Klassiska Heroes of Might and Magic kommer tillbaka

Permalänk
Medlem

Detta kan bli riktigt intressant

Permalänk
Skrivet av Dem8n:

Skulle varit jäkligt kul om det även kommer till paddor och mobiler, men jag förstår om det inte gör det. 🙂

är nog inte omöjligt att det kommer bli crossplay på diverse platformar deras egen spelmotor (som jag inte för livet kan komma på namnet på men de troligen kommer bygga det på ) är väl vad jag förstått det precis som UE5 och unity byggt för att vara relativt universalt när det kommer till platformskompabilitet och ha stöd för en hel upsjö okika arkitekturer att compilera för.

Skrivet av Arelion:

Du har en poäng, men tycker inte att det såg så dåligt ut (förutom den där fokus-effekten på slagfältet). Världskartan såg ganska mysigt ut, men det får inte bli för "Warcraftig grafik".

På tal om spelserien finns ju Songs of Conquest som ska vara i liknande stil, är det ett bättre spel än HoMM 6 och 7 om man som jag gillar de gamla spelen?

ja den extremt överdrivna DOF effekten på slagfältsbilden var inte gullig...

svårt att skilja på om de valt att ha så pass extrem DOF eller om bilden bara är "cencurererad" eller nått

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av alundberg:

Asch då, kom ihåg det som Techspot. Venturebeat var det. Och jag borde ha tittat lite noggrannare på hur det såg ut förr. Spelade 3:an en massa på min gamla PowerMac G3 så tycker jag borde ha kommit ihåg bättre.

Efter redigeringarna ser texten ut som att hexagoner i rutnätet är det nya. När det snarare är trademark för homm.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Lagt otroligt många timmar på homm 1,2,3 i mina unga dagar. Sjukt rolig nyhet! Blir många timmar på detta, hoppas musiken är lika bra som i dom gamla spelen.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk

Kan bli kul. Många Många timmar med det spelet… har för mig att koden för pengar var glitteringprizes.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Kul, förutsatt att det görs bra. Jag är lite skeptisk dock till att Ubisoft har vad som krävs...

HoMM var ju en av spelserierna som definierade ens barndom. En av mina vänner hade HoMM2 där runt -99, och jag minns ännu hur jag hittade HoMM3 för 99kr i en spelbutik i Nacka sommaren 2000. Spelet var ju knappt ett år gammalt, så det kändes som världens deal! Det blev många timmar med trean året som följde.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

De tog tillbaka Settlers spelen och se vad som hände med det!

Jo, HoMM 3 och Settlers 3 är två spel jag spelar av och till.

Permalänk
Medlem

Jag skulle var väldigt försiktigt med att hypa upp sig när det gäller ubislop, bottom of the barrel företag just nu.

Permalänk
Medlem

Är redigt peppad på det här! Har spelat 1-3 oerhört mycket genom åren. Började resan 1991 med Mega Drive-porten av King's Bounty som känns som ett proto-HoMM. Skapad av samma person, Jon Van Caneghem.

Del fyra i serien var kanske inte jättebra men känns ändå bättre än alla andra delar efter det.
Så man sitter mest och kör HoMM 3 WoG numera.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

ojojoj, detta ser jag fram emot! Spelat sönder 3an framförallt men även lirat 4an en hel del. 5an hade potential men hade sjuka laddningstider så det gick liksom inte spela. 6an var det sista jag lirade, helt ok men var ändå inte samma sak som tidigare spel.

Men detta verkar ju vara en återgång till rötterna. Taggad!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Fantastiskt spel förutom sega polare i multiplayer, men det kanske går att ställa in nån timer

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kan bli kul. Många Många timmar med det spelet… har för mig att koden för pengar var glitteringprizes.

"nweavertingoureyes" var det enda fusket som någonsin behövdes.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Köpte treans HD remaster på GOG och fan den som kodade AIn där är en sadist. Datorn vet vart alla bra artifakter gömmer sig på kartan, manipulerar RNG och får alla lösa packs att ge sig utan kamp plus överlämnar trupper.

Ingen rolig upplevelse att köra solo.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Heroes of Might of Magic 3 var vad som fick mig att skaffa dator från första början. Kul att se att seriel lever kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kan bli kul. Många Många timmar med det spelet… har för mig att koden för pengar var glitteringprizes.

Det var väl Warcraft 2? eller Homm kanske hade samma kod?

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Är redigt peppad på det här! Har spelat 1-3 oerhört mycket genom åren. Började resan 1991 med Mega Drive-porten av King's Bounty som känns som ett proto-HoMM. Skapad av samma person, Jon Van Caneghem.

https://media.retroachievements.org/Images/014590.png
https://bradhatesgames.wordpress.com/wp-content/uploads/2012/07/kings-bounty005.png

Del fyra i serien var kanske inte jättebra men känns ändå bättre än alla andra delar efter det.
Så man sitter mest och kör HoMM 3 WoG numera.

Jag kan nog räkna tiden jag spelade Kings bounty (på pc) i månader och inte timmar. Vad jag älskade spelet! Det såg dock liiite bättre ut på pc än det där

Permalänk
Medlem

Får vi se Kenneth köra en livestream när det släpps? Vet att han var en stor HoMM-fantast och diggade den han gjorde med HoMM 3!

Permalänk
Medlem

Visst älskar man HoMM 3 på alla sätt och vis.

Men jag avskyr valet av design / grafisk stil i städer, på karaktärer och underlag i striderna. Det ser ut som ett billigt pekplatte-spel! Hälgerån!

Nä, gör om och gör rätt så vi slipper karaktärer som ser ut som pappersurklipp ur en målarbok med på tok för hög kontrast avsedda för ett billigt tabletspel.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av liten_lemmel:

Visst älskar man HoMM 3 på alla sätt och vis.

Men jag avskyr valet av design / grafisk stil i städer, på karaktärer och underlag i striderna. Det ser ut som ett billigt pekplatte-spel! Hälgerån!

Nä, gör om och gör rätt så vi slipper karaktärer som ser ut som pappersurklipp ur en målarbok med på tok för hög kontrast avsedda för ett billigt tabletspel.

Mjo det är något som skaver men samtidigt är det lite back to the roots grafikmässigt, städerna o äventyrskartan ser faktiskt i min mening ok ut. Är försiktigt optimistisk förutsatt att Ubisoft inte pushar utvecklaren till en framhastad cashgrab

Permalänk
Skrivet av ingenjören:

En väldigt viktig aspekt för mig i HOMM har alltid varit ljudeffekter och musiken. Musiken i 2an och 3an är smått fantastisk! 2an är nog bäst rent ljudmässigt imho.

Samma kompositörer (King & Romero) som gjorde musiken till 2:an och 3:an ligger även bakom musiken till 4:an. Gillar du musiken i 2:an och 3:an kan jag varmt rekommendera 4:ans musik. Den påminner om 3:ans med inslag av opera likt 2:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av genomelak:

Samma kompositörer (King & Romero) som gjorde musiken till 2:an och 3:an ligger även bakom musiken till 4:an. Gillar du musiken i 2:an och 3:an kan jag varmt rekommendera 4:ans musik. Den påminner om 3:ans med inslag av opera likt 2:an.

En hel del av musiken i 4:an är dock inte komponerade av King/Romero utan norpade från ett bibliotek av budget/tidsskäl:

Permalänk
Medlem

Kul med nytt HoMM! Väldigt skeptisk till att Ubisoft skall lyckas med detta men man kan ju alltid hoppas.

Tills dess håller jag mig sysselsatt med svenska Songs of Conquest som är det bästa i genren på mååååååånga år!

Permalänk
Skrivet av Halldin:

En hel del av musiken i 4:an är dock inte komponerade av King/Romero utan norpade från ett bibliotek av budget/tidsskäl:

https://youtu.be/rROhBxfrRqw

Jasså? Det här måste jag sätta mig in i!

Permalänk
Medlem
Skrivet av genomelak:

Samma kompositörer (King & Romero) som gjorde musiken till 2:an och 3:an ligger även bakom musiken till 4:an. Gillar du musiken i 2:an och 3:an kan jag varmt rekommendera 4:ans musik. Den påminner om 3:ans med inslag av opera likt 2:an.

Jag spelade lite av fyran också men den håller ju inte alls samma klass tyvärr, inte ens på musiken.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Skrivet av ingenjören:

Jag spelade lite av fyran också men den håller ju inte alls samma klass tyvärr, inte ens på musiken.

Jag fastnade inte heller för 4:an som spel men har däremot lyssnat mycket på musiken i efterhand. Enligt mig håller den måttet men det kanske inte är en åsikt som delas av de flesta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av genomelak:

Jag fastnade inte heller för 4:an som spel men har däremot lyssnat mycket på musiken i efterhand. Enligt mig håller den måttet men det kanske inte är en åsikt som delas av de flesta?

Jodå den är mycket bra, speciellt Grass theme som jag fortfarande sätter på av och till!
https://m.youtube.com/watch?v=I-gnjMemqdE&pp=ygUVZ3Jhc3MgdGhl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av genomelak:

Samma kompositörer (King & Romero) som gjorde musiken till 2:an och 3:an ligger även bakom musiken till 4:an. Gillar du musiken i 2:an och 3:an kan jag varmt rekommendera 4:ans musik. Den påminner om 3:ans med inslag av opera likt 2:an.

Skrivet av Halldin:

En hel del av musiken i 4:an är dock inte komponerade av King/Romero utan norpade från ett bibliotek av budget/tidsskäl:

https://youtu.be/rROhBxfrRqw

Skrivet av Tauri85:

Jodå den är mycket bra, speciellt Grass theme som jag fortfarande sätter på av och till!
https://m.youtube.com/watch?v=I-gnjMemqdE&pp=ygUVZ3Jhc3MgdGhl...

Jag kommer förmodligen bli korsfäst här inne nu men vafan, man lever bara en gång.
Första gången man kom kontakt med Homm var nör man som liten såg 2:an som en barndomskompis storebror spelade på sin dator.
Första gången jag själv spelade nånting från spelserien var 4:an som 15-åring. Några år senare 3:an.

3:an i all ära med musiken, spelmekaniken och världen i sig men för mig är 4:an varmare mig varmare om hjärtat. Och ska nog erkänna att det är musiken som vinner över mig allra mest.

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av genomelak:

Jag fastnade inte heller för 4:an som spel men har däremot lyssnat mycket på musiken i efterhand. Enligt mig håller den måttet men det kanske inte är en åsikt som delas av de flesta?

Innan jag dömer ut den måste jag nog lyssna på den igen. Jag ska återkomma när jag bildat mig en färskare uppfattning. Svårt att komma ihåg när jag inte spelat det på typ 20 år 😅

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Mjo det är något som skaver men samtidigt är det lite back to the roots grafikmässigt, städerna o äventyrskartan ser faktiskt i min mening ok ut. Är försiktigt optimistisk förutsatt att Ubisoft inte pushar utvecklaren till en framhastad cashgrab

Äventyrskartan tycker jag också ser lovande ut (exakt samma design som homm 3 på floder och många byggnader 😆). Den är mysigt inbjudande liksom.
Hoppas gör vi såklart.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem

Ah Ubisoft..
De har inte alls ett rykte att förstöra spel nuförtiden

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers