Fler Netflix-prenumeranter väljer reklamabonnemanget

Permalänk
Melding Plague

Fler Netflix-prenumeranter väljer reklamabonnemanget

45 procent av de nya prenumeranterna valde det reklamfinansierade abonnemanget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vi är ytterligare ett steg närmare för nästa kris för streamingtjänsterna, när abonennterna blir "periodare";
Istället för att ha ett abonnemang, växlar man över tid. Netflix ett kvartal, sedan ett kvartal Disney+ följt av ett kvartal ViaPlay etc.

Permalänk
Medlem

Bra att det valet finns. Inte alla som vill betala med pengar, och de har varit utsatt för diskriminering ett bra tag nu.

Personligen så står jag hellre ut med reklam än betalar med pengar, men allra helst skall det ju finnas ett lagligt alternativ till att slippa båda, som med Youtube, så får hoppas det kommer "Adblock for Netflix" snart då

Edit: nvm. Jag fattade fel. Netflix är dumma i huvudet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Folk respekterar inte sin egen tid, sorgligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Vi är ytterligare ett steg närmare för nästa kris för streamingtjänsterna, när abonennterna blir "periodare";
Istället för att ha ett abonnemang, växlar man över tid. Netflix ett kvartal, sedan ett kvartal Disney+ följt av ett kvartal ViaPlay etc.

Är det inte redan så? Byter alltid mellan streamingtjänster.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Bra att det valet finns. Inte alla som vill betala med pengar, och de har varit utsatt för diskriminering ett bra tag nu.

Personligen så står jag hellre ut med reklam än betalar med pengar, men allra helst skall det ju finnas ett lagligt alternativ till att slippa båda, som med Youtube, så får hoppas det kommer "Adblock for Netflix" snart då

Skillnaden här är väl att man måste betala för abonnemanget och stå ut med reklam.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Så är det redan och har varit länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Skillnaden här är väl att man måste betala för abonnemanget och stå ut med reklam.

VA? betala och tvingas på reklam ?!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Provade Disney+ med reklam och det var inte så farligt som jag trodde! Oftast var det inte reklam alls, ibland bara typ 30 sekunder i början. Tror på PC att adblockern tar bort reklamen faktiskt, fast jag kollar mest på TV. Kommer definitivt fortsätta med reklam!

Precis så kör jag Fast en månad åt gången oftast. När man väl kollat på det man vill se så finns ju ingen anledning att ha kvar streamingtjänsten, bättre växla till någon annan då och vänta på att de ändrar sitt utbud.

Permalänk
Medlem

"Streamingjätten meddelar även att de ska fortsätta satsa på reklamabonnemanget genom att testa pausreklamer som kommer att visas när du pausar en film eller serie du tittar på."

Nja vette tusan reklamen smyger sig på mer å mer sakta men säkert, hade nog kunna leva med innan film/serie start.
Men nu även om man pausar, känns att det steget inte är långt ifrån fasta reklam pausar lik linjär tv idag.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Du betalar fortfarande! Fast mindre och får reklam och sämre kvalitet istället...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ursäkta? Är du seriös? Ganska magstarkt av dem att skriva "Reklamfinansierat" då om det bara är delvis. Jag trodde abonnemanget inte kostade pengar men i utbyte är det reklam.

De vill alltså ta betalt OCH trycka ner reklam i halsen på folk? Låter ju som när man betalade för att få femman och discovery och vad det var, och så var det reklam på kanalerna. Trodde sådan affärsmentalitet dött ut. Aja... Jag fattade fel som sagt. Fan att man ska bli besviken varje gång man tror att ett företag kanske gör något vetigt

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Viking
Skrivet av moire:

VA? betala och tvingas på reklam ?!

Skrivet av Ozzed:

Ursäkta? Är du seriös? Ganska magstarkt av dem att skriva "Reklamfinansierat" då om det bara är delvis. Jag trodde abonnemanget inte kostade pengar men i utbyte är det reklam.

De vill alltså ta betalt OCH trycka ner reklam i halsen på folk? Låter ju som när man betalade för att få femman och discovery och vad det var, och så var det reklam på kanalerna. Trodde sådan affärsmentalitet dött ut. Aja... Jag fattade fel som sagt. Fan att man ska bli besviken varje gång man tror att ett företag kanske gör något vetigt

Det är ju inte billigt heller!
99 kr i månaden kostar det med reklam och 720p.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De har sagt att streaming ”måste bli mer som kabel TV” för att de ska tjäna tillräckligt på det. Alltså betala plus reklam. Personligen håller jag med dig dock. Den affärsmodellen borde dött ut.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Trodde helt ärligt att vi redan var där men jag lever kanske i min egen bubbla.

Permalänk

Folk klarar inte av att vara utan mobilen, så dessa abonnemang är perfekta för sin lilla dopaminkick var tionde minut. Själv gillar jag inte utvecklingen…

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

De har sagt att streaming ”måste bli mer som kabel TV” för att de ska tjäna tillräckligt på det. Alltså betala plus reklam. Personligen håller jag med dig dock. Den affärsmodellen borde dött ut.

Det är så man kan tro att de anstränger sig aktivt för att få fler att hitta andra sätt att konsumera innehåll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hyser man minsta tillstymmelse till hälsosamt antisociala tendenser är klivet till piratstreaming inget jättkliv att ta direkt. Det känns som det mesta är påväg att kapsejsa och jag känner mer och mer att jag med gott samvete kan konsumera utan att någon kapitaliserar på min existens. Köper inte in på konceptet att ingen längre ska äga någonting. Jag köpte saker när jag visste att jag ägde det jag hade köpt. Nu köper jag typ bara mat och kläder, tankar bilen, betalar skatt, elräkning, mobilräkning, och internetabbonemang.
Men i ärlighetens namn är jag numera såpass cynisk att ingenting på netflix ens lockar till att piratströmma. Jag tror att det är woke hollywood som gjort att jag slutat konsumera film, serier mm. Jag är i grunden råkapitalist. Men sponsrar man mediabolag genom dessa avgifter öht så sponsrar man ju indirekt kommunismens alla inkluderingsanställda manusförfattare osv. Storföretagen har blivit den nya globalistiska statsmakten som alla bedriver samma gememsamma politik beståendes av dygdsignalering som folk ska underskasta sig för att inte riskera att bli cancellerade. De själva är lika bajsnödiga för att bli cancellerade varför de själva dansar efter deras egen pipa paradoxalt nog.

Det är som att allt är fast i en enda stor bajsloop?! 😖 Inte konstigt att generation z är så fundamentalt fucked up.

Utöver den lilla parentesen så kan jag meddela att jag sagt upp netflix.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv

Sa upp all streaming för år sedan när det började månglas ut massa politiska budskap överallt och gick tillbaka till mitt Plex-ande istället.

Permalänk
Medlem

Synd för dom. Reklamabbonemanget skulle jag aldrig ta och alla andra alternativ är för dyra, så jag avstår helt.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Är det inte redan så? Byter alltid mellan streamingtjänster.

"Alternativet" har funnits i flera år.
Men på grund av att abonnemangspriserna har varit låga är det inte många som börjat "perioda".
Nu när priserna stadigt kryper uppåt, samtidigt som lågprisalternativen försämras eller tas bort, tror jag att fler och fler kommer perioda. Och det kommer sänka vinsterna allvarligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hyser man minsta tillstymmelse till hälsosamt antisociala tendenser är klivet till piratstreaming inget jättkliv att ta direkt. Det känns som det mesta är påväg att kapsejsa och jag känner mer och mer att jag med gott samvete kan konsumera utan att någon kapitaliserar på min existens. Köper inte in på konceptet att ingen längre ska äga någonting. Jag köpte saker när jag visste att jag ägde det jag hade köpt. Nu köper jag typ bara mat och kläder, tankar bilen, betalar skatt, elräkning, mobilräkning, och internetabbonemang.
Men i ärlighetens namn är jag numera såpass cynisk att ingenting på netflix ens lockar till att piratströmma. Jag tror att det är woke hollywood som gjort att jag slutat konsumera film, serier mm. Jag är i grunden råkapitalist. Men sponsrar man mediabolag genom dessa avgifter öht så sponsrar man ju indirekt kommunismens alla inkluderingsanställda manusförfattare osv. Storföretagen har blivit den nya globalistiska statsmakten som alla bedriver samma gememsamma politik beståendes av dygdsignalering som folk ska underskasta sig för att inte riskera att bli cancellerade. De själva är lika bajsnödiga för att bli cancellerade varför de själva dansar efter deras egen pipa paradoxalt nog.

Det är som att allt är fast i en enda stor bajsloop?! 😖 Inte konstigt att generation z är så fundamentalt fucked up.

Utöver den lilla parentesen så kan jag meddela att jag sagt upp netflix.

Precis så!

Idiotin framkallar pirater. Piratscenen blev nästintill eliminera av enkla och billiga lösningar. Nu har girigheten utan gränser kommit ikapp intelligensen. Jag hoppas innerligt att piratscenen återigen får blomstra. Mest för att storföretagen ska stå där med långa näsan.

Hade det funnits ett abonnemang som var gratis fast med reklam så hade appen kunnat få sig en omgång kodsmisk och reklamen hade varit ett minne blott, precis som en viss musiktjänst.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem

Sådär har vi gjort i 3 år redan.

Permalänk
Medlem

En musik tjänst och film tjänst tänker jag är mest optimal.
Idag har jag 3 totalt.
Disney åkte ut efter att jag tröttnade på deras misshandel av star wars och annat skit.
Snart är det dags för Netflix eller HBO att åka ut.
Sedan ska hålla mig till Spotify och en film tjänst.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Vad som är klart är att de som kommenterar på Sweclockers inte på något vis är ett represenativt urval av streamingtjänsternas kunder...

Permalänk
Medlem

Snyltar fortfarande på Netflix, det med stoppa delningen har ju inte varit något problem så ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Vad som är klart är att de som kommenterar på Sweclockers inte på något vis är ett represenativt urval av streamingtjänsternas kunder...

Helt klart. Inser detta varje gång en diskussion med familjen råkar ramla in på något tekniskt där ens privata integritet blir utnyttjad, eller reklam i en påkostad TV finns - de rycker på axeln och fortsätter glatt med sitt liv.

Permalänk
Medlem

Det är nog en kombination av dålig ekonomi + de som haft Netflix en längre tid innan kanske sett det mesta och blir periodare.

Man startar ett abonnemang på kort sikt, ungefär som när folk gick till videobutiker förr och hyrde en VHS.

jag har sagt upp alla mina streamingtjänster och kommer bara kika på några saker i stöten under kort tid..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Men sponsrar man mediabolag genom dessa avgifter öht så sponsrar man ju indirekt kommunismens alla inkluderingsanställda manusförfattare osv. Storföretagen har blivit den nya globalistiska statsmakten som alla bedriver samma gememsamma politik beståendes av dygdsignalering som folk ska underskasta sig för att inte riskera att bli cancellerade.

Är det inte lite bakvänt att skylla på kommunismen och storföretagen i samma mening? Det står ju diametralt helt olika politiskt.
*edit* med undantag för statsägda storbolag då förstås!

Skrivet av anon150406:

Sa upp all streaming för år sedan när det började månglas ut massa politiska budskap överallt och gick tillbaka till mitt Plex-ande istället.

Media har alltid haft ”massa politiska budskap överallt”. Bara lite olika viken politik som synts mest beroende på tidseran…

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kör bara YouTube Premium (för familjen + musik) och Disney (färmst familj samt alla bra nya Star Wars serier).

Netflix är ju puckade, hade dom förr i tiden när de var analogt och man fick sin media via posten. Men reklam, betala och 720p är lika te magstarkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!