Missa inte Månadens Drop!

Svenskar snackar mindre i telefonen – surfar mer

Permalänk
Medlem

Intressant, skulle vilja se mer uppdelad statistik på åldersgrupp, kön, typ av data (gärna uppdelat på Netflix, Youtube, etc). Samt även medel, median, etc.

Mina barn klarar sig med väldigt lite data fortfarande, hoppas det ska hålla i sig. Hemma och hos kompisar brukar de ju ha wifi. I skolan, på fritids, efter skolan om de är på aktiviteter, behöver de inga stora mängder data ändå.

Jag ligger nog mellan 5-20gbyte per månad, men under semestern delar jag internet till 5-7 personer ganska ofta och då blir det mycket mer. Men sällan över 100GB så jag har lite onödigt stort abb, fast det blev billigare så pga erbjudande.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Kollade min phone app, använder den i genomsnitt 3~ ggr i månaden och snittsamtalet är runt 2~ minuter för mig.

SMS/RCS är väl 20~50 per dag, och sedan surfas det såklart på telefonen ovanpå det.

Ogillar starkt att ringa folk alls, höra en röst utan ett ansikte känns bara konstigt för mig. Kryper liksom i kroppen när man utsätts för det.

Ska tillägga, är 44 år men aldrig tyckt om telefon.

Hängt på BBS och Irc sedan mitten av 90-talet dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Tele2 har släppt en rapport om svenskarnas mobilvanor som visar att vi gör färre samtal, men använder allt mer mobilsurf.

Läs hela artikeln här

Röst är låg bandbredd för information och kräver fokus 1:1

medans text ger mottagaren möjlighet att agera när denne vill

Dvs röstsamtal är mest för att den som ringer är egotrippad och vill HÖRAS.

Medans en normal person visar respekt för sin omgivning och messar.
Som minst vill man ju ha googles blockerare på av kända callcenter. Men generellt blockar jag alla samtal som inte är från min telefonbok.

Men det här är ju en åldersgrej. Knappt nån under 40 ringer längre.
Sweclockers är ju lite ett gamlingsforum nuförtiden märker man

Visa signatur

4090/7950X

Permalänk
Medlem

Ibland skickar jag ett SMS typ
"Hej jag skulle behöva prata lite med dig om xxxz, passar det om jag ringer runt 14.00?".
Det tycker jag har fungerat bra hittills.