Permalänk
Medlem

Förvaring av kartonger

Har en hel del kartonger som jag tänkte förvara på en kall vind och funderade på bästa sättet. Ska man lägga upp dom som de är, ska man slå in dem i sträckfilm? Kartongerna är ingen jag behöver åtkomst till förrän när jag flyttar/säljer sakerna, men vill ha dem i samma skick som när jag lägger upp dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Har en hel del kartonger som jag tänkte förvara på en kall vind och funderade på bästa sättet. Ska man lägga upp dom som de är, ska man slå in dem i sträckfilm? Kartongerna är ingen jag behöver åtkomst till förrän när jag flyttar/säljer sakerna, men vill ha dem i samma skick som när jag lägger upp dom.

Jag har förvarat mina kartonger på kallvind utan någon form av inslagning. Det har fungerat väl för mig (det är då lite större kartonger, främst av wellpapp)

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Tror att om du plastar in de så kan de bildas kondens i paketet om det går mellan varmt och kalt.

Tror det bästa är bara att vika ihop de och lägga de i en annan kartong och hoppas att möss inte ger sig på de.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.