YouTube ska ta fram fler betalningsplaner för Premium

Permalänk
Melding Plague

YouTube ska ta fram fler betalningsplaner för Premium

Vilka funktioner som kommer med de nya planerna och vad de kan kosta är okänt

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ta tillbaka Premium Lite.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är fortfarande rätt saftigt (119kr/mån) bara för att ta bort reklam. Årsabonnemang har tydligen USA men varför har inte Sverige det?

Visa signatur

i7-7700k @ 5GHz 1.31V | MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G | G.Skill 32GB 3200MHz | M.2 EVO 1TB / EVO 850 2TB | BenQ XL2546 240Hz | Windows 10 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Ta tillbaka Premium Lite.

Nejnej nu blir det Premium Extreme för 259:- i månaden och Premium Ultra Deluxe för 499:- i månaden. Vanlig Premium får tio reklampauser per dag, "nya" extreme blir var dagens premium var. Och Ultra Deluxe ger dig exklusiva skins till ditt konto!

Enshittification fortsätter starkt, det blir sämre, inte bättre.

Permalänk
Medlem

Ta bort Shorts och gör mindre thumbnails, två thumbs tar ju upp hela skärmen!
Känns som det här bara kan gå utför.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Moderator
Moderator

Premium Lite med dislikes visade och möjligheten att ställa in kvalitet utan att den hoppar till auto hela jefla tiden, så är de typ i hamn.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Det finns en trend att ta lite betalt för grundläggande och sedan de som vill ha "vettig" version får betala sjukt mycket. Detta finns inom filmabonnemang. (nej 4k år 2024 är inte Prenium Ultra Delux, det borde vara standard)
Denna trend finns allt inom annat som mobiler, laptops, smartklockor etc..

Så vad jag förväntar mig är i praktiken en ännu högre avgifter för oss som kräver lite mer och det är inte mycket man behöver kräva för att det ska bli dyrare. Så har det som sagt varit med i princip allt jag har stött på och jag tror inte youtube skulle vara undantaget emot regeln.

Men gratis för ni som vill ha det enklaste abonnemanget.

Permalänk
Medlem

Lär bli dyrare för det innehållet de flesta vill ha, som med all streaming, vi kan bara rösta med vår plånbok...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Lite dyrt speciellt när alternativ som revanced finns som även den hoppar över reklam eller sponsormedellanden i klipp.
Att enbart ta bort reklam borde vara billigare.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag kan ta ett abonnemang helt utan ”Reals/Shorts”. Hatar dom, bara i vägen och mest hjärndött content som får hjärnan att fastna där.

Behöver inte Youtube Music heller. Föredrar Spotify.
Youtube Lite utan Shorts! Perfekt! 👌

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Youtube ska bara får VR-youtube till att funka för inloggade premium medlemmar igen.

Det är bara svart och en spinnande pil nu.

*Edit update*

Ser ut som Youtube har fixat detta delvis nu, det har börjat fungera...

Youtube fixade det...
Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig att betala 35-40 spänn för premium utan music, blir det dyrare får det vara, short är redan blockat..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Låter mer som de försöker skapa ett behov som inte finns idag…

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av bärplockaren:

Ta bort Shorts och gör mindre thumbnails, två thumbs tar ju upp hela skärmen!
Känns som det här bara kan gå utför.

https://chromewebstore.google.com/detail/remove-youtube-short...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Varför betala för Youtube när man inte ens kan få videos att spela i högre kvalité på mobilappen, utan att manuellt behöva ändra varje gång man startar ett klipp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Varför betala för Youtube när man inte ens kan få videos att spela i högre kvalité på mobilappen, utan att manuellt behöva ändra varje gång man startar ett klipp?

Menar du över 1080p då eller ?
För youtube väljer alltid 1080p automatiskt på min mobil o padda i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Jag kan ta ett abonnemang helt utan ”Reals/Shorts”. Hatar dom, bara i vägen och mest hjärndött content som får hjärnan att fastna där.

Behöver inte Youtube Music heller. Föredrar Spotify.
Youtube Lite utan Shorts! Perfekt! 👌

Jag kör dessa filter i uBo för att slippa shorts.

! YT Search - keep only videos (no shorts)
youtube.com##ytd-search ytd-item-section-renderer>#contents>:is(:not(ytd-video-renderer,yt-showing-results-for-renderer),ytd-video-renderer:has([aria-label="Shorts"])),ytd-secondary-search-container-renderer

! YT Search - keep only videos (no shorts) and channels
youtube.com##ytd-search ytd-item-section-renderer>#contents>:is(:not(ytd-video-renderer,ytd-channel-renderer,yt-showing-results-for-renderer),ytd-video-renderer:has([aria-label="Shorts"])),ytd-secondary-search-container-renderer

! YT Search - keep only videos (no shorts), channels and playlists
youtube.com##ytd-search ytd-item-section-renderer>#contents>:is(:not(ytd-video-renderer,ytd-channel-renderer, ytd-playlist-renderer,yt-showing-results-for-renderer),ytd-video-renderer:has([aria-label="Shorts"])),ytd-secondary-search-container-renderer

Permalänk
Medlem

Jasså, utan att vara alltför cynisk så kan man ju anta att det blir fler och dyrare planer medan allt fler grundläggande funktioner lägga bakom betalvägg.

Näe, de var länge sedan man ens kollade nått på Youtube. Finns inget där som är värt 120kr per månad eller mer reklam än videotid

Permalänk
Snusfri

Bra att det kommer flera olika planer.

Sedan inte direkt oväntat att många här klagar på att det är reklam, premium kostar osv..
Ni som klagar, ni kan testa att sätta upp en likadan tjänst, med samma kopiösa mängd innehåll, som erbjuder upp till 2160p (och faktiskt även 4320p) med stöd för HDR, alla servrar och infrastruktur för att köra det till miljontals users, dygnet runt, året om gratis, utan några som helst inkomster..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Rekordmedlem

Premium Free kunde vara intressant, typ en gratis reklamfinansierad version.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Skulle kunna tänka mig att betala 35-40 spänn för premium utan music, blir det dyrare får det vara, short är redan blockat..

Får man fråga hur du blockat shorts? Skulle framför allt få vilja bort skräpet på en android telefon men går det blocka i hela nätverket så skulle det vara ännu bättre😁

Permalänk
Medlem

Sån total dystopi, tvinga ingenjörer att skapa problem som man sen säljer lösningen till... Nä fy

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Mjölkarvantarna på, och byt hinken till ett kärl.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimetikon:

Får man fråga hur du blockat shorts? Skulle framför allt få vilja bort skräpet på en android telefon men går det blocka i hela nätverket så skulle det vara ännu bättre😁

Revanced kan blocka Shorts.

Permalänk
Medlem

Mycket vill ha mer...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Bra att det kommer flera olika planer.

Sedan inte direkt oväntat att många här klagar på att det är reklam, premium kostar osv..
Ni som klagar, ni kan testa att sätta upp en likadan tjänst, med samma kopiösa mängd innehåll, som erbjuder upp till 2160p (och faktiskt även 4320p) med stöd för HDR, alla servrar och infrastruktur för att köra det till miljontals users, dygnet runt, året om gratis, utan några som helst inkomster..

Bra skrivet, ruttet folk klagar.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Palit 4080 Gamerock - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Har fortfarande ingen reklam nu på flera år.
Enda jag stör mig på är den alltid swipar till hem eller shorts när man scrollar i videos.
Någon som vet om man kan blocka swipet på något sätt i ublock?

tror det är någon av funktionerna i yt-tab-shape-wiz__tab

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Pantburk:

Bra skrivet, ruttet folk klagar.

Tack.
Helt sjukt att folk tror att de skall kunna använda en tjänst som YouTube helt gratis.
Allt arbete som ligger bakom med servrar, utveckling av programvara, tillhandahålla allt material är tydligen helt gratis och Google skall bistå med allt utan att ta betalt..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Hade kunnat tänka mig att betala en liten peng för att bara bli av med reklamen (och möjligheten att stänga av shorts helt som en bonus), men det lär ju knappast hända. Jag tror som en del andra här, att det snarare handlar om att lägga till dyrare premium varianter. Men jag hoppas att jag har fel. För vill dom få fler betalande användare så är ett billigt bas alternativ det som kommer att funka bäst, inte att lägga till dyrare varianter, tror jag iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Bra att det kommer flera olika planer.

Sedan inte direkt oväntat att många här klagar på att det är reklam, premium kostar osv..
Ni som klagar, ni kan testa att sätta upp en likadan tjänst, med samma kopiösa mängd innehåll, som erbjuder upp till 2160p (och faktiskt även 4320p) med stöd för HDR, alla servrar och infrastruktur för att köra det till miljontals users, dygnet runt, året om gratis, utan några som helst inkomster..

Klassiskt argument. Gör det själv istället för att klaga. Gäller det allting här i världen eller bara Youtube? Matpriser? Elpriser? Drivmedel? Bostäder? Grafikkort?

Är det ett sådant enormt problem med folk som inte betalar och även undkommer reklam är det väl bara för Google att lägga hela sidan bakom en betalvägg.