veckor sedan. Ja det kan tyvärr gå väldigt fort. pale vart inte gammal alls vill jag minnas.

Man får hoppas man har hälsan i behåll så länge det går och kanske vara lite extra observant om man har cancer i släkten vilket kan öka risken.

Man vet inte riktigt vad man ska säga mer än att beklaga sorgen. Har själv förlorat i princip hela min familj men inte PGA cancer men något som är dödligt det också = droger. Som tur är hamnade jag aldrig där och kommer inte göra det heller.

Finns det en tråd om anders jag missat där han berättar om sin sjukdom eller höll han det mer privat?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Jag fyllde 40 för ett par veckor sedan. Ja det kan tyvärr gå väldigt fort. pale vart inte gammal alls vill jag minnas.

Man får hoppas man har hälsan i behåll så länge det går och kanske vara lite extra observant om man har cancer i släkten vilket kan öka risken.

Man vet inte riktigt vad man ska säga mer än att beklaga sorgen. Har själv förlorat i princip hela min familj men inte PGA cancer men något som är dödligt det också = droger. Som tur är hamnade jag aldrig där och kommer inte göra det heller.

Finns det en tråd om anders jag missat där han berättar om sin sjukdom eller höll han det mer privat?

Han skrev i "Sur, ledsen, galen ... "-tråden. Tror inte han själv tänkt att det skulle bli så mycket. Det började med sjukdomsbeskedet där i september då han hade gott hopp. Sen har han skrivit små uppdateringar då och då.