Man kan inte låta bli att undra hur de är funtade på YT?
Jag brukar sätta på något för grabben (4år) på YT på söndag morgon med förhoppningen att kunna blunda en halvtimme till.
Det fungerar "sådär" när de drar igång en reklam på 10minuter om någonting ett barn i förskoleåldern garanterat inte är intresserad av, tre sekunder in i den reklamen, är han i vår säng, använder den som studsmatta. Lycka till med sömnen!
Om man inte lägger sig i soffan, med fingret på "hoppa över" knappen, så kan man fetglömma YT...
Hade de kört reklam för leksaker(?) hade jag haft problem, nästa gång vi var i stan. Reklamen hade haft önskad effekt.
10min reklam för motorsågar hos K-rauta för min 4åring ger snarare effekten fu@$ K-rauta.
Det renderar i allafall ingen positiv effekt för K-rauta. (Kanske önskad effekt för YT?)
Likadant är det om man försöker kolla YT på TVn. Efter att man fått till livs varje 300 sekunder (5minuter) samma reklam, resulterar det i två saker.
1. Man stänger ner YT.
2. Den skiten (reklamen) tänker jag i alla fall inte köpa! (Troligtvis motsatt effekt mot vad företaget bakom reklamen betalade för.)
Jag kör Firefox och uBlock Origin med gott samvete.
Skall bli intressant att se hur Alphabet löser det?
Rolig och varierad reklam? (Gör reklamen uthärdlig.)
Hitta rätt publik? (Motorsågar till förskolebarn?)
Det bästa för vanligt folk vore om de hindrar blockers men fortsätter med samma klantiga sätt för övrigt.
Jag skulle i alla fall behöva en knuff för att lämna YT. Spenderar alldeles för mycket tid sittandes med tom blick in i skärmen!