Alternativ för RealVNC Viewer?

Permalänk

Alternativ för RealVNC Viewer?

I åratal har jag hjälpt min far på distans med sin dator via fjärrstyrning, det har funkat bra. Nu har RealVNC gänget skruvat om rejält i tjänsten och jag kan inte lägga till min pappas dator igen i gränssnittet utan att ha fysisk tillgång till hans maskin (30 mil bort).
Frågan är, finns det några andra bra (och enkla) verktyg för detta måntro att använda istället? Nån som har erfarenhet av liknande verktyg för Windows?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

TeamViewer?

Permalänk

De tog 170:- i månaden för minsta abbonemanget, det går bort tyvärr.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

De tog 170:- i månaden för minsta abbonemanget, det går bort tyvärr.

Har de ändrat att det inte längre är gratis för personligt bruk?

Edit: det verkar som om det fortfarande är gratis för personligt bruk:
https://www.teamviewer.com/en/products/remote/get-started/

Permalänk
Medlem

HopToDesk är en klon av TeamViewer som är FOSS (Free Open Source Software). Det funkar som TeamViewer, agerar typ som TeamViewer, och ser typ ut som TeamViewer, men är 100% gratis för alltid, kräver inget konto, och all kommunikation mellan enheterna är skyddad med tvåvägskryptering (end-to-end encryption). Du äger din data - ingen annan.

Varmt rekommenderat.

Jag skrev om mjukvaran i en annan tråd sent förra året: #20301865

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

HopToDesk är en klon av TeamViewer som är FOSS (Free Open Source Software). Det funkar som TeamViewer, agerar typ som TeamViewer, och ser typ ut som TeamViewer, men är 100% gratis för alltid, kräver inget konto, och all kommunikation mellan enheterna är skyddad med tvåvägskryptering (end-to-end encryption). Du äger din data - ingen annan.

Varmt rekommenderat.

Jag skrev om mjukvaran i en annan tråd sent förra året: #20301865

HopToDesk ser fantastiskt ut! Tusen tack för tipset!

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,