Netflix fortfarande störst bland streamingappar

Permalänk
Melding Plague

Netflix fortfarande störst bland streamingappar

En ny rapport visar på en stadig tillväxt för streamingapplikationer under de senaste fem åren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tillväxten på nytt (och sevärt) material verkar dock ha stagnerat.

Permalänk
Medlem

Hur kan det vara att Netflix har lägst gross revenue av alla aktörerna i datan? Det känns rätt suspekt vid första anblick...

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gräs-Mannen:

Hur kan det vara att Netflix har lägst gross revenue av alla aktörerna i datan? Det känns rätt suspekt vid första anblick...

Håller med. Kan inte stämma. Deras årliga bruttointäkt 2023 låg runt 30 miljarder dollar.

Edit: kan det vara att det är försäljning via App Store (varför man nu skulle vara intresserad av det)?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 // Macbook Pro 14" 2021 //MacbookPro M4Pro 12/16 late 2024 24GB/1TB

Permalänk
Medlem

Netflix låter en inte prenumerera från appen, de vill ju slippa att betala 30% till apple eller google, vilket är ett skäl till att de inte drar in särskilt mycket via appen.

Permalänk
Medlem

Vad betyder nedladdningar här? Antalet gånger appen installerats på en enhet? Antalet användare som har senaste versionen?

Jag installerade ju många appar för flera år sedan, och har sen uppdaterat dem, ingår jag då i denna statistik eller ej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vad betyder nedladdningar här? Antalet gånger appen installerats på en enhet? Antalet användare som har senaste versionen?

Jag installerade ju många appar för flera år sedan, och har sen uppdaterat dem, ingår jag då i denna statistik eller ej?

Läste för länge sedan någonstans på Google att nedladdningar räknas en gång per konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Håller med. Kan inte stämma. Deras årliga bruttointäkt 2023 låg runt 30 miljarder dollar.

Edit: kan det vara att det är försäljning via App Store (varför man nu skulle vara intresserad av det)?

Hmm, isf låter siffrorna mer troliga, men samtidigt känns det ju som gravt missvisande statistik om man inte gör det övertydligt att man bara tittar på en liten del av alla intäkter.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Oj vilken överraskning !

(/s)

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av medbor:

Min telefon hade Netflix förinstallerad (eller tekniskt sett laddades ev. automatiskt ned vid setup?).
Det gör mig inte så mycket och avinstallerade, men kan ju undra om det räknas det med...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Nja, det kan inte vara försäljning via App Store för det går inte att köpa eller teckna prenumeration via appen - man måste besöka deras hemsida för att skapa konto och starta prenumeration. Detta för att Apple inte ska ta 30% av alla intäkter förstås, vilket man förstår.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Nja, det kan inte vara försäljning via App Store för det går inte att köpa eller teckna prenumeration via appen - man måste besöka deras hemsida för att skapa konto och starta prenumeration. Detta för att Apple inte ska ta 30% av alla intäkter förstås, vilket man förstår.

Köp inuti app finns säkert på någon/några marknad/er…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Köp inuti app finns säkert på någon/några marknad/er…

<Uppladdad bildlänk>

Nej, det tror jag inte. Däremot finns det nog kvar eftersom man för många år sedan faktiskt kunde starta prenumeration via appen och istället för att avbryta alla dessas prenumerationer så fick dessa gamla konton fortsätta betala som vanligt (tills nyligen, numera eller väldigt snart måste även dessa gå till Netflix hemsida för att fortsätta betala).

Det har inte varit möjligt att starta prenumeration i appen sedan 2018.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Nej, det tror jag inte. Däremot finns det nog kvar eftersom man för många år sedan faktiskt kunde starta prenumeration via appen och istället för att avbryta alla dessas prenumerationer så får dessa gamla konton fortsätta betala som vanligt. Det är inte möjligt att starta prenumeration i appen sedan många år.

Men då kan det fortfarande ske försäljning via App Store, det är ju vad du säger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Men då kan det fortfarande ske försäljning via App Store, det är ju vad du säger?

Jag var inte tillräckligt snabb att redigera mitt inlägg.

Men ja, du har nog rätt i att det faktiskt fanns en väldigt liten försäljning enligt statistiken som artikeln handlar om. Det är ju inte förrän nu i år 2024 som Netflix helt tog bort möjligheten att betala genom Apple. Numera måste alla kunder besöka Netflix hemsida för att kunna prenumerera vidare.

Däremot har man inte kunnat teckna prenumeration via appen sedan 2018.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Min telefon hade Netflix förinstallerad (eller tekniskt sett laddades ev. automatiskt ned vid setup?).
Det gör mig inte så mycket och avinstallerade, men kan ju undra om det räknas det med...

Då måste du väl ligga på minus ett nu?

Permalänk
Medlem

Word of mouth & reklam & inte pga kvaliteten men en del de har gjort/finansierat är bra t.ex BLAME! (scifi anime) & The King (2019). Hade som många andra hellre sett att de hade alla filmer som gjorts än att de lägger miljarder på egna produktioner, antalet filmer de har har till och med minskat med åren. & de har verkligen skadeskjutit Hollywood.