Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Började spela Shadows: Awakening idag. Har haft det på min önskelista ett bra tag nu och nyligen så gavs det ut gratis hos GoG. Har inte kommit så långt, men det känns lovande.

Permalänk

Finnish army simulator

jadu, det här spelet var ju lite, hmm, annorlunda
har vi några finnländare här? detta är ju ett must to play för er

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Börjat spela Dark and Darker, är förvånandsvärt kul när man börjat lära sig kontrollerna och kartorna.

Permalänk
Medlem

Blev ett spel från backloggen nu, Vikings - Wolves of Midgard. Är samma utvecklare som gjort Shadows: Awakening, som jag spelade innan. Har börjat spelat spelet vid nåt tillfälle tidigare, men kom aldrig så långt. Men nu ska jag ta mig igenom det.

Permalänk
Medlem

Slog till på Scars Above, då det är på rea just nu (hos Steam för 5.99€). Har spelat det en bit nu, har bl.a. slagits mot min första boss, och så här långt känns det helt okej. Jag gillar atmosfären och gameplayet så här långt.

Permalänk
Medlem

Asterigos: Curse of the Stars (PC). Har inte hunnit spela det så långt än, men det känns helt okej. Ett litet minus i kanten får det dock för att det inte är röstskådespelat rakt igenom, men det är inget jätteproblem för min del, men jag hade önskat att det var det. Ett plus är att man kan välja kontroller typ i menyerna, så att man kan få knappsymboler för t.ex. dualsense (som jag kör med).

Permalänk
Medlem

Spelat lite SimCity2000 och Populous senaste dagarna.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Helldivers 2

Permalänk
Medlem

Zero Sievert, Sprocket: Tank Design, Synthetik, Core keeper, Project Warlock 1+2, Way of the Hunter, Wizard with a gun, Ziggurat 2, Arboria, Mortal Sin.

För mycket med andra ord.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Plockat upp Diablo 2 igen, kör HC single player self found denna gång. Har som mål att klara hell på HC med alla karaktärer

Annars blir det lite Dark and Darker till och från.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

Finnish army simulator

jadu, det här spelet var ju lite, hmm, annorlunda
har vi några finnländare här? detta är ju ett must to play för er

kolllade bara trailern, har vissa likheter med finska armén absolut..
HP tält till och med som de satta upp och inte sissi tält.
Sen så hade de inga Pajatso maskiner på soldathemmet när jag gjorde min beväringstid

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Börjat med Ghost song - en rätt stämningsfull metroidvania titel...

Rätt snyggt men kontrollerna känns lite osmidiga och balansen i spelet liiite "off"/opolerad...
Hyfsat helhetsintryck ändå, så lär spela vidare.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Klarade Ghost song och skrev nått om det i andra tråden

Nu fick jag för mig att köra genom Quake 2 RTX edition.
Insåg att jag hade en version av Quake 2 på Steam, så jag kunde uppgradera RTX edition till att funka på hela spelet och inte bara demobanorna!

Har kommit en hyfsat bit nu och det känns helt ok
Jag har väl spelat genom Q2 två eller tre gånger förut för länge sen, men känns helt OK att göra det igen med Raytracing

Överlag ser det väldigt snyggt och "naturligt" ut! Liksom som man minns originalspelet
Vissa ställen kan man väl märka att banorna inte är optimerade för RT från början så vissa områden blir lite mörka tex, men helhetsintrycket är positivt.
Q2-banorna var snäppet rörigare än jag minns dem dock, och lite svårare också - man börjar kanske bli gammal? (spelar på Hard)

En sak jag tycker är rätt konstig är att de flesta vapnen man skjuter inte ger något ljus alls ifrån sig. Man kan ju tycka att tex ett hagelgevär borde kunna lysa upp ett rum tillfälligt, men nope inte en ljusblink

Första lilla pistolen lyser upp rum fint dock, och man har fått ett extra "vapen" i form av flares som också kan användas för att lysa upp omgivningen. (men kostar en granat att kasta tror jag)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det liret kanske går köra utan input lag med rt.

Rise of the ronin körs här. Låser fortfarande upp delar av konceptet men tror väl alla spellägen är tillgängliga snart.

Mycket komplexitet inlagt i striderna har inte lärt mig slåss för fem öre än men open world konceptet låter en ju anpassa
svårighetsgraden. Försöker ändå lärar mig vilka stridsstilar och vapen man Ska använda mot varann.

Intressant upplägg med Bonds och pro vs antishogunate.

Känns inte som någon svartvit värld gällande etik och moral här.

Bildflytet egentligen inte okay performance läge. Hade
Mått bra av pc port.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det liret kanske går köra utan input lag med rt.

Jag får med mitt 3080 i medel typ 80-100 fps i 1440p med typ "standardinställningar" som ser helt OK ut. (ingen DLSS såvitt jag vet)
Det blir lite "brus" ibland i vissa ljuskällor men generellt funkar det bra
Det känns mjukt och inte laggigt, men inte heller riktigt sådär supersnärtigt heller. Inga problem för en ren single player titel för min del, men skulle inte gärna vilja ha så mycket lägre fps...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör igenom kotor2 igen

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Typ ledsnat efter en stund på det mesta jag testat senaste tiden så det blev att återgå ytterligare en gång till Baldurs Gate III.

Permalänk
Skrivet av CrispVanDahl:

Typ ledsnat efter en stund på det mesta jag testat senaste tiden så det blev att återgå ytterligare en gång till Baldurs Gate III.

Kanske dags att skaffa VR (om du inte gjort).
Fick själv en nytändning på spel i o.m. det. Lirar Lone Echo nu och det är helt fantastiskt roligt.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Myllerman:

Kanske dags att skaffa VR (om du inte gjort).
Fick själv en nytändning på spel i o.m. det. Lirar Lone Echo nu och det är helt fantastiskt roligt.

Hade en Quest 2 när det begav sig men spelade väl egentligen bara Beat Sabre.
Kanske dags att ge VR ett försök igen.

Permalänk
Medlem

Klarade Q2 RTX och bestämde mig följa temat genom att spela nysläppta Doom I + II paketet

Kul att zooma runt i 200 blås genom banorna och knäppa fiender som inte alla är bullet sponges - gillar trögheten i rörelserna också! (Musstyrningen känns lite skum men har vant mig nu)

Jag blåste genom de tre ordinarie episoderna i Doom I (och de tre hemliga banorna) på ultra violence ganska kvickt, även om vissa banor hade nästan helt halkat ur minnet! Tyckte det var rätt kul

Extra episoden Thy flesh consumed är dock riktigt grisig! Jag tror nog jag spelat den en gång förut också men det är i vilket fall en riktig kamp att försöka slita sig genom den. Är väl på bana 3 av 8 nu tror jag? (lär väl finnas en hemlig bana också, och jag blir inte ledsen om jag skulle missa den )

Ont om vapen och hälsa, och teleporterande fiender lite överallt.. Och en Cyberdemon redan på bana 2 om jag minns rätt nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tagit fram mitt fina gamla PS3, såpass mycket har jag tröttnat på PC spelen

Permalänk

footage rec
spelet det var en del diskussioner om här för ett tag sedan, där folk inte trodde det var ett spel utan en en film då grafiken var lite för bra.

kan bekräfta att det inte är någon film och grafiken är något som iaf inte jag har upplevt tidigare, äckligt snyggt, förstår verkligen att folk misstog detta för att vara en film

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Wolfenstein - Youngblood (PC).

Slog till på det då jag fick det för runt 40kr (på Steam). Gillade dom andra moderna Wolfenstein spelen, så jag hoppas det här är okej iallafall. Har spelat igenom första "uppdraget" och tycker det känns ganska bra än så länge. Så det återstår att se hur resten är.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Har börjat om med Star Wars: Jedi: Survivor igen. Är otroligt sugen på Outlaws, så Survivor får vara substitut för stunden. Minns att första genomspelningen kändes långdragen, men förhoppningsvis blir det rappare när man kör new game plus.

Permalänk
Medlem

Fast i Starfield...

Igår kväll körde dock jag och grabben lite split screen co-op Halo: CO. Det står sig väl fortfarande.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Håller på att spela Spiderman Remastered på Steam Deck.
klar med mainstory och 2 story dlc, sista kvar nu sen är det färdigt.
Kanske ska skaffa Miles morales sen men har inte bestämt mig.
Spelet är bra, men inget Batman Arkham om man säger så

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Snedseglar

§ 9 - MOD
Permalänk
Medlem

ZIIAOL (Zelda 2 remake/remaster) på Steam Deck.

Kom aldrig så långt på NES när det begav sig och blev sugen när jag snubblade över denna.
Minns inte att det var så svårt, men efter man kommit över bron nedanför andra palatset har det öppnats upp mer och blivit lite lättare.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Nobara KDE

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Tiny Tinas wonderland. Snacka om wonderland haft svårt för cellshading men det här är läckert. Men det är månne mest ljussättningen. Härligt tjat på comradion.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Helldivers 2

För att förtydliga så ingen stackare missar detta. HD2 kräver lite fokus att upptäcka.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F