Apple utvecklar robotarm med inbyggd Ipad

Permalänk
Melding Plague

Apple utvecklar robotarm med inbyggd Ipad

Enligt Bloomberg jobbar hundratals Apple-anställda med projektet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hey Siri, pull the trigger.. Förhoppningsvis byggs ingen AI in i armen..

Permalänk
Medlem

Jag hade tyckt det var mycket coolare om det varit en iPad med inbyggd robotarm istället för tvärtom. 😌

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

”Siri, plocka upp svärdet och hugg ner eventuella inkräktare.”

Permalänk
Medlem

Är det en sådan som Predator hade.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 9700X - Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Asus 4090 Tuf - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Skippa robotarmen. Jag vill ha en Ipad på min arm istället. Så kan man skippa klockan.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Är det en robotarm med en inbyggd iPad, eller är det en iPad med en robotarm?

Permalänk
Medlem

Old news :)

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem

iRobot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag hade tyckt det var mycket coolare om det varit en iPad med inbyggd robotarm istället för tvärtom. 😌

haha, kan då kan scener som denna bli verklighet menar du?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

Hur många organ behöver jag sälja för att kunna köpa den??

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i7-7700K CPU @ 4.20GHz

Memory 16.00 GB
Video Card NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

1000 dollar lär det bli en iPad docka, med apples prissättning lär det inte räcka till både robotarm och skärm.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte poängen. Om den ska användas för att styra hemmet vad är robotarmen för? Räcker väl med iPad som sätts fast på väggen eller nått.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Nej,

I, Robot

https://www.imdb.com/title/tt0343818/

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Låter som något en kirurg skulle kunna ha för att ha anteckningar och sådant på när båda händerna är upptagna i en operation, men samtidigt lär ju en människa göra samma jobb långt effektivare. Skulle gärna se vad det handlar om för att fatta

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Typ så den kan navigera iPad skärmen med armen med röstkommandon/sensorer istället för att styra iPaden med mjuvara på OS-nivå? Det hade i varje fall varit komiskt om inte annat men en och annan gamer skulle kanske inte klaga

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Skippa robotarmen. Jag vill ha en Ipad på min arm istället. Så kan man skippa klockan.

<Uppladdad bildlänk>

Den fanns ju som pre-order bonus till Fallout 4, om jag minns rätt - bara att stoppa i en telefon.

Skrivet av DasIch:

Apple kan ju köpa dem. Amazon försökte men fick nej av EU, så de är nog öppna för att sälja sig.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

<Uppladdad bildlänk>

Apple Watch XXL.. kanske?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Lite förvånad att ingen länkat denna än

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Lite förvånad att ingen länkat denna än

https://youtu.be/Gxb3YOZrPP0

Den passar nästan bättre in på Disney+ och deras försök att slippa stämmas för dödsfall för att någon var med i streamingtjänsten