Samlingstråd LG OLED 2023 (A3/B3/C3/G3/Z3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Vi sitter exakt 180cm från vår 55” LG CX och har nog inte möjlighet att flytta tillbaka soffan mer än kanske 5–10cm. Frun säger att hon tror att 65” kommer bli för stort på det avståndet och att det eventuellt kommer bli lite jobbigt att kolla på tv. Vet att det finns hur mycket information och artiklar som helst om detta men någonstans får man landa. LG skriver på sin hemsida att de för 65” rekommenderar att man sitter mellan 197 och 268cm (se länk nedan), en riktlinje som vi kommer få svårt att följa. Vänjer man sig fort? Vet att det finns folk som gärna hojtar om att de sitter 30cm från sin 100” tv och tycker det är för litet men det finns dom ”galningar” som gärna sitter på första parkett på biograferna också. Vore tacksam för lite seriös input innan köp. [...]

https://www.lg.com/se/lg-experience/tips-och-trix/sitt-pa-rat...

Optimalt avstånd/storlek (eller egentligen hur stort av ens synfält som fylls av bilden) beror på flera faktorer:

Först och främst, upplösning och kvalité på bildmaterialet är en av de mest avgörande faktorerna. Ser man på högkvalitativt 4K-material kan man ju sitta mycket närmre innan man börjar se pixlar jämfört med 1080p/720p/480p.
Speciellt linjär-TV som är hårt komprimerat, lågupplöst, med låg bitrate är ganska oförlåtande och kommer se ganska dåligt ut vid för nära avstånd.

Har man normal syn och ser exklusivt på 4K-material så kan man sitta helt upp till runt 60° innan man börjar urskilja individuella pixlar men ser man på 1080p-material så urskiljer man individuella pixlar redan vid ca 30°.
Ser man på varierat material och upplösning så kan det alltså vara bra att kompromissa och planera för att synfältet fylls runt 36° enligt rekommendationer, men 40-50° är det som många rekommenderar för en mer immersive/uppslukande filmupplevelse.
Har man möjlighet så är det mest optimala egentligen att anpassa avståndet till TV:n efter hur högt upplöst materialet är, vid 4K så minskar man avståndet och fyller synfältet till mellan 40-60° och vid 1080p ökar man avståndet så TV:n endast fyller 30-36°, dock inte alltid så praktiskt/estetiskt såklart.

Hur bra syn man har kan också vara avgörande, har de som tittar bättre än genomsnittlig synskärpa, normal 20/20-syn eller krävs korrigering, och kommer då korrigering att användas vid tittande eller ej. Har man bättre syn så bör man sitta lite längre ifrån och har man sämre syn så bör man sitta lite närmre.

Sen kommer ju smak och behag in i bilden, oavsett vad alla rekommendationer säger så är ju ens egen preferens egentligen det viktigaste. Men det är ju oavsett bra att ha en slags mall man kan utgå ifrån för att hitta sitt egna optimerade sittavstånd.

Personligen är jag lite extra filmnörd och har ca 255 cm till min 77" C3:a, så den fyller ca 37° av synfältet från soffan, men jag har monterat den på ett utdragbart väggfäste så att när jag ser på bra 4K-material så kan jag dra ut TV:n och därmed ändra avståndet helt intill 215 cm eller ca 43° av synfältet.
Med TV:n utdragen till max så upplevs alltså bilden lika stor som en 90", om den var monterat intill väggen alltså. Eller om man vänder på det så blir bildupplevelsen närmre 66" när jag drar in TV:n mot väggen.
Jag använder Nvidia ShieldTV Pro med deras AI Upscaler som är ganska bra på att skala upp lägre upplöst material men jag försöker undvika lägre än 1080p så gott det går.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

@OkkaJ

https://www.netonnet.se/art/tv/56-70tum/lg-oled65c35la/102924...

"Just nu har du möjlighet att få rabatt på ett redan lågt pris när du köper LG OLED83C34LA eller LG OLED65C35LA hos oss på NetOnNet.

Lägg en av produkterna i varukorgen och gå till kassan.
I kassan, klicka på "Lägg till kampanjkod" och skriv in "LG83C3" eller "LG65C3" (beroende på vilken produkt du har i kundvagnen) för att ta del av erbjudandet.

Pris efter registrerad rabattkod
LG OLED83C35LA: 36 590:-
LG OLED65C35LA: 15 790:-

Erbjudandet gäller t.o.m 1/9 2024."

Permalänk

Power, komplett och LG har B3 77" för 23'000:- , Elgiganten har samma TV för 34'000:-

Hade tänkt vänta till BF för en C3/C4 men B serien börjar tilltala mig mer med tanke på priset. Tror knappast att B4 kommer falla till ca 20'000 på BF men eftersom Power har 100+ av B3 i lager så kanske den finns kvar till BF och priset faller under 20. Är en förhoppning iaf eller vad tycker ni som har en B3, är ni nöjda med den, ljusstyrka, etc? Jag går isf från en philips 8000-serie från 2019 LED 65".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackenzie:

Power, komplett och LG har B3 77" för 23'000:- , Elgiganten har samma TV för 34'000:-

Hade tänkt vänta till BF för en C3/C4 men B serien börjar tilltala mig mer med tanke på priset. Tror knappast att B4 kommer falla till ca 20'000 på BF men eftersom Power har 100+ av B3 i lager så kanske den finns kvar till BF och priset faller under 20. Är en förhoppning iaf eller vad tycker ni som har en B3, är ni nöjda med den, ljusstyrka, etc? Jag går isf från en philips 8000-serie från 2019 LED 65".

Har en 77 B3, inget negativt att säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackenzie:

Power, komplett och LG har B3 77" för 23'000:- , Elgiganten har samma TV för 34'000:-

Hade tänkt vänta till BF för en C3/C4 men B serien börjar tilltala mig mer med tanke på priset. Tror knappast att B4 kommer falla till ca 20'000 på BF men eftersom Power har 100+ av B3 i lager så kanske den finns kvar till BF och priset faller under 20. Är en förhoppning iaf eller vad tycker ni som har en B3, är ni nöjda med den, ljusstyrka, etc? Jag går isf från en philips 8000-serie från 2019 LED 65".

Tänk på att B3 har de 2 hdmi 2.1 ingångarna rakt bakåt vilket kan ställa till problem med väggmontering, C3 har alla kontakter på sidan. Jag noterade oxå att B4 verkar ha andra fötter än B3 vilket kan ställa till det om man har tv bänk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Även NetOnNet kör samma kampanj nu, -20% på 65" och 83" om man är sugen på en riktigt stor TV!

https://www.netonnet.se/art/tv/56-70tum/lg-oled65c35la/102924...

"Just nu har du möjlighet att få rabatt på ett redan lågt pris när du köper LG OLED83C34LA eller LG OLED65C35LA hos oss på NetOnNet.

Lägg en av produkterna i varukorgen och gå till kassan.
Klicka på "Lägg till kampanjkod" och skriv in "LG83C3" eller "LG65C3" (beroende på vilken produkt du har i kundvagnen) för att ta del av erbjudandet.

Pris efter registrerad rabattkod
LG OLED83C35LA: 36 590:-
LG OLED65C35LA: 15 790:-

Erbjudandet gäller t.o.m 1/9 2024."

Tack! Köpte just 65-tummaren!

Permalänk
Medlem

Köpte 65" C3 från Komplett för 14500. Sjukt nöjd från den gamla plasman jag hade.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk

C3 77" just nu på power för 25'000 + 3400kr avdrag i kassan som presentkort så 21'600kr. Blir knappast billigare pp BF om den ens finns kvar. Någon som har en sån, kikade i butik men kändes som att färgerna på alla "3" modeller var utsmetade i jämförelse med årets modeller, årets modeller såg ut att ha mer naturliga färger. Ni som har någon av "3" modellerna, vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackenzie:

C3 77" just nu på power för 25'000 + 3400kr avdrag i kassan som presentkort så 21'600kr. Blir knappast billigare pp BF om den ens finns kvar. Någon som har en sån, kikade i butik men kändes som att färgerna på alla "3" modeller var utsmetade i jämförelse med årets modeller, årets modeller såg ut att ha mer naturliga färger. Ni som har någon av "3" modellerna, vad tycker ni?

Det är väl bara G3/G4 som skiljer nämnvärt pga MLA, tror inte det skiljer så mycket i övrigt. Men däremot kan de vara inställda så att nya och dyrare apparater ser bättre ut på golvet (mer överdrivna färger och ljusstyrka) så de ska poppa mer

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Mackenzie:

Någon som har en sån, kikade i butik men kändes som att färgerna på alla "3" modeller var utsmetade i jämförelse med årets modeller, årets modeller såg ut att ha mer naturliga färger. Ni som har någon av "3" modellerna, vad tycker ni?

Det finns inga sådana skillnader att en modell är utsmetad i färgerna eller mer "naturlig". Inte mellan modeller på den här nivån av moderna toppklassmodeller i alla fall. Däremot om man jämför det bästa med de allra enklaste modellerna på marknaden, då kan man se tydliga skillnader av den sorten, likt ifall man ställer en OLED C3 bredvid LG:s UR7xxx-modeller eller motsvarande.

Det man ser som skillnader i butik när vi pratar om C3 och C4 etc. kommer från själva presentationen, likt demomaterialet som visades och variationer i bildsinställningar.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Det finns inga sådana skillnader att en modell är utsmetad i färgerna eller mer "naturlig". Inte mellan modeller på den här nivån av moderna toppklassmodeller i alla fall. Däremot om man jämför det bästa med de allra enklaste modellerna på marknaden, då kan man se tydliga skillnader av den sorten, likt ifall man ställer en OLED C3 bredvid LG:s UR7xxx-modeller eller motsvarande.

Det man ser som skillnader i butik när vi pratar om C3 och C4 etc. kommer från själva presentationen, likt demomaterialet som visades och variationer i bildsinställningar.

Ok. Misstänkte att det kunde vara något med bildinställningar, på C4 kunde man tydligt se grässtråna på en fotbollsplan, samma bild på C3 och B3 gick det inte, den gröna färgen var väldigt stark och den vita nöstan bländande. Försäljaren trodde att C4 var kalibrerad och att B och C3 var inställda på max i färgerna och att det därför var missvisande. Hm åka förbi en runda till och se om de kan ändra inställningar, under 22 för en C3 på 77" är rätt ok isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackenzie:

Ok. Misstänkte att det kunde vara något med bildinställningar, på C4 kunde man tydligt se grässtråna på en fotbollsplan, samma bild på C3 och B3 gick det inte, den gröna färgen var väldigt stark och den vita nöstan bländande. Försäljaren trodde att C4 var kalibrerad och att B och C3 var inställda på max i färgerna och att det därför var missvisande. Hm åka förbi en runda till och se om de kan ändra inställningar, under 22 för en C3 på 77" är rätt ok isf.

Bor du i en butik eller ett hem som är galet upplyst precis som i en butik? För annars är det rätt onödigt att be dom ändra inställningar när det ändå inte kommer se likadant ut hemma hos dig.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackenzie:

Ok. Misstänkte att det kunde vara något med bildinställningar, på C4 kunde man tydligt se grässtråna på en fotbollsplan, samma bild på C3 och B3 gick det inte, den gröna färgen var väldigt stark och den vita nöstan bländande. Försäljaren trodde att C4 var kalibrerad och att B och C3 var inställda på max i färgerna och att det därför var missvisande. Hm åka förbi en runda till och se om de kan ändra inställningar, under 22 för en C3 på 77" är rätt ok isf.

I ren skärpa så ska det inte vara någon som helst skillnad. Det är definitivt en inställningsfråga i butik. Generell regel är att strunta i hur det ser ut i butik. Det du ska ta hänsyn till i butik är i princip endast TVns design. Om du frågar mig.

Det verkliga skillnaden mellan C3 och C4 är minimal i normala situationer hemma.

Permalänk
Medlem

Har haft min LG C3 65" ca 2 månader nu. Hur nöj som helst, till större del.
Har kört med kalibrering (till större del) från guiden av P40L0.

Så dvs har använt Filmmaker läget för min PS5 samt Switch, märkte då att den här menyn (Game Optimizer dashboard)...

...inte funkar när jag är på PS5:an, men den funkar på Switchen. Båda inputs är satta att vara i Filmmaker läget, enda skillnaden är då att PS5:an är HDR medans Switchen är i SDR. PS5 input 1 och Switch är input 2.

Någon som har en idé om orsak till detta? Är ju inget som direkt avgöra själva användningen, men det är lite frustrerande att det funkar på ena, men inte andra.

P.S. Varför jag inte kör med game optimizer läget är att den sänker ljusstyrkan en hel del av någon orsak. Verkar inte vara något direkt orsak till att den gör så, men något som verkar hända för alla efter att ha sökt runt lite om det problemet.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Ghaan:

Har haft min LG C3 65" ca 2 månader nu. Hur nöj som helst, till större del.
Har kört med kalibrering (till större del) från guiden av P40L0.

Så dvs har använt Filmmaker läget för min PS5 samt Switch, märkte då att den här menyn (Game Optimizer dashboard)...
<Uppladdad bildlänk>
...inte funkar när jag är på PS5:an, men den funkar på Switchen. Båda inputs är satta att vara i Filmmaker läget, enda skillnaden är då att PS5:an är HDR medans Switchen är i SDR. PS5 input 1 och Switch är input 2.

Någon som har en idé om orsak till detta? Är ju inget som direkt avgöra själva användningen, men det är lite frustrerande att det funkar på ena, men inte andra.

P.S. Varför jag inte kör med game optimizer läget är att den sänker ljusstyrkan en hel del av någon orsak. Verkar inte vara något direkt orsak till att den gör så, men något som verkar hända för alla efter att ha sökt runt lite om det problemet.

Du har inte kalibrerat någonting, endast följt (förvisso) detaljerade instruktioner om vad som gäller för någon annans TV och vad just de behövde göra för just deras exemplar. Jag ser till exempel en hel del frågetecken där, likt att rekommendera Color Temp: 50 på alla modeller när detta är något som varierar mellan exemplaren. De G3:or jag kalibrerat för att matcha yrkesskärmar har där varierat mellan 45 till 50. 50 på reglaget riskerar vara för gröngult på en del exemplar.

Ett annat frågetecken är att det i särklass viktigaste reglaget inte nämns: Peak Luminance, det reglage som med fyra lägen (off, low, mid och high) överlag styr över hur panelen ska arbeta med ljusnivåerna och energifördelningen. Off-läget är till exempel önskvärt om man vill minska ABL-nivån och generellt hålla panelen på en lägre men också retentions-säker driftnivå. High är raka motsatsen. Mycket ljus, stora variationer, ökad risk för retention, särskilt i kombination med dark mode-lägen på appar.

Här ges istället en allmän rekommendation att hålla OLED Light på 65 (!!) för SDR vilket är två sakfel. Dels är effekten från det värdet på reglaget helt beroende på kombination med just Peak Luminance-reglaget. 65 på reglaget ger helt olika ljusnivåer beroende på Peak Luminance: off, low, mid och high

Dels är ljusstyrkan något man sätter utifrån rummet och situationen. Huruvida man vill nå 100, 200 eller 300 nits i SDR sätts utifrån situationen, inte att någon nivå är universellt rätt. OLED-ljus på 65 torde ge allt från 150 till nästan 300 nits i SDR vid 10% APL-nivå beroende på hur övriga reglage är ställda.

Och som alltid: alla ändringar på 20-stegsreglage, färgrymd-reglage och RGB High/Low är sådant som handlar om exemplaret. Helt godtyckligt effekt på andra exemplar.

I fråga om färger på just ditt exemplar kan du därför räkna med effekten är godtycklig. Däremot kan guiden rymma användbar information runt andra inställningar, likt hur VRR och frekvenser samverkar för Xbox.

---

Orsaken till att spelläget kan vara ljussvagare är rimligen för att minska risken för inbränningar men också för att hålla en jämnare ljusnivå överlag utan allt för stora ABL-variationer. Sedan kan det förstås också vara skillnader från övriga inställningar som ger intrycket av att det är mörkare/ljusare i just ditt fall, likt att just Peak Luminance står på olika lägen.

LG har ett rörigt utförande där du dels har "Speloptimeraren" som ett eget bildläge, dels "Speloptimeraren" som en funktion du kan aktivera under allmänna inställningarna i kombination med andra bildlägen likt Expert eller Filmmaker. Detta kan kan vara av/på för olika HDMI-ingångar och detta kan vara skillnaden du upplever.

Det kan också vara så att du med Filmmaker som grundläge fortfarande har hög latens, ≈90 ms eller så och att speloptimerings-dashbord främst ger tillgång bildfunktioner för spelande. Syns som "Low Latency Off".

Permalänk
Medlem

Hej, min svärfar har en LG 77C3 eller C2 (3,5 år gammal). Tv:n startar inte samt att röda lampan (IR) inte lyser. Detta problem har kommit ”smygande” och TV:n har varit svårstartad tills nu att den inte startar alls. Garantin har gått ut och servicetekniken trodde att det är något spänningsaggregat som är trasigt (men ville inte säga för mycket). Har ni några tips på vad man bör titta efter? Han har redan köpt en ny 77 G3 så denna står nedpackade i garaget, men det känns dumt att slänga en tv som är såpass ny utan att ens felsöka innan.

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ankan_84:

Hej, min svärfar har en LG 77C3 eller C2 (3,5 år gammal). Tv:n startar inte samt att röda lampan (IR) inte lyser. Detta problem har kommit ”smygande” och TV:n har varit svårstartad tills nu att den inte startar alls. Garantin har gått ut och servicetekniken trodde att det är något spänningsaggregat som är trasigt (men ville inte säga för mycket). Har ni några tips på vad man bör titta efter? Han har redan köpt en ny 77 G3 så denna står nedpackade i garaget, men det känns dumt att slänga en tv som är såpass ny utan att ens felsöka innan.

Jag fick samma problem med min CX. Jag hade turen att felet uppstod precis innan 3 år så jag kunde reklamera och få den reparerad.
Verkstaden bytte power board för att fixa det.

Min tv gick alltid starta om nätsladden hade varit utdragen ett tag och om man startade den direkt efter man satt in sladden igen.
Så ett tag körde jag en smartplugg som jag alltid stängde av/starta tillsammans med tvn.

Permalänk
Medlem

Okej, jag funderar på om man kan felsöka själv för att hitta felkällan (har elkunskap) genom att mäta sig fram? Eller är det såpass komplicerat att man behöver lämna in den?

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ankan_84:

Okej, jag funderar på om man kan felsöka själv för att hitta felkällan (har elkunskap) genom att mäta sig fram? Eller är det såpass komplicerat att man behöver lämna in den?

För många år sedan pajade de flesta PSU med kondensatorproblem på sekundärsidan, men jag vet verkligen inte de vanliga problemen på just den tvn

Alternativ kan vara att leta trasiga apprater på elskrot/begagnat

Är den 3,5 år gammal så gissar jag på BF/mellandagar 2020 och alltså CX, inte C2/C3

Permalänk
Medlem

Hej, det stämmer. Den köptes på BF 2020. Då är det säkert som du säger, en CX alltså. Skulle vara intressant att veta om någon gjort bytet själv. Misstänker starkt att det är power board som är problemet.

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

LG har ett rörigt utförande där du dels har "Speloptimeraren" som ett eget bildläge, dels "Speloptimeraren" som en funktion du kan aktivera under allmänna inställningarna i kombination med andra bildlägen likt Expert eller Filmmaker. Detta kan kan vara av/på för olika HDMI-ingångar och detta kan vara skillnaden du upplever.

Det kan också vara så att du med Filmmaker som grundläge fortfarande har hög latens, ≈90 ms eller så och att speloptimerings-dashbord främst ger tillgång bildfunktioner för spelande. Syns som "Low Latency Off".

Speloptimeraren är igång för både PS5 samt Switchen. Dashboarden är som sagt endast det jag visade på bilden i förra inlägget. Medans speloptimeraren är själva läget som sänker latens osv.

Men som jag sa, till större del, så följde jag guiden där för att få en grund att kolla på. Som du redan var inne på med, så color temp 50 för mitt exemplar så blev bilden väldigt gul. Min verkade vara bäst kring 40-45.

Permalänk
Medlem

Går ni i köptankar kring C3 65" och bor i Göteborg eller Stockholm så har Webhallen kampajer i deras butiker i Nordstan och nyöppning i Ringens köpcentrum, se nedan bilder och datum för aktuella butiker.

Lär vara begränsat antal och gäller bara i dessa butiker och datum, kommer inte gå att köpa online med största sannolikhet. Detta pris på C3 65" bör vara "all-time low".

Tack till @Swedishliquid för ursprungstipset!

Nordstan FB-event:
https://www.facebook.com/events/1207408790292628

Ringvägen FB-event:
https://www.facebook.com/events/486377794341910/

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Går ni i köptankar kring C3 65" och bor i Göteborg eller Stockholm så har Webhallen kampajer i deras butiker i Nordstan och nyöppning i Ringens köpcentrum, se nedan bilder och datum för aktuella butiker.

Lär vara begränsat antal och gäller bara i dessa butiker och datum, kommer inte gå att köpa online med största sannolikhet. Detta pris på C3 65" bör vara "all-time low".

Tack till @Swedishliquid för ursprungstipset!

Nordstan FB-event:
https://www.facebook.com/events/1207408790292628

<Uppladdad bildlänk>

Ringvägen FB-event:
https://www.facebook.com/events/486377794341910/
<Uppladdad bildlänk>

Från Webhallens hemsida och det gäller Nordstan:

Permalänk
Medlem

Hej, har precis packat upp min LG C3 77”, köpt direkt från LG, men vad jag kan se är det ingen skyddsplast på varken skärm eller baksida, jag har kollat väldigt noggrant. Har jag fått en begagnad (en tv som någon returnerat till LG) eller är det ibland ingen skyddsplast?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hej, har precis packat upp min LG C3 77”, köpt direkt från LG, men vad jag kan se är det ingen skyddsplast på varken skärm eller baksida, jag har kollat väldigt noggrant. Har jag fått en begagnad (en tv som någon returnerat till LG) eller är det ibland ingen skyddsplast?

Plasten finns där, börja peela i ett hörn så kommer den lossna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Plasten finns där, börja peela i ett hörn så kommer den lossna.

Nej, det finns ingen där, jag har gått igenom den minutiöst.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Skrivet av edson:

Går ni i köptankar kring C3 65" och bor i Göteborg eller Stockholm så har Webhallen kampajer i deras butiker i Nordstan och nyöppning i Ringens köpcentrum, se nedan bilder och datum för aktuella butiker.

Lär vara begränsat antal och gäller bara i dessa butiker och datum, kommer inte gå att köpa online med största sannolikhet. Detta pris på C3 65" bör vara "all-time low".

Tack till @Swedishliquid för ursprungstipset!

Nordstan FB-event:
https://www.facebook.com/events/1207408790292628

<Uppladdad bildlänk>

Ringvägen FB-event:
https://www.facebook.com/events/486377794341910/
<Uppladdad bildlänk>

Jäklar vad bra, tack till @Swedishliquid och till dig @edson
Vi ska köpa en 65" C3 och först tänkte jag utnyttja webhallens kampanj som de har nu, men det här var ännu bättre! Helt klart lägsta priset jag sett. Frågan är om det ens är lönt att stå utanför och köa, det lär ju vara folk som tänker samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Nej, det finns ingen där, jag har gått igenom den minutiöst.

Jag hade definitivt plast på min C3 77".

Var kartongen öppnad sedan innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Jäklar vad bra, tack till @Swedishliquid och till dig @edson
Vi ska köpa en 65" C3 och först tänkte jag utnyttja webhallens kampanj som de har nu, men det här var ännu bättre! Helt klart lägsta priset jag sett. Frågan är om det ens är lönt att stå utanför och köa, det lär ju vara folk som tänker samma.

Tror du? 🙃

Enligt Webhallen-tråden verkar det varit totalt kaos och ingen organisation i Nordstan. Gissar på ett liknande scenario på Ringvägen senare i augusti:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1256867-allmanna-frago...

Tänk på att det bara var 10st C3 65” tillgängliga till detta pris så ja, du kommer behöva köa för att komma över ett ex.

Om du tycker tiden och risken att bli utan är värd cirka ~3500kr kan bara du själv avgöra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Jag hade definitivt plast på min C3 77".

Var kartongen öppnad sedan innan?

Ok, bra att veta. Svårt att säga om den var öppnad. Vi köpte den direkt från LG och hela kartongen kom inplastad. Men både jag, min fru och min bror har gått igenom den väldigt noga med ficklampor och ingen plast vare sig på skärm eller baksida. Väldigt trist då detta är en den andra tvn vi beställer från LG under loppet av två veckor (den första hade skadat fotstativ så den skickade vi tillbaka). Kanske ingen jättegrej men köper man en ny tv för 21000kr så vill man ju inte få ett returexemplar. Jag funderar på att köra på Komplett istället och hoppas på tredje gången gillt att vi får ett felfritt exemplar.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |