Törs jag lita på nya 20TB diskar som kom från inet med högst varierande packning
Håller på och ska sätta upp en ny server som ska ersätta en som rullat i 11 år. Har börjat köpa in 20TB diskar till den och har köpt ett antal från Inet. Har köpt dem styckvis för att minimera riskerna för fraktproblem osv.
Blev inte speciellt imponerad av hur de var packade när de kom dock. Den första var i clamshell från tillverkaren, en enkellagers bubbelplastpåse och sedan i en "något så när" rätt storlek på enkelwellpapp. Bubbelplast dikt an mot botten och sedan ett lager air-cell ovanpå för att hindra att det skakar.
Disk två kom i en sån shrink-fit wellpapp med bara bubbelplastpåse och driven i clamshell. Nästa drive var packad som den första.
Kanske är bortskämd och lever i det förflutna, men sist jag köpte enterprise-grade drivear så kom de i sån single tray foam för diskar i en custom låda med minimal möljlighet till rörelse inuti en yttre låda med packningsmaterial runt om.
Valde instabox för att jag misstänkte att de inte har lika stora drops vid sorteringen som Postnord har, men kanske bara är min killgissning.
Känns lite så där nu att populera en ny server med diskar som jag inte riktigt känner att jag litar på från dag 1. Det är ju inte lite data ska som flyttas över. Är det här SoP för inet? Läste i deras reviews att de packade diskar bättre än Webhallen så valde dem mycket på grund av det.