Windows 11 får trådlös åtkomst till Androidmobiler i Utforskaren

Permalänk
Melding Plague

Windows 11 får trådlös åtkomst till Androidmobiler i Utforskaren

Windows Insider-användare kan redan nu testa den nya funktionen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter ju rätt smidigt (om man har android)
Vem vet, allt nytt i win 11 kanske inte är något att gnälla om

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Låter ju rätt smidigt (om man har android)
Vem vet, allt nytt i win 11 kanske inte är något att gnälla om

AirDroid har ju funnits sedan...2012 (?), och precis som med ReCall så vill jag att Windows har så lite att göra med min telefon som möjligt

Så visst finns det något att gnälla om

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Rekordmedlem

Låter som den första förbättringen i win 11 jämfört med tidigare versioner.
Äntligen en ny funktion som användarna har nytta av.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Trådlös ankomst? 😂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Låter som den första förbättringen i win 11 jämfört med tidigare versioner.
Äntligen en ny funktion som användarna har nytta av.

Jag har ingen nytta av det så måste va bloatware, bort med allt skräp som JAG inte vill ha!

Permalänk
Medlem

De är ju ändå nice

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink, Kingston Fury Renegade Gen 4 2TB | Corsair RM850e ATX 3.0 850W V3 | Arctic Liquid Freezer III 240 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Trådlös ankomst? 😂

https://svenska.se/so/?id=187029&pz=3
https://svenska.se/so/?id=101785

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Trådlös ankomst? 😂

Nästa station "win 11, perrong android".

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

AirDroid har ju funnits sedan...2012 (?), och precis som med ReCall så vill jag att Windows har så lite att göra med min telefon som möjligt

Så visst finns det något att gnälla om

Funktionen verkar kräva både Link to windows appen (åtminstone nu under betan?) samt att man ger specifik tillåtelse att ansluta till Android i bluetooth-inställningarna. Om du nu har ett problem med Windows och din telefon så tillåt det aldrig då

Men om man nu ÄR ok med detta så låter det ju väldigt smidigt att den integereras in normalt i windows vanliga verktyg...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Du tror inte att jag vet vad orden betyder?

Du tror inte att rubriken egentligen skulle vara "får trådlös åtkomst"?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Mest sjuka är ju att det tagit såhär lång tid för funktionen...
Borde ju funnits i typ windows 7 eller iaf 10.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Hien Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av shugge:

Trådlös ankomst? 😂

Tyckte väl det var något som skavde med rubriken 🙈

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Första gången jag blir sugen att byta till 11an

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Detta ska ju verkligen inte bara connecta utan min tillåtelse...

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Hur blir dom ihopkopplade? Blåtand? Eller ska man bara sitta på samma nätverk? Alltså dator t ex kopplad med Ethernet o telefon wifi?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Äntligen säger jag bara, så jäkla smidigt med airdop hos apple när man bara vill ha över en bild eller videofil för att redigera.

Permalänk
Medlem

Vad är haken, förlåt "upplevelsen" som det kallas på M$ lingo. Scannar Microsoft filerna på telefonen? Kopierar de kontakter, sms och samtalslistor och laddar up det till sitt cloud i utbyte?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krEJZi:

Mest sjuka är ju att det tagit såhär lång tid för funktionen...
Borde ju funnits i typ windows 7 eller iaf 10.

Phone link har funnits sen windows 10

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Önska något sånt här kom för iphone också, ett helvte att flytta filer från/till mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omnious:

Vad är haken, förlåt "upplevelsen" som det kallas på M$ lingo. Scannar Microsoft filerna på telefonen? Kopierar de kontakter, sms och samtalslistor och laddar up det till sitt cloud i utbyte?

Nej och Nej på dina "frågor" vad jag vet. Inte läst att de skulle göra något av dina frågor

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nej och Nej på dina "frågor" vad jag vet. Inte läst att de skulle göra något av dina frågor

Microsoft hävdar att de relayar datan mellan telefonen och datorn via sitt cloud enligt denna sajt. Så nu svarade jag delvis på min egen fråga.

https://www.ctrl.blog/entry/microsoft-phone-link-privacy.html

Permalänk
Medlem

Det kräver Bluetooth men går över molnet? Vet iofs inte vad bluetooth kan ge för hastighet, men internet är förmodligen snabbare i många fall.

Smidig funktion, men det är i princip bara bilder jag för över och de tar jag via Google foto. Så kommer nog inte använda den. Och jag antar att det krävs lite uppsättning för att komma igång. Att det inte är något för främmande telefoner.

Hur fungerar Apples airdrop? Det är lite det man får jämföra med. Lite tråkigt att det inte kommer en universell lösning som fungerar mellan alla systemen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det kräver Bluetooth men går över molnet? Vet iofs inte vad bluetooth kan ge för hastighet, men internet är förmodligen snabbare i många fall.

Smidig funktion, men det är i princip bara bilder jag för över och de tar jag via Google foto. Så kommer nog inte använda den. Och jag antar att det krävs lite uppsättning för att komma igång. Att det inte är något för främmande telefoner.

Hur fungerar Apples airdrop? Det är lite det man får jämföra med. Lite tråkigt att det inte kommer en universell lösning som fungerar mellan alla systemen

Menar du för just trådlös åtkomst? Annars för den vanliga anslutningen, som det varit fram till nu kräver ingen bluetooth om du inte använder dig av telefonfunktionen i Windows appen.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det kräver Bluetooth men går över molnet? Vet iofs inte vad bluetooth kan ge för hastighet, men internet är förmodligen snabbare i många fall.

De parar enheterna via bluetooth men synkar datan över molnet. BT är ganska segt i jämförelse med wifi eller 4-5G. Och så kan de ta del av din privata data i transiten såklart.