Permalänk

Ubiquiti/Unifi

Har lite prylar som jag ej har användning för.

Unifi Switch 8 700kr
Unifi Switch 8 150w poE 1500 kr
Unifi AP AC Po 1050 kr
Unifi USG 4 PRO 2250 kr

5000 kr för allt eller kom med skäligt bud,
Finns tyvärr ingen injektor till AP.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Vill att min nya dator ska komma... Nuuuuuuuu!!!

Permalänk
Medlem

Här på Sweclockers får du nog förvänta dig en helt annan prisbild än dina angivna priser. Jag köpte en USG4 PRO för 1500 kr för 2 år sedan och skulle inte uppskatta värdet mer än 1000-1500 kr för den.

AC PRO 600 kr
PoE switch 750 kr
Switch 400 kr

Via Blocket kan du säkert få mer.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, X570-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem

500 kr + frakt AP AC Pro

Permalänk
Skrivet av cheddar_bob5:

Här på Sweclockers får du nog förvänta dig en helt annan prisbild än dina angivna priser. Jag köpte en USG4 PRO för 1500 kr för 2 år sedan och skulle inte uppskatta värdet mer än 1000-1500 kr för den.

AC PRO 600 kr
PoE switch 750 kr
Switch 400 kr

Via Blocket kan du säkert få mer.

Så 25-30% av nypriset tycker du är skäligt?
Antingen får jag sålt någonting eller så får det ligga ock skräpa ett tag till.

Uppskattar input för det iaf, just nu ligger iaf mitt pris på ca 55% av nypris.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Roserud:

500 kr + frakt AP AC Pro

Ser hur det ser ut efter helgen.
Återkommer senast måndag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_Baby_Jesus:

Så 25-30% av nypriset tycker du är skäligt?
Antingen får jag sålt någonting eller så får det ligga ock skräpa ett tag till.

Uppskattar input för det iaf, just nu ligger iaf mitt pris på ca 55% av nypris.

Måste nog säga att nypris inte spelar så stor roll längre med tanke på hur gamla vissa av dessa delar är.

Switcharna är ganska OK prissatta, kanske lite i överkant mot vad de brukar gå för på Tradera/Blocket (dock för ca. 700 kr brukar man oftare se storebror Switch 8-60W snarare än den enklare varianten med bara en POE passthrough).

AC Pro är det nog få som skulle överväga för mer en 500-700 kr, runt tusenlappen får du snarare en nanoHD beg, alternativt så finns ju även U6 lite och U6+ för inte mycket mer nypris—visserligen något sämre, men ny vs beg och brist på wifi 6 gör tyvärr AC Pro relativt oattraktiv numera.

USG 4 Pro... Har för mig att den maxar runt 400-500 Mbit med IPS/IDS. Visserligen har den andra trevliga funktioner, men för mer än 2k är det nog svårt att rättfärdiga när du får bättre routerprestanda till ett lägre nypris med tillockmed den enklaste nyare modell de har (UXG-Lite), och för i ett liknande nypris som du frågar beg för en 8 år gammal modell har de flera modeller som är bättre på i princip alla vis (förutsatt att man inte behöver SFP, men tbf är USG-Pro-4 inte snabb nog att dra tillräcklig nytta av det).

Riktmärket jag hört för elektronik är att inom 3-5 år så är cirka 1/3 till halva nypriset ofta ett OK riktmärke, mer än halva oftast endast om det är i riktigt bra skick och fortfarande en relativt ny modell.

Mer än 3-5 år så får man sällan mer än 1/3 av nypriset om det inte finns goda skäl varför den skulle vara värt mer (t.ex. samlarvärde). Nu vet jag inte hur länge du haft dessa, men går man på lanseringsdatum så är ju modellerna skälva närmare 7-10 år gamla, så 25–35% av nypriset känns IMO som ett mycket mer rimligt riktmärke än 55%.

Permalänk
Medlem

tl;dr så rekommenderar jag att hellre kolla på vilka begagnatpriset de säljs för idag och hur det jämför sig med jämförbara nyare modeller snarare än nypriset de hade för närmare 7-10 år sedan.

Permalänk
Skrivet av Roserud:

500 kr + frakt AP AC Pro

Var du fortfarande intresserad, har totalt missat att svara här med mycket annat som legat på en.

Visa signatur