Missa inte Månadens Drop!
Permalänk
Medlem

Deluge win 11

Drog ner Deluge men händer nada när jag försöker öppna en .torrent fil. Måste jag öppna i win 11 brandvägg på något sätt? Win frågade i början när jag öpnade Deluge om det skulle tillåtas och jag klickade ok

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samme22:

Drog ner Deluge men händer nada när jag försöker öppna en .torrent fil. Måste jag öppna i win 11 brandvägg på något sätt? Win frågade i början när jag öpnade Deluge om det skulle tillåtas och jag klickade ok

Beroendes på vad du har för router så kan du behöva öppna / forwarda vissa portar för att det ska fungera. Vilken router har du?

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Beroendes på vad du har för router så kan du behöva öppna / forwarda vissa portar för att det ska fungera. Vilken router har du?

aha tack. Asus RT-AX53U

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samme22:

aha tack. Asus RT-AX53U

Okej, prova att forwarda port 6881 tcp/udp till din dator.

Tror den här guiden kan hjälpa dig om du inte redan vet hur man gör.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

jag jag in på portvidarebefodranlista valde min dator tog båda protokollen tcp/udp skrev 6881 på portintervall(externt) och 6881 på lokal port. i Deluge står det fortfarande "port issue" och när jag testar porten i Deluge kommer det upp en felsymbol

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samme22:

jag jag in på portvidarebefodranlista valde min dator tog båda protokollen tcp/udp skrev 6881 på portintervall(externt) och 6881 på lokal port. i Deluge står det fortfarande "port issue" och när jag testar porten i Deluge kommer det upp en felsymbol

Kan vara blockerat hos ISP

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Xtia xProto-L
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo
Motherboard: Asus ROG Strix X570-i Cooler: AC NeXXos 1080mm
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samme22:

jag jag in på portvidarebefodranlista valde min dator tog båda protokollen tcp/udp skrev 6881 på portintervall(externt) och 6881 på lokal port. i Deluge står det fortfarande "port issue" och när jag testar porten i Deluge kommer det upp en felsymbol

Har du provat några andra portar? 6881-6889 brukar vara standard torrent portar och kan som sagt vara blockerade eller throttlade av ISP. Prova t.ex 49999. Kom ihåg att ändra i routern också om du ändrar i Deluge.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Ok ska testa. Jag kör även Uttorrent har funkat utan att öppna portar

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem

Jag gick in på denna sida och klickade på alla portar och det står att alla är stängda. https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ Jag får inte samma ip-adress på sidan som det står i appen till routern ska de vara samma?

Visa signatur

Life is to important to take serious