Konstigt problem med telefon samtalen

Permalänk
Medlem

Konstigt problem med telefon samtalen

Jag har en Huawei Y6 2018 och har stött på detta problem. Först var det så att vid inkommande samtal dröjde det väldigt länge innan displayen för samtalet kom upp. Nu är det så att både vid utgående och inkommande samtal så kommer en helt svart skärm upp. Följaktligen kan jag inte svara då ingen knapp är synlig. Har försökt med fabriks återställning men det hjälpte inte. Visserligen valde jag att återställa inställningar men ändå vilken inställning skulle kunna göra detta ? Vad skulle detta kunna vara och vad skulle man kunna göra ?

Permalänk
Avstängd

Är skärmen skadad eller bara buggad? Tänkte om du tappat telefon eller något.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jfri:

Jag har en Huawei Y6 2018 och har stött på detta problem. Först var det så att vid inkommande samtal dröjde det väldigt länge innan displayen för samtalet kom upp. Nu är det så att både vid utgående och inkommande samtal så kommer en helt svart skärm upp. Följaktligen kan jag inte svara då ingen knapp är synlig. Har försökt med fabriks återställning men det hjälpte inte. Visserligen valde jag att återställa inställningar men ändå vilken inställning skulle kunna göra detta ? Vad skulle detta kunna vara och vad skulle man kunna göra ?

Prova att fabriksåterställa och ta bort alla data och se om det fungerar.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Är skärmen skadad eller bara buggad? Tänkte om du tappat telefon eller något.

Nej telefonen är fysiskt sett oskadad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jfri:

Nej telefonen är fysiskt sett oskadad

Hm... Jadu, gör som dem andra sagt: Restora den och se om det löser sig. Låter som något riktigt stort fel, dock Huawei är ju som dem är.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Hm... Jadu, gör som dem andra sagt: Restora den och se om det löser sig. Låter som något riktigt stort fel, dock Huawei är ju som dem är.

Kommer att göra det som sista åtgärd. Först väntar på svar från supporten. Och det är lite märkligt att detta sista problem dök upp utan att jag gjort några ändringar i inställningar. Så hur skulle mina återställda inställningar kunna orsaka detta ?
Vad menar du med att Huawei är som dom är ?

Permalänk

Låter som problem med närvarosensorn, den ska ju släcka skärmen vid samtal så kanske något knas där
Vet inte om det går att stänga

För att kontrollera samtal så borde du kunna ställa in att acceptera med strömknapp eller så

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jfri:

Kommer att göra det som sista åtgärd. Först väntar på svar från supporten. Och det är lite märkligt att detta sista problem dök upp utan att jag gjort några ändringar i inställningar. Så hur skulle mina återställda inställningar kunna orsaka detta ?
Vad menar du med att Huawei är som dom är ?

Huewai är... Inte dem bästa telefonerna direkt, men ja detta låter iallafall i mina öron som att det är mjukvarufel, och borde kunna fixas av att reseta allt.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Har du startat om telefonen? min xiaomi 9t pro har buggat sig liknande nån gång med lås-skärm vid samtal när den varit igång flera veckor i sträck. en omstart fixade det.

se om du hittar din telefons service/test meny, där kan du testa närhets-sensorn. alternativt finns det säkert appar som gör det också.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Har du startat om telefonen? min xiaomi 9t pro har buggat sig liknande nån gång med lås-skärm vid samtal när den varit igång flera veckor i sträck. en omstart fixade det.

se om du hittar din telefons service/test meny, där kan du testa närhets-sensorn. alternativt finns det säkert appar som gör det också.

Ja en omstart var något av det första jag provade. Hittar ingen service/test meny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jfri:

Ja en omstart var något av det första jag provade. Hittar ingen service/test meny.

https://www.hardreset.info/devices/huawei/huawei-y6-2018/code...
några koder att prova för att hitta test meny.
kolla play store efter "proximity sensor test", finns en del appar.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

https://www.hardreset.info/devices/huawei/huawei-y6-2018/code...
några koder att prova för att hitta test meny.
kolla play store efter "proximity sensor test", finns en del appar.

Jag hittade en app med just detta namn. Och enligt den så fungerar min sensor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jfri:

Jag hittade en app med just detta namn. Och enligt den så fungerar min sensor.

okej. tyvärr har jag inga fler ideér att komma med.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+