Hittade detta på ps store rea. Länge sen jag körde golf lir förutom en del pillande med beta lir i VR.
Använder frostbitemotorn så inte direkt anpassad för ändamålet vad det verkar sett till kamera som är anpassat för första och tredjeperson endast vad det verkar.
Det positiva är att man känner sig mer kopplad till sin karaktär så det är inte helt fel att kameran aldrig byter perspektiv. Läsa av green blir dock fenomenalt svårt. Kör med easy som svårighetsgrad för puttningen då man får linjen och tips om styrkan. Sen är jobbet att försöka lina upp där breaken kommer. Otroligt svårt få i puttarna men man är irriterande nära för det mesta...
Presentationen är riktigt läcker dock. Banorna verkar va närmast 100 procentiga. Pinehurst no 2 spelas verkligen exakt likadant som man ser på tv burken. Imponerande fysik där man redan vet när bollen landar på green den kommer rulla ner 30 meter ner i slänten pga helt sjukt kortklippta greener.
Gamepad för svingmekanik är man inte van vid. Tog ett bra tag men nu börjar det bli riktigt kul att kämpa med. Förtvivlat svårt komma nära flaggan dock ovanligt lite osynliga händer som får en att känna sig skicklig för att vara eas golf lir men de gör en stor sak av deras bollsimulering.
Lite förvånad över karriären. Redan efter första amatörturneringen på andrews var jag kvalificerad för us masters som amatör. Sen blev jag omedelbart kvalificerad för US open. Har kört en del challenges före dock var nivå 14 när jag började karriären om det är nivåbaserat.
Första us masters gick som väntat. Bästa rundan 1 under par men slutade på +4. Ett par trippelbogeys förstörde sen hade man sjukt många puttar där man var någon fot ifrån men ofta väldigt pressad bara klara par. Slutade på en 14:e plats med ain inställd på 0 alltså lättaste. Saknar distans är ett problem.
Ännu en märklig sak det finns bara US systemet inga meter.