LegoClockers - Samlingstråd för allt med Lego

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Hittade också min 8838 (32 år mellan motorcyklarna)
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Och min 8858-1
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Och en fråga, hur dammar man av gamla modeller effektivast? Tryckluft biter inte på flera år gammalt damm. Ta isär och tvätta?

Om det inte är dekaler/klistermärken så borde det gå utmärkt att köra i diskmaskinen, men känns lite riskfyllt att småbitar kan lossna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Om det inte är dekaler/klistermärken så borde det gå utmärkt att köra i diskmaskinen, men känns lite riskfyllt att småbitar kan lossna?

Inga dekaler. Hmm, diskmaskin kanske fungerar om man sätter de större bitarna i någon sorts tvättpåse. Får kolla på det

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Hittade också min 8838 (32 år mellan motorcyklarna)
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Och min 8858-1
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Och en fråga, hur dammar man av gamla modeller effektivast? Tryckluft biter inte på flera år gammalt damm. Ta isär och tvätta?

Sminkborste fixar det bäst tycker jag.

Permalänk
Medlem

Bumblebee och Megatron är mina två senaste byggen. Bumblebee-modellen som snart lanseras är jag inte jätteimponerad över så skippar nog den.

Permalänk

Sitter här och är lite less. Tycker nämligen att den Countach som presenteras är....sådär. De moddar på 911:an man sett är snudd på snyggare. Något med lutningen på huven, och de anabola bakljusen har jag redan nämnt. Om ni kollat på tuben så framkom ju att designern hade en SVART variant med guld eller kopparfälgar på sitt skrivbord, men att denna variant avskrevs. Förstår ni hur snygg den hade varit. Visst, vitt...men Porschen är vit med och ja...zzz. Hade modellen i sig varit snyggare så hade jag lätt kunna leva med färgen, men nu vet jag inte. Kommer säkert köpas ändå. Är man fast i detta träsk så...haha.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Skrivet av towhatend:

Bumblebee och Megatron är mina två senaste byggen. Bumblebee-modellen som snart lanseras är jag inte jätteimponerad över så skippar nog den.

<Uppladdad bildlänk>

Har de börjat snabbspola sina modeller? En till som inte är nöjd med vad den ser... =P

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Skrivet av spacedebree:

Har de börjat snabbspola sina modeller? En till som inte är nöjd med vad den ser... =P

Jag vet inte, men det enda negativa jag hört om bumblebee är att framrutan lossas och sätts fast igen när man transformera den. Annars on-par med Optimus.

Permalänk
Medlem

Här är ett bygge av 2st Death Star Trench Run Diorama 75329 samt lite extra LEDer och en egen liten Y wing som är påväg att krascha. Till godo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tachy13:

Här är ett bygge av 2st Death Star Trench Run Diorama 75329 samt lite extra LEDer och en egen liten Y wing som är påväg att krascha. Till godo!

<Uppladdad bildlänk>

Såg denna video när den släpptes för några år sedan just angående trench run

Snyggt bygga du lyckats få till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tachy13:

Här är ett bygge av 2st Death Star Trench Run Diorama 75329 samt lite extra LEDer och en egen liten Y wing som är påväg att krascha. Till godo!

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt!
Men bilden 😲
Har du tagit den med 31147 eller?

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Snyggt!
Men bilden 😲
Har du tagit den med 31147 eller?

Haha, det kan man nästan tro men körde med 21345 faktiskt

///Mobilkameran är inte den bästa och det var svårt med ljusinsläpp till rummet och LED-belysningen överlag..

Permalänk

Fortfarande SÅ besviken på Countachen. Får bli Concorden istället. Hur tänkte de där...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Fortfarande SÅ besviken på Countachen. Får bli Concorden istället. Hur tänkte de där...

Varför är du besviken? Jag tycker den ser ganska bra ut, i alla fall på de bilder och videos jag sett...dock trist att lysena inte är vinklingsbara upp och ned.

Permalänk
Skrivet av tachy13:

Varför är du besviken? Jag tycker den ser ganska bra ut, i alla fall på de bilder och videos jag sett...dock trist att lysena inte är vinklingsbara upp och ned.

Nej, jag tycker ingenting ser rätt ut. Vinkeln på motorhuven är en sak, sen de gigantiska baklysena en annan. Sen känns den bara lite "B" jämfört med exvis Porsche 911:an. Den ser för simpel ut, speciellt för sitt pris som jag förstår kommer ligga runt 1900 spänn eller något... Men kul att du gillar den. Kan hända jag tycker bättre om den om jag ser den irl.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Fyrtornet med belysning.

Riktigt roligt bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyka:

Fyrtornet med belysning.
<Uppladdad bildlänk>

Riktigt roligt bygge.

Fyr fan vad häftigt!!! 😏

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Extreme | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 530 2TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | ASUS ROG Thor 1000W Platinum II | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

LOL

https://www.lego.com/en-se/product/jaws-21350

Permalänk
Medlem

Såg den. Ska nog ha den.

Permalänk
Medlem

Tillbaka till framtiden med belysning.

Blev belysning till den idag. Har haft den ett tag.
Köpt belysning rill den, Stitch, Tumbler och Pirahna.

Permalänk
Medlem

Stitch med belysning.

Permalänk
Skrivet av Pyka:

Tillbaka till framtiden med belysning.<Uppladdad bildlänk>

Blev belysning till den idag. Har haft den ett tag.
Köpt belysning rill den, Stitch, Tumbler och Pirahna.

Hittat något till bra pris? Sugen på att "belysa" min med...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

We gonna need to build a bigger boat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Hittat något till bra pris? Sugen på att "belysa" min med...

Brukar köpa belysning på ebrix. Dock hade de ej till den.
Så blev amazon.
https://www.amazon.se/dp/B09ZJB4YF2?ref_=pe_24982401_51361055...

Inte riktigt samma kvalite som från ebrix men det funkade ändå bra. Känns som att klossarna är mer kina b-kvalite.
Jag är dock nöjd med slutresultatet.

Permalänk
Skrivet av Pyka:

Brukar köpa belysning på ebrix. Dock hade de ej till den.
Så blev amazon.
https://www.amazon.se/dp/B09ZJB4YF2?ref_=pe_24982401_51361055...

Inte riktigt samma kvalite som från ebrix men det funkade ändå bra. Känns som att klossarna är mer kina b-kvalite.
Jag är dock nöjd med slutresultatet.

Uj...400 spänn? Hm... Men visst, den blir tjusig!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Uj...400 spänn? Hm... Men visst, den blir tjusig!

Vissa ligger över tusenlappen. Tex ecto 1. Finns en dyrare till tillbaka till framtiden också. Med mer belysning. Tex hjulen när bilen flyger. Tyckte dock inte det var värt priset.

Permalänk
Medlem

DA-DUM, DA-DUM, DA-DUM…it’s time to go back into the water with the new LEGO® Ideas
JAWS set

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landy:

DA-DUM, DA-DUM, DA-DUM…it’s time to go back into the water with the new LEGO® Ideas
JAWS set

https://www.youtube.com/watch?v=3OmLzOFWB3w

Såg den häromdagen.
Sugen? JA!

Permalänk
Medlem

Kopplat ihop allt med belysning så jag slipper byta batterier.
Hade en 12v trafo. Har köpt spänningsomvandlare på amazon. Voila!

Permalänk

Kikade in på nyheter hos Lego, och det kommer ju lite nytt som säkert nämnts här ovan:

Mc Laren P1 är ju lite skoj... https://www.lego.com/sv-se/product/mclaren-p1-42172

Noterar även en helt ny design på "lille" Ferrari F-40, med två säten (man häpnar!)

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Någon här som har Rivendell setet? Är ni ifall nöjda med det och tycker ni det är värt priset? Är mycket sugen på det

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |