Starta flightsimulator 2020 med polletter?

Permalänk

Starta flightsimulator 2020 med polletter?

På F5 flygbas, vid mig finns de en flygsimulator med MSFS 2020.
Detta simulator är baserad på vanliga pc hårdvara, men vill ha ett program som känner av att en pollett sätts in i pollett inkastet eller va de heter sedan ska den starta simulatorn.

Försökt googla som en dåre och med min JS kunskap så känner jag mig lite utanför mitt område för att försöka skapa ett eget program för detta.

Mynt/pollett enheten kopplas via usb och har sin kodning i sig redan med en sensor.

De jag behöver hjälp med är att hitta ett program som andra liknande simulatorer använder som känner då av denna sensor att en pollett eller mynt kommit in i maskinen och startar då upp MSFS.

MSFS kommer då startas upp på vår lokala flygbana och man flyger över området som finns här.

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ska själva usb-knappen starta binären för FS2020? Det tar väl rätt lång tid, och man riskerar fastna i ett "Hej här kommer 27GB uppdateringar"-läge.

Vore det kanske smidigare att låta FS2020 gå hela tiden, men kanske bygga ett program som stänger av inputs såsom HOTAS och tangentbord (egentligen alla USB-eneheter) tills dess att din polettaktiverade usb-knapp aktiveras?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com