Missa inte Månadens Drop!

Köp på klarna har gått igenom, men inget sätt att betala fakturan

Permalänk
Medlem

Köp på klarna har gått igenom, men inget sätt att betala fakturan

Köpte nyligen nytt grafikkort på Amazon och ville mest prova hur det var att köpa med klarnas engångskort. Köpet gick igenom utan problem och grafikkortet kom som förväntat. Ett par dagar senare fick jag information om att Amazon har levererat min vara och att jag har fram tills 5:e september på mig att betala köpet. Det finns en stor knapp som tar mig till klarna-appen för att betala köpet, men väl på klarna-appen står det att jag inte har några betalningar som ska utföras. Direktlänken som på webbläsarversionen tar mig direkt till fakturan kommer tillbaka som "något gick fel. försök igen senare."

Är det någon delay/väntetid som är speciellt med engångskorten som jag har missat eller har det skett en megabugg?

Permalänk
Medlem

Ta en skärmdump på händelsen, gärna där du ser datum och tid också.

Ring Klarna och anmäl händelsen och begär ett skriftligt svar från dom.

Du blir antagen inte fri från ansvar att betala men kan skydda dig från avgifter om det går vidare till Inkasso eller prick hos kronofogden.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vigsius:

Köpte nyligen nytt grafikkort på Amazon och ville mest prova hur det var att köpa med klarnas engångskort. Köpet gick igenom utan problem och grafikkortet kom som förväntat. Ett par dagar senare fick jag information om att Amazon har levererat min vara och att jag har fram tills 5:e september på mig att betala köpet. Det finns en stor knapp som tar mig till klarna-appen för att betala köpet, men väl på klarna-appen står det att jag inte har några betalningar som ska utföras. Direktlänken som på webbläsarversionen tar mig direkt till fakturan kommer tillbaka som "något gick fel. försök igen senare."

Är det någon delay/väntetid som är speciellt med engångskorten som jag har missat eller har det skett en megabugg?

Chatta med Klarna och fråga? När jag ville veta hur det skulle gå till att en betalning togs bort efter jag returnerat en vara så chattade jag med dom i appen och fick snabbt svar. Så jag skulle helt enkelt prata med dom.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Avstängd

Du kanske får fakturan i mitten av aug. Eller valde du köp nu betala om 30 dagar? Isf är det sept 5 som gäller.

Permalänk
Medlem

ringde klarna och frågade. dom hade ingen information om något köp hos amazon. jag gav dom gironummer och enligt dom är det amazon som ska ge ut fakturan och att klarna endast sköter processen under själva beställningen. frågade amazon och dom sa att köpet redan var betalt, som det också står på fakturan jag laddade ner från amazon. båda parterna verkar nöjda med läget, men jag har ingen aning om vems pengar jag har handlat för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vigsius:

ringde klarna och frågade. dom hade ingen information om något köp hos amazon. jag gav dom gironummer och enligt dom är det amazon som ska ge ut fakturan och att klarna endast sköter processen under själva beställningen. frågade amazon och dom sa att köpet redan var betalt, som det också står på fakturan jag laddade ner från amazon. båda parterna verkar nöjda med läget, men jag har ingen aning om vems pengar jag har handlat för.

Ditt eget? Är inte engångs kort bara ett kort som drags från ditt konto?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Ditt eget? Är inte engångs kort bara ett kort som drags från ditt konto?

engångskortet ska fungera som en vanlig 30 dagars faktura, precis som när man väljer "faktura 30 dagar" i butiker som har klarna vid checkout. jag har fått mail om att jag kan betala min faktura (engångskortet) men enligt klarna finns det ingen kommande betalning

Permalänk
Medlem
Skrivet av vigsius:

engångskortet ska fungera som en vanlig 30 dagars faktura, precis som när man väljer "faktura 30 dagar" i butiker som har klarna vid checkout. jag har fått mail om att jag kan betala min faktura (engångskortet) men enligt klarna finns det ingen kommande betalning

Gå igenom kontot och se om det har betalats/dragits pengar (?) eftersom fakturan uppenbarligen redan är betalad.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Gå igenom kontot och se om det har betalats/dragits pengar (?) eftersom fakturan uppenbarligen redan är betalad.

finns ingen transaktion som matchar med beställningen. amazon säger att den är betald, klarna säger att den inte finns över huvud taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vigsius:

finns ingen transaktion som matchar med beställningen. amazon säger att den är betald, klarna säger att den inte finns över huvud taget.

Du har ju iaf försökt, bara se vad som händer

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av vigsius:

finns ingen transaktion som matchar med beställningen. amazon säger att den är betald, klarna säger att den inte finns över huvud taget.

Klarna är helt värdelösa nu mera tyvärr.. Du ska nog se att om en vecka - 10 dagar så kommer det finnas där. Har varit med om liknande några gånger med klarna.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Kan vara att det kommer upp efter brytdatum, har för mig det är 15e varje månad.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd

Du säger 30 dagar då tar det väl 30 dagar innan det dras. Precis som om man beställer med deras köp nu betala nädta månad [samma dag på mån]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Du säger 30 dagar då tar det väl 30 dagar innan det dras. Precis som om man beställer med deras köp nu betala nädta månad [samma dag på mån]

“Hej ___! Amazon.com har hanterat din beställning.

Du kan göra en betalning nu, förlänga din betaltid eller ladda ner betalningsinformationen, allt i Klarna-appen.” ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd smått rensad på off-topic.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.