Steam Deck - Steam-baserad handhållen "konsol"

Permalänk
Medlem

Finns det någon docka mer än valvet egna som kan ladda samtidigt som den är dockad? Såg att det finns snygga 3d printade dockor men ingen kan ju ladda samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Finns det någon docka mer än valvet egna som kan ladda samtidigt som den är dockad? Såg att det finns snygga 3d printade dockor men ingen kan ju ladda samtidigt.

Det finns en uppsjö med dockor du kan använda.
För att ladda samtidigt måste den ha USB-PD (minimum 45W, om jag inte minns fel), men dom flesta dockor idag har 65W eller mer.

Ett urval när jag sökte på Steam deck dock:
https://www.gamesradar.com/best-steam-deck-dock/
https://www.ign.com/articles/best-steam-deck-dock/
https://www.pcgamesn.com/best-steam-deck-dock/

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Har Jsaux steam dock m.2 dock, kan ladda steamdecken och annat i uttagen samtidigt som jag spelar iom man får med en lite starkare laddare än den du fick med steamdecken, osäker men tror kanske man får med det på deras billigare docks med (ville ha m2slot så jag kan ha ännu fler spel just vid tvn och kunna recorda grejer typ).

Permalänk

Hur är ljusstyrkan utomhus i t.ex sommarsol?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hur är ljusstyrkan utomhus i t.ex sommarsol?

Ljusstyrkan är inte den bästa för att spela i direkt sol dock det största problemet du har är just solen, den värmer upp en svart steam deck på nolltid och den börjar sakta ner sig rejält, så rekommenderar start att inte spela med sol som når den, sitter du i skugga funkar det hyffsat.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Jag beställde precis en Steam Deck OLED; hur funkar det kring åkeri?

Får man optionen att välja ombud i ett separat mejl?

Har enbart fått kvittot från Steam.

Permalänk
Skrivet av SPITZER_YBX:

Jag beställde precis en Steam Deck OLED; hur funkar det kring åkeri?

Får man optionen att välja ombud i ett separat mejl?

Har enbart fått kvittot från Steam.

Nej du får inte välja. Tror om jag minns rätt att det är schenker som tar det i Sverige.

Permalänk
Medlem

Det är inga extra kostnader när man beställer en på nätet, steampowered? Just nu blir det ca 6 400 kr för en ny, känns galet att betala en tusenlapp mindre för en begagnad.

Finns det någon möjlighet att få någon rabatt någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veratio:

Det är inga extra kostnader när man beställer en på nätet, steampowered? Just nu blir det ca 6 400 kr för en ny, känns galet att betala en tusenlapp mindre för en begagnad.

Finns det någon möjlighet att få någon rabatt någonstans?

Inte från steam nej

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av kalaspuffarn:

Nej du får inte välja. Tror om jag minns rätt att det är schenker som tar det i Sverige.

Alright, men får man ett trackingnr. samt info gällande ombud från Schenker då?

Tack för svar!

Permalänk
Skrivet av SPITZER_YBX:

Alright, men får man ett trackingnr. samt info gällande ombud från Schenker då?

Tack för svar!

Du får ett tracking när du beställer, och den kan du kolla redan direkt, fast inte på schenker då.

Minns inte om man får ett från schenker också, det kanske någon annan kommer ihåg. Men det borde ju vara så. När den är i Sverige minns jag att jag kollade tracking på scehnkers sida. Hoppas någon annan minns.

Du kommer iallafall få veta vilket ombud men minns tyvärr inte upplägget. Borde komma ihåg då jag beställt 2 olika men icke😂

Permalänk
Medlem

GLS var de som körde och tror de är samma fortsatt, tog en vecka från skickat veckan efter LCD releasen för mig, och flera efter som hoppade på tåget ca ett år efter tog det också en vecka för med GLS, har för mig de skickas från nederländerna.

Permalänk
Medlem

Jag beställde för nån månad sedan, fortfarande GLS från Nederländerna och Schenker i Sverige. När det kom till Sverige kunde man spåra också på Schenkers sida. För mig tog leveransen ganska exakt en vecka, beställde tidigt tisdag morgon och fick leverans efterföljande måndag.

Steam har just nu rea på LCD-modellerna förresten.