Computex 2024 – Jonas och Calles äventyr i Taiwan

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Computex 2024 – Jonas och Calles äventyr i Taiwan

Det är äntligen dags igen för världens bästa mässa! Nästa vecka, tisdagen den 3 juni, öppnar Computex portarna i Taiwans huvudstad Taipei och vi förväntar oss att massa smaskig hårdvara avtäcks på plats. Jag och @CrispVanDahl landar söndag kväll och kommer under den följande veckan att ränna runt mellan presskonferenser, hotellsviter och mässbås för att rapportera om det senaste och hetaste.

Hur följer man SweClockers redaktion på Computex 2024?

Utöver nyhetsflödet på framsidan är denna forumtråd en utmärkt plats för att hålla sig ajour med vad vi kikar närmare på under mässan, då vi kommer att lägga upp bilder, videoklipp och allmänna reseiaktagelser här. Utöver det kan vi rekommendera att prenumerera på SweClockers Youtube-kanal och följa SweClockers på Instagram.

Om ni har några frågor eller vill tipsa om något ballt som visas på mässan är det bara att skjuta skarpt i tråden!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas få se lite kul mat och andra spännande saker! Nu är det väl rätt begränsat med vad som hinns/orkas med men inhemsk kultur är alltid intressant.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag hoppas få se lite kul mat och andra spännande saker! Nu är det väl rätt begränsat med vad som hinns/orkas med men inhemsk kultur är alltid intressant.

Bara jag som är här för tekniknyheterna? Tänker att det finns matbloggar till sånt

Permalänk
Medlem

Spännande!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Årets Höjdpunkt!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se om ni springer på några konstiga och totalt onödiga prylar, typ elektriska fidget spinners med inbyggd AI, eller röststyrda kaffebryggare med RGB.

Och så de stora vettiga lanseringarna vi förväntar oss också förstås

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Ser framemot mest:
1. Hemma hos
2. All hårdvara

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Ha så kul!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Snusfri

Hoppas på reportage från när ni krubbar på Mos Burger, annars blir jag besviken.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Benchmaskin 🍞

@JonasT Du måste tvinga med @CrispVanDahl till Fried Chicken Master, om det ens finns kvar

Permalänk
Medlem

Kommer det något på extra kanalen? 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Bara jag som är här för tekniknyheterna? Tänker att det finns matbloggar till sånt

Det är väl knappast något jag behöver be om? Är ju lite varför de är där. Behind the scenes är ju inte huvuddelen, här är ju lite kuriosa i bakrgrunden

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Gå förbi Thermal Grizzly och spana in Kryosheet från svenska Smart High Tech AB. Det är bra grejer.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Ska bli kul att följa!

Flyg försiktigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Precis, glöm inte bort swec extrakanal med tokigheter!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Jonas verkar vara på hugget!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Petterk:

Kommer det något på extra kanalen? 😀

Skrivet av Mindfighter:

Precis, glöm inte bort swec extrakanal med tokigheter!

Inga grejer kommer dyka upp på extrakanalen, utan allt släpps på ordinarie kanalen samt på vår Instagram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Inga grejer kommer dyka upp på extrakanalen, utan allt släpps på ordinarie kanalen samt på vår Instagram.

Det är Ok, men det är typen av innehåll ni brukade lägga ut på extra vi är ute efter!

Vi kommer för tekniknyheter, men stannar för det personliga och det där lilla extra!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Kenneth:

@JonasT Du måste tvinga med @CrispVanDahl till Fried Chicken Master, om det ens finns kvar

De har “tyvärr” bommat igen.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Lycka till på grabbar!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Mindfighter:

Det är Ok, men det är typen av innehåll ni brukade lägga ut på extra vi är ute efter!

Vi kommer för tekniknyheter, men stannar för det personliga och det där lilla extra!

Det kommer! 😊

Permalänk
Snusfri

Mos Burger!!!

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Vi börjar med att överklocka lite vid check-in-disken. Se om vi kan komma förbi 1866 MHz på de här prima DDR3-minnena.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Ses om 11 timmar då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

<Uppladdad bildlänk>

Vi börjar med att överklocka lite vid check-in-disken. Se om vi kan komma förbi 1866 MHz på de här prima DDR3-minnena.

Skrivet av JonasT:

<Uppladdad bildlänk>

Ses om 11 timmar då!

Två klockrena bilder, fortsätt i samma stil så får vi underhållning på hög nivå

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Ses om 11 timmar då!

Härligt! Ser fram emot allt!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Vi överlevde första flyget och är nu i Bangkok. Eller New York? Det är lite oklart.

Sov någon timme på planet i alla fall. Calle påstår att jag snarkar, och det är troligtvis 100% korrekt.

Vi har 6 timmar att döda så det fick bli en milkshake hos Dairy Queen.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av JonasT:

<Uppladdad bildlänk>

Vi överlevde första flyget och är nu i Bangkok. Eller New York? Det är lite oklart.

Sov någon timme på planet i alla fall. Calle påstår att jag snarkar, och det är troligtvis 100% korrekt.<Uppladdad bildlänk>

Vi har 6 timmar att döda så det fick bli en milkshake hos Dairy Queen.

Det är en svår publik att fånga när de sover!

Bangkok, vill minnas att det var en rätt go löptur och nollbyte där...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är en svår publik att fånga när de sover!

Bangkok, vill minnas att det var en rätt go löptur och nollbyte där...

Ja, året vi åkte så tror jag det var 1h 20min mellan flygen (och vi var sena in), så det blev lagom svettigt.