Samlingstråd LG OLED 2023 (A3/B3/C3/G3/Z3)

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Thomas:

Rutan försvinner efter en stund förresten, tror inte det går att trycka bort den.

Back-knappen tar bort den. I alla fall på min 42G2.

Permalänk
Medlem

Fick meddelande om att jag måste komplettera min cashback med inköpsbesvis. Jag fattar inte, vad vill dom ha? Jag har inte fått något regelrätt kvitto, utan bara orderbekräftelse på mailen, och det får man inte ens använda?

"Vad är en giltig försäljningsfaktura/kassakvitto?

En giltig försäljningsfaktura/kassakvitto måste tydligt visa namnet på återförsäljaren, priset på produkten du köpte, namnet på produkten du köpte och datumet då du köpte produkten.

Observera att orderbekräftelser online eller med e-post samt följesedlar inte är godtagbara inköpsbevis för den här kampanjen."

Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Back-knappen tar bort den. I alla fall på min 42G2.

Japp, på c3 med

Permalänk
Skrivet av RedEviL:

Fick meddelande om att jag måste komplettera min cashback med inköpsbesvis. Jag fattar inte, vad vill dom ha? Jag har inte fått något regelrätt kvitto, utan bara orderbekräftelse på mailen, och det får man inte ens använda?

"Vad är en giltig försäljningsfaktura/kassakvitto?

En giltig försäljningsfaktura/kassakvitto måste tydligt visa namnet på återförsäljaren, priset på produkten du köpte, namnet på produkten du köpte och datumet då du köpte produkten.

Observera att orderbekräftelser online eller med e-post samt följesedlar inte är godtagbara inköpsbevis för den här kampanjen."

Vet inte var du beställde ifrån men tex vid Elgiganten så får man en orderbekräftelse när man genomfört köpet och sen ett kvitto/leveransbevis efter faktisk leverans. På den första framgick beställningsdatumet tydligt och i den andra att faktiskt produkt också levererades (dvs inte avbokades eller dyl)

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Vet inte var du beställde ifrån men tex vid Elgiganten så får man en orderbekräftelse när man genomfört köpet och sen ett kvitto/leveransbevis efter faktisk leverans. På den första framgick beställningsdatumet tydligt och i den andra att faktiskt produkt också levererades (dvs inte avbokades eller dyl)

Beställde från LGs egna shop. Tog ut någon form av bekräftelse från min profil på deras hemsida, som dom slog ner på... ^^

Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]

Permalänk

26 tusen är billigt för en G3 :-)

Skrivet av Thomas Torsson:

... 26 500 kronor för en TV gör lite ont, det måste jag erkänna. ...

Jag betalade 50 lax när jag köpte min G3 77" i slutet på juli föra sommaren.

Då hade de en kampanj där priset gick ner från 77 tusen, så kändes som det var dags.
Inte köpt ny TV sedan 2010 därför att min Samsung 855 50" plasma fortfarande är rackarns bra, så har bara flyttat in den i dotterns rum. Den kostade då 20 tusen.

Permalänk
Skrivet av RedEviL:

Beställde från LGs egna shop. Tog ut någon form av bekräftelse från min profil på deras hemsida, som dom slog ner på... ^^

När jag köpte från LG sida så fick jag ett mail "Din faktura #..... för beställning #.....". Där fanns en pdf bifogad som jag använde som inköpsbevis. Kommer inte in på deras sida just nu, men sist jag kollade var min cashback godkänd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkebenkep:

När jag köpte från LG sida så fick jag ett mail "Din faktura #..... för beställning #.....". Där fanns en pdf bifogad som jag använde som inköpsbevis. Kommer inte in på deras sida just nu, men sist jag kollade var min cashback godkänd.

Tack!

Ja, den har jag, men på den står det ironiskt nog varken inköpsställe eller inköpsdatum.
Jag skickade in fakturan/kvittot jag har på Klarna nu där allt står med, får hoppas det duger.

Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]

Permalänk
Medlem

77 b3 eller 65 c3?

Eller spara 7k på 65 b3?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

77 b3 eller 65 c3?

Eller spara 7k på 65 b3?

C3 ≈ B3
Jag hade helt klart valt B3 alla dagar i veckan om den är 7” större

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

C3 ≈ B3
Jag hade helt klart valt B3 alla dagar i veckan om den är 7” större

12” större

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

12” större

Till och med det! Jag tänkte uppenbart lite snett

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Till och med det! Jag tänkte uppenbart lite snett

😁👍

Permalänk
Medlem

Kan få en 65 s95c för 13000. Har ida en g4 77 som jag betalade exakt 31712kr för om jag räknar få tbx 7500 cashbacken. Är det värt att utnyttja öppet köp och köpa 65 s95c c för 13k istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isko:

Kan få en 65 s95c för 13000. Har ida en g4 77 som jag betalade exakt 31712kr för om jag räknar få tbx 7500 cashbacken. Är det värt att utnyttja öppet köp och köpa 65 s95c c för 13k istället?

Vill du går ner i storlek så visst.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Vill du går ner i storlek så visst.

Egentligen inte😂 men 13k för den tvn är nästan gratis, har inför sig fått ett sjukt bra pris på G4 oxå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isko:

Kan få en 65 s95c för 13000. Har ida en g4 77 som jag betalade exakt 31712kr för om jag räknar få tbx 7500 cashbacken. Är det värt att utnyttja öppet köp och köpa 65 s95c c för 13k istället?

Ja det är mycket pengar och du vänjer dig vid den nya tvn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isko:

Egentligen inte😂 men 13k för den tvn är nästan gratis, har inför sig fått ett sjukt bra pris på G4 oxå

Ja priset kan man inte klaga på. Beroende på distans kan 65” kännas mer än tillräckligt också även fast du nu har kört 77”. Det är ändå ett påtagligt hopp ner men känner du dig bekväm med det så kör på. Du kommer ju knappast bli missnöjd med bildkvalitén.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig gå ner i storlek, -40% i ren bildyta vs 77" vs 65". Plus allt strul med att skicka tillbaka etc.

Köper man en TV för cirka 30k så brukar pengar knappast vara den trångaste sektorn men vad vet jag...

Permalänk
Medlem

Egentligen är det mest priset som lockade. Det skiljer nästan 19k men o andra sidan är g4 årets modell o större/bättre tv överlag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isko:

Egentligen är det mest priset som lockade. Det skiljer nästan 19k men o andra sidan är g4 årets modell o större/bättre tv överlag

Köp båda, kanske behöver en i sovrummet eller något

Permalänk

Har du varit uppe på 77” och med den modellen så är det ju inte troligt att du kommer uppgradera på ett bra tag.
Går du däremot ned i storlek tror jag du kommer titta på 75”+ inom en snar framtid och vilja uppgradera.
Samt det en ovan skrev med att hålla på med att returnera osv osv

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isko:

Kan få en 65 s95c för 13000. Har ida en g4 77 som jag betalade exakt 31712kr för om jag räknar få tbx 7500 cashbacken. Är det värt att utnyttja öppet köp och köpa 65 s95c c för 13k istället?

Alltså en 65" s95c för 13000 är ju ett vansinnigt bra pris. Begagnad?
Som svar på frågan så hade jag personligen kört på 65an p.g.a hur prisvärt det är (jag har en 55a). Finns dock en risk att du kommer sakna den stora tvn om du skulle få för dig att byta neråt i storlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintin10:

Alltså en 65" s95c för 13000 är ju ett vansinnigt bra pris. Begagnad?
Som svar på frågan så hade jag personligen kört på 65an p.g.a hur prisvärt det är (jag har en 55a). Finns dock en risk att du kommer sakna den stora tvn om du skulle få för dig att byta neråt i storlek.

Nej den är ny men kommer från en butik som brunnit, kartongen är typ svart från röken men tvn brukar vara plastade och med frigolit. Returhuset i Staffanstorp har 50% på lite olika tv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isko:

Nej den är ny men kommer från en butik som brunnit, kartongen är typ svart från röken men tvn brukar vara plastade och med frigolit. Returhuset i Staffanstorp har 50% på lite olika tv

Snacka om fire sale! 🔥

Men nej, hade inte gjort bytet oavsett, du kommer ångra dig på sikt.

Permalänk
Medlem

Tror ni att vi kommer få se en rea på C3/G3 (65” och/eller 77”) igen eller är det bara att lägga ned det ”hoppet” och vänta på Black Friday och eventuella reor på C4 och G4?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Tror ni att vi kommer få se en rea på C3/G3 (65” och/eller 77”) igen eller är det bara att lägga ned det ”hoppet” och vänta på Black Friday och eventuella reor på C4 och G4?

OS börjar ju 26 juli så vecka 30 kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Tror ni att vi kommer få se en rea på C3/G3 (65” och/eller 77”) igen eller är det bara att lägga ned det ”hoppet” och vänta på Black Friday och eventuella reor på C4 och G4?

Chans finns det givetvis, vi är bara inne i juli och lagren på ovan modeller verkar fortfarande relativt välfyllda när jag tittar runt hos några väletablerade ÅFs.

Om mitt minne inte fullständigt sviker så vill jag minnas att det kom en hel del bra erbjudande på C2 och motsvarande modeller under augusti-september förra året så värt att hålla utkik i tipstråden med jämna mellanrum.

När/om/hur är svårare att säga, lika mycket som att gissa sommarvädret och börsen kommande veckor...🌧🌦🌞

(P.S. Självklart ska du sikta på 77"!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

OS börjar ju 26 juli så vecka 30 kanske?

Ja, det låter ju som en rimlig gissning att de eventuellt kommer reor i samband med det.

Skrivet av edson:

Chans finns det givetvis, vi är bara inne i juli och lagren på ovan modeller verkar fortfarande relativt välfyllda när jag tittar runt hos några väletablerade ÅFs.

Om mitt minne inte fullständigt sviker så vill jag minnas att det kom en hel del bra erbjudande på C2 och motsvarande modeller under augusti-september förra året så värt att hålla utkik i tipstråden med jämna mellanrum.

När/om/hur är svårare att säga, lika mycket som att gissa sommarvädret och börsen kommande veckor...🌧🌦🌞

(P.S. Självklart ska du sikta på 77"!)

Ja, 77” hade suttit fint.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Detta är absolut ingen superdeal så inte värdigt att posta i Fyndtråden men 65" C3 är nere på 17 990:- nu och via Power.se får man även ett presentkort hos dem på 2200kr som kan vara en bra grundplåt för en Soundbar till exempel.

Ska man vara snäll så kostar TV:n då 15 790kr inräknat "avdrag" för presentkortet.

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/lg-65-oled-evo-c3-4k-tv-o...

Vet ej hur lång giltighetstiden är på presentkortet, framgår inte här men kanske missat något:
https://www.power.se/kampanj/lg-oled-evo-c3-presentkort/