Permalänk
Medlem

Trasiga moderkort sökes

Hej!

Ville ta några steg fram i elektronik reparationer och letar efter trasiga moderkort lga1151, 1200 och 1700. Själva chipset spelar ingen roll, inte deras funktion heller. De kan vara stendöda, böjda/saknade pins, brickat osv. Återkom gärna med vad som säljs med bilder på själva kortet så löser vi det. Priset ät indikativt, kan gärna betala mer om själva kortet verkar ez fix, men även tar gärna emot kan hämtas i Lunds kommun inom ett par mil, annars bör skickas.
MVH
Nik

Intel, LGA1151, LGA1151, LGA1200, LGA1700

UPD beklagar något vilseledande text uppe, chipset fr o m Intels 300 serien är intressant för inköp (äldre modeller kan tas emot mot fraktkostnad). AM4/5 tyvärr har inget möjlighet att testa i nuläget, men vill du bara bli av dem så skriv gärna

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

amd/am5 ej intressant?

Permalänk
Medlem

Jag har fyra stycken som du kan få gratis mot fraktkostnad.

Tror det är ett AM4, ett Z270, ett Z170 och ett Z370? Alla har okända fel, något kort saknar någon komponent. En har böjda pins. Vet inte mycket om dom mer än att dom ej fungerar, men säkert bra att plocka komponenter ifrån.

Skicka ett PM om du är intresserad 🙂

Permalänk
Medlem

Hej alla, tack för era svar!
>rwkk
AM4/AM5 går också bra dock i nuläget har inget CPU att testa dem! xD å andra sida har massa intel grejer i pipeline, så skulle prioritera intel mobo. Dock vill du slänga dem mot fraktkostnad, det går ju jättebra
>OskarB98
PM:d

Permalänk
Medlem

Har ett Asus tuf b360m-plus gaming som jag fick av en polare då datorn lade av åt han.
Jag har felsökt lite men insåg snabbt att cpun som satt i var kortsluten så kan ej felsöka vidare själv då jag ej har någon extra intel att prova med.