Playstation 5 Dev Kit sålt på Ebay förklätt till pizzaugn

Permalänk
Melding Plague

Playstation 5 Dev Kit sålt på Ebay förklätt till pizzaugn

Tilltaget verkar ha gått ut på att undvika Sonys botar som jagar annonser som försöker sälja utvecklarversioner av företagets konsoler.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det jag fick ut av det här är att Dr. Oetker tydligen heter Cameo i Italien.

Permalänk
Medlem

Om nu varje Dev Kit är brännmärkt, är det inte som att skjuta sig själv i foten om man vill sälja den? Sen kan jag förstå affektionsvärdet i en sådan.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Om nu varje Dev Kit är brännmärkt, är det inte som att skjuta sig själv i foten om man vill sälja den? Sen kan jag förstå affektionsvärdet i en sådan.

Beror på om studion är nedlagd eller inte. Svårt att stämma en som inte finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Om nu varje Dev Kit är brännmärkt, är det inte som att skjuta sig själv i foten om man vill sälja den? Sen kan jag förstå affektionsvärdet i en sådan.

Om den som säljer inte har någon på-pappret koppling till studion så är det ju chill. Säkert många samlare som är intresserade av ett exemplar.

Frågan är ju vad som händer med annonsen nu när den har fått spridning, sony lär ju kräva att den tas ner eller vad tror vi?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Frågan är ju vad som händer med annonsen nu när den har fått spridning, sony lär ju kräva att den tas ner eller vad tror vi?

Läser man nyheten, så verkar det vara så att auktionen är avslutad.

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk

Och hyr inte spelstudiorna dessa maskiner och måste lämna tillbaka dem? Detta resulterar i att produkterna blir stöldgods om de kommer ut. Och det är irrelevant hur någon har fått tag på enheten då den ägs av någon annan.

På samma sätt som en stulen bil inte på något sätt blir någon annans egendom på ett magisk sätt.

Dock kan enheterna såklart säljas till länder som ej bryr sig om vad ägarna tycker, eller inte hjälper till att den kommer tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Och hyr inte spelstudiorna dessa maskiner och måste lämna tillbaka dem? Detta resulterar i att produkterna blir stöldgods om de kommer ut. Och det är irrelevant hur någon har fått tag på enheten då den ägs av någon annan.

På samma sätt som en stulen bil inte på något sätt blir någon annans egendom på ett magisk sätt.

Dock kan enheterna såklart säljas till länder som ej bryr sig om vad ägarna tycker, eller inte hjälper till att den kommer tillbaka.

Så kan det säkert vara, men samlare har inga skrupler. Kolla bara konstvärlden. Ingen skulle stjäla en känd tavla om det inte fanns en samlare bakom som backa upp det.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Så, hur varm blir den? Sägs att bästa pizzan får man i ugnar som går över 400C.

mattesnille
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Läser man nyheten, så verkar det vara så att auktionen är avslutad.

inte säker på att sony ser det så

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

inte säker på att sony ser det så

Min tanke var att det nog är svårt för Sony att hindra denna annons från att hitta en köpare, pga, ja.

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Medlem

Kul, men man kan inte använda dem eftersom de är nedlåsta till Sonys nätverk.

Permalänk
Medlem

Ganska menlöst egentligen. Hela konsolen är spärrad på sonys devnet på ipnivå. Om du försöker starta upp den på ett främmande nätverk så kommer den inte gå att använda. Om dessutom Sony misstänker att något är fel så kan de dessutom bricka den på distans då är det endast Sony som kan återställa funktionen igen.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Kul, men man kan inte använda dem eftersom de är nedlåsta till Sonys nätverk.

Skrivet av radx:

Ganska menlöst egentligen. Hela konsolen är spärrad på sonys devnet på ipnivå. Om du försöker starta upp den på ett främmande nätverk så kommer den inte gå att använda. Om dessutom Sony misstänker att något är fel så kan de dessutom bricka den på distans då är det endast Sony som kan återställa funktionen igen.

Jag antar att de som är intresserade av att köpa den mycket väl är medvetna om det men ser detta som ett samlarobjekt.

Kan den köras - nice
Är det bara en klump som om 20-30 år är galet sällsynt - också nice

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poptart:

Det jag fick ut av det här är att Dr. Oetker tydligen heter Cameo i Italien.

Dr. Cameo Oetker, vän med så många italienare att de använder förnamnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Dr. Cameo Oetker, vän med så många italienare att de använder förnamnet.

Dr August Oetker. Tydligen.

Ang Cameo:

Citat:

As the name Dr. Oetker proved to be challenging to pronounce for native Italian speakers, a new brand name was created in 1953: “cammeo”. The inspiration was a typical piece of Italian jewelry, an oval-shaped woman’s silhouette profile carved from ivory and worn on clothing. In 1985, the name was shortened to “cameo”.

En dag på Swec kan ge de mest oväntade insikterna.