Permalänk
Bildexpert

GTX 680 köpes

Som rubriken säger behöver jag ett GTX 680. Spelar ingen roll om det är 2GB eller 4GB VRAM så länge den är hel och funkar utan anmärkning. Ska användas i en Mac Pro 3,1 så om du har lämpligt kablage för det köper jag det gärna.

Kan hämta inom Stockholm. Annars löser vi det med frakt.

Kortet verkar gå för ca 2-300 kr på Tradera så det är däromkring jag tänker prismässigt. Kan absolut betala en extra slant för ett kort som redan är flashat för att fungera i en Mac.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Är det specifikt 680 som behövs har ett 780 liggandes som hade trasiga fläktar så tog bort fläktkåpan har både 90 och 120mm fläktar jag kan modda dit om det skulle vara intressant 100kr utan fläktarna

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Bildexpert

@QnoX: Hm, har kollat vidare lite och ett 780 ser ut att fungera i en Mac Pro - Iaf om man kör El Capitan vilket jag gör. Bra input av dig, det tackar jag för!

Ska fundera på det tills imorgon.

Permalänk
Medlem

Om du tänker flasha så att du har bootscreen så kan jag föreslå: GTX 680, HD 7970, R9 280/280X & HD 7950
Har flashat flera av dessa kort som jag använt i 4.1 & 5.1, är dålig på 3.1 och äldre men ska vara samma.

Har 3.1 framdraget 6/8-pins PCI ström?

Permalänk
Avstängd

jag tror jag har ett en låda, men det var möjligen en gtx 580. medella ifall du fortf. söker så kan jag försöka hitta. minns inte ifall dens fläktar fungerade

Permalänk

Har ett 680 referens kort om du är intresserad

Permalänk
Bildexpert

Har nu köpt ett GTX 680. Tack för alla svar!

Permalänk
Bildexpert

Annonsen är avslutad