Visual C++ problem med TIDAL Desktop klienten för Windows 11

Permalänk
Medlem

Visual C++ problem med TIDAL Desktop klienten för Windows 11

Jag har försökt med lite olika tredje-parts program att extraktera sånger i LOSSELESS format från TIDAL men varje gång med alla tredje-part program dom slår igång TIDAL klienten så får jag ett fel meddelande i TIDAL klienten för Windows 11 att "TIDAL Desktop kräver Visual C++ Redistributable för att fungera" och man kan klicka på LÄNKEN och jag har följt instruktionerna men problemet kvarstår ändå. När jag kör TIDAL klienten som jag installerat och kör fristående utan att tredje-parts programmen för att extraktera sånger är inblandade så får jag inte upp felmeddelnadet. Händer bara när tredje-parts programmen startar TIDAL. Har testat massvis med olika tredje-parts program för att extraktera sånger från TIDAL men problemet kvarstår med alla. Vet nån varför detta händer och hur jag kan fixa detta? Tacksam för all hjälp jag kan få

Permalänk
Medlem

Känns ju mer som att klienten inte har problem utan fungerar som tänkt...

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte engagera mig i Windows dll hell, men jag hade misstänkt att rätt dll:er inte är nåbara i den miljö (shell environment) som extraheringsprogrammet startas i.

Det finns program som kan användas för att felsöka dynamisk länkning. Det skulle antagligen gå att jämföra Tidals egen exekvering med den som startas av extraheringsprogrammet.