Red Dead Redemption släpps till PC 29 oktober

Permalänk
Medlem

RDR2 må vara en prequel men det är gjort på så sätt att man spelat 1an före.
Spelar egentligen ingen roll vilket spel man kör först men som ovan nämnde kanske man känner att 1an är sämre än det förtjänar att vara pga det endå är ett mycket äldre spel än 2an.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag som köpte en PS3 för att spela RDR och Dark souls.

Det hade jag inte behövt alltså!

Jag körde också RDR på PS3. Vi kunde ju faktiskt ha väntat 14 år på PC-versionen

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Tvåan håller riktigt bra som fristående spel också. Kan säkert finnas referenser till ettan man inte förstår dock. Jag har själv bara spelat tvåan och det är top 5 bästa spelet jag spelat.

Att skriva att tvåan "håller bra" som fristående spel är nog årets understatement. Vi pratar ju om ett av världens genom tiderna bästa spel trots allt...

Som tidigare konstaterats utspelas den tidigare än ettan, så referenserna finns ju på många sätt mellan spelen.

Kan konstatera att som spel är ettan (även om jag gillade det jag spelat, när det begav sig) föga imponerande jämfört med tvåan. Lite som att jämföra Witcher 2 med 3:an.

Permalänk
Medlem

Att RDR2 kom ut till PC före ettan är lite roligt måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parasol:

Håller med

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Parasol:

Rätt sjukt egentligen. Men riktigt kul att det äntligen verkar vara på väg i alla fall!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nu officiellt, släpps 29 oktober:

https://store.steampowered.com/app/2668510/Red_Dead_Redemptio...

Permalänk
Medlem

Jag köpte en begagnad PS3 enbart för RDR. PSN sålde Complete edition för typ 124.52 kr flera månader innan jag faktiskt köpte konsolen. Var jättenära att köpa GTA IV med, också Complete edition, till kampanjpris men kände att två spel och ingen konsol är lite tokigt. Köpte GTA IV efter det.

Mycket valuta för pengarna. Vi har lirat ettan och kommer göra det igen men frugan vägrar spela Undead nightmare igen.

Kommer aldrig glömma när jag skulle hämta konsolen. Dagarna innan hade jag tappat rösten. Det gör allt så sjukt opraktiskt.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag redan spelat det på min pc så får jag spela det på min pc nu då det släpps till pc så jag kan spela det på min pc.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Eftersom jag redan spelat det på min pc så får jag spela det på min pc nu då det släpps till pc så jag kan spela det på min pc.

Haha körde nyligen ut det på Xenia emulatorn efter att ha köpt Xbox 360 versionen begagnat för typ 30 spänn Kan bli köp av PC versionen längre fram men förväntar mig en 500-600 kr prislapp så det får vänta några år isåfall

Permalänk
Medlem

Blir definitivt köp av det på Steam. Jag tror det kommer rulla bra på Steam Deck så kommer spela det där (2an spelar jag redan där så tycker 1an borde funka då)

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Hoppas på bra Steam deck stöd!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat något i serien och är inte så värst stor "western fan",(annat än West Bank & Law of the West) fast med all positiv kritik så lär jag säkert slå till. Kanske inte från start om (som många befarar) R* visar sig från sin giriga sida och inte håller en väldigt blygsam prisnivå.

Har ändå väntat länge, eftersom jag absolut vill spela äldre spel innan deras uppföljare. Det lärde jag mig verkligen när jag betade av en samling "Yakuza-spel".

Permalänk
Medlem

Själv orkade jag aldrig ens spela igenom prologen i tvåan innan jag var för uttråkad för att fortsätta. Så tyvärr kommer jag nog skippa det där spelet.
Gillar westerngenren mycket, men jag håller mig nog hellre till Mount & Blade Warband - 1860s mod, Call Of Juarez spelen och Det av de tre spelen från History channel - civil war serien som utspelar sig i västra krigsteatern och vilda västern. Finns en del andra sköna lir likaså såklart.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Själv orkade jag aldrig ens spela igenom prologen i tvåan innan jag var för uttråkad för att fortsätta. Så tyvärr kommer jag nog skippa det där spelet.
Gillar westerngenren mycket, men jag håller mig nog hellre till Mount & Blade Warband - 1860s mod, Call Of Juarez spelen och Det av de tre spelen från History channel - civil war serien som utspelar sig i västra krigsteatern och vilda västern. Finns en del andra sköna lir likaså såklart.

Är i princip samma sits som dig. Tänker att jag eventuellt kommer plocka upp 1an dock för kanske inte tar flera timmar att komma in i spelet som det gör med tvåan.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem

Ettans story är bättre än tvåans imo 🙂

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Entash:

Haha körde nyligen ut det på Xenia emulatorn efter att ha köpt Xbox 360 versionen begagnat för typ 30 spänn Kan bli köp av PC versionen längre fram men förväntar mig en 500-600 kr prislapp så det får vänta några år isåfall

Det var precis det jag tänkte "men vad kommer det kosta då?"..
Mest troligt lär det ju bli 49.95/59.95 dollars/euro tänker jag 🤷‍♂️

Men de lär ju få sålt ett rätt rejält X antal licenser ändå. Det är ju RDR och Rockstar liksom.
Mjö

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Har det på PS3 men aldrig spelat klart 😂 Kanske dags nu när man kan köra i lite trevligare upplösning då

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Om det kostar 40-50 dollar så väntar jag. Men ser fram emot det. Vill även ha The Warriors på PC.

Permalänk
Medlem

Avvaktar pris och/eller rea.

Varför kan de inte porta Midnight Club Los Angeles också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Avvaktar pris och/eller rea.

Varför kan de inte porta Midnight Club Los Angeles också?

Midnight Club: LA ska ha sålt 7 miljoner kopior på 360/PS3, medan Red Dead 1 sålde 23 miljoner kopior. Detta kombinerat med att Red Dead 2 blev en otrolig hit (64 miljoner kopior) gjorde nog att Rockstar/Take-2 tyckte det var värt att investera i en port. Tror inte de tänker samma om Midnight Club.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Midnight Club: LA ska ha sålt 7 miljoner kopior på 360/PS3, medan Red Dead 1 sålde 23 miljoner kopior. Detta kombinerat med att Red Dead 2 blev en otrolig hit (64 miljoner kopior) gjorde nog att Rockstar/Take-2 tyckte det var värt att investera i en port. Tror inte de tänker samma om Midnight Club.

Tyvärr har du nog rätt.

Permalänk
Medlem

Piffar de upp grafiken som man gjorde i Mass Effect serien eller ska de släppa den med 14 år gammal grafik?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Piffar de upp grafiken som man gjorde i Mass Effect serien eller ska de släppa den med 14 år gammal grafik?

PC-specific enhancements including native 4K resolution at up to 144hz on compatible hardware, monitor support for both Ultrawide (21:9) and Super Ultrawide (32:9), HDR10 support, and full keyboard and mouse functionality.

There’s also support for Nvidia DLSS 3.7 and AMD FSR 3.0 upscaling technologies, Nvidia DLSS Frame Generation, adjustable draw distances, shadow quality settings, and more.

Det blir snyggare för att vi kommer spela det i högre upplösning och lite lull lull som lagts till.
Så ja, men egentligen inte som jag har förstått det.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Går nu att förboka för 50 euro:

Var det väntade priset för mig, men avstår att köpa just nu. Är man intresserad kan det vara bra att hålla utkik på officiella återförsäljare av nycklar, Green man gaming till exempel brukar ha typ 15% rabatt på spelsläpp. Dock kan man ju då inte göra refunds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Var det väntade priset för mig, men avstår att köpa just nu. Är man intresserad kan det vara bra att hålla utkik på officiella återförsäljare av nycklar, Green man gaming till exempel brukar ha typ 15% rabatt på spelsläpp. Dock kan man ju då inte göra refunds.

50 euro, nää väntar till 30 euro max.

Permalänk
Medlem

Wow äntligen , vet man vad man gör i jul då , bara de inte är sönder likt gta classic
..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

50 euro och ingen multiplayer? Hahah

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Snusfri

Synd att de inte använde den senaste RAGE från RDR2 till "Remastern".
De skulle kunna lagt lika mycket tid och pengar som Hangar 13 gjorde med Mafia: Definitive Edition.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL