OBS! Instabilt! - Inno3D GeForce RTX 3070 iChill

Permalänk
Medlem

OBS! Instabilt! - Inno3D GeForce RTX 3070 iChill

"Bortskänkes till högstbjudande"

Inno3D GeForce RTX 3070, iChill
Köpt på Tradera våren 2023.

Problembeskrivning:
Systemet som kortet satt i började för några veckor sedan drabbas av blackouts och spontana omstarter. Efteråt gick det oftast att boota in i Windows, men efter 0-20 minuter krashade det igen. Fick intryckt av att tiden systemet orkade hålla igång successivt minskade.

Felsökning som gjorts:
- Windows har installerats om. Kortet fungerade fint i BIOS samt under installationen, men började strula direkt när jag bootade in i Windows.
- Grafikkortet har testats i två separata datorer med samma problem.
(Rent anekdotiskt verkar det fungera bättre utan drivrutin, dvs "Windows basic driver" eller vad den nu heter. Har dock bara kört så en gång, kan alltså vara slumpen.)
- Kortet har skruvats upp och jag har slabbat på all gammal överbliven kylpasta som jag kunde hitta. Ett riktigt haffsjobb utan ordentlig rengöring innan. Tycker att kortet går bättre sedan dess; det orkade rent av 2 minuter i Furmark innan det kraschade.

Arbetar efter tre huvudspår:
1) Problemet kan ha med kylningen att göra. Den gamla pastan var snustorr och magkänslan är att kortet går bättre sedan jag gjorde mitt försök att slabba på nytt. Tycker också symptombilden att det tar lite tid innan krasch kan tyda på värmeproblem. Kortet rapporterade dock inte mer än 70C vid senaste Furmark-kraschen, vilket talar mot min teori.
2) Kislet kanske börjar bli gammalt och kinkigt och behöver högre volt för att fungera. Inget jag orkat testa (eller lära mig).
3) Kortet kanske är skit och hör hemma på närmaste återvinningsstation.

Jag orkar inte felsöka mer, men tänker att någon annan medlem kanske vill ge kortet lite kärlek innan det hamnar på tippen.

Vi börjar på 1 kr och tar det därifrån.

Avhämtning enklast, men kan skicka mot frakt också.

PS. Ganska säkert på att någon skruv sitter snett eller saknas efter min demontering + återmontering. DS.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

"Bortskänkes till högstbjudande" är en spännande formulering. Jag börjar med 1kr i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

"Bortskänkes till högstbjudande" är en spännande formulering. Jag börjar med 1kr i alla fall

Tack! Jag tyckte att det lät catchy 😅
(Och att det framgår att jag skänker det om ingen vill pröjsa)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

300 + frakt

Permalänk
Medlem

100 + frakt

Visa signatur

I7 8700 Gtx 1080 8gb 16gb ddr4
Nintendo switch lite
PlayStation 4

Permalänk
Medlem

bortskäntkes+1kr+300+100 =
jag budar 401kr + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

jag budar 401kr + frakt

Älskar matten! 😀😂
Bud noterat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

jag budar 401kr + frakt

bortskäntkes+1kr+300+100+132kr (motsvarande fraktkostnad för 3kg)= 533kr och hämtar

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Budar 132+100+300+2 samt en tia och en hel femma. 549:-

Permalänk
Medlem

600kr plus frakt. Suger på matte.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Kan hämta också, men helst frakt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mehkr:

Budar 132+100+300+2 samt en tia och en hel femma. 549:-

Skrivet av mrnez:

600kr plus frakt. Suger på matte.

Bud noterade!

Låter budgivningen rulla på fram tlll lunchtid imorgon, sedan skriver jag här + PMar vinnaren

Visa signatur

Permalänk
Medlem

650 + frakt

Visa signatur

Asus TUF x570 plus gaming - Ryzen 5800x3d - Peerless Assassin - ASUS TUF 4070ti SUPER - 32gb Corsair vengeance 3600Mhz - Cooler Master 850 v2 - Lian Li Lancool 216.

Permalänk
Medlem

800 plus frakt

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Man:

800 plus frakt

Taget! PM:ar dig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

👍 då tar vi resten där

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur